درگ فورد موستانگ و شورلت کامارو، آخرین تقابل عضلانی‌های آمریکا


درگ فورد موستانگ و شورلت کامارو، آخرین تقابل عضلانی‌های آمریکا

درحالی‌که تولید شورلت کامارو به‌تازگی خاتمه یافته است، نسخهٔ SS با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری نشان می‌دهد که هنوز هم در برابر موستانگ تازه‌نفس حرف‌هایی برای گفتن دارد. آخرین دستگاه شورلت کامارو اواخر سال ۲۰۲۳ از خط تولید بیرون آمد و با آن، جنرال موتورز...

درحالی‌که تولید شورلت کامارو به‌تازگی خاتمه یافته است، نسخهٔ SS با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری نشان می‌دهد که هنوز هم در برابر موستانگ تازه‌نفس حرف‌هایی برای گفتن دارد.

آخرین دستگاه شورلت کامارو اواخر سال ۲۰۲۳ از خط تولید بیرون آمد و با آن، جنرال موتورز از عرصهٔ ماسل کارها خارج شد؛ اما بیایید اشک‌های خود را پاک کنیم و آخرین رقابت بین کامارو و رقیب همیشگی‌اش، فورد موستانگ را به تماشا بنشینیم. کامارویی که در این ویدئو از سم کارلیجن حضور دارد، یک SS 1LE مدل ۲۰۲۲ است که به مصاف موستانگ GT جدید می‌رود. دو خودرو روی کاغذ مشخصاتی نزدیک به هم دارند که رقابت بین آن‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

درگ فورد موستانگ و شورلت کامارو، آخرین تقابل عضلانی‌های آمریکا

زیر کاپوت کامارو SS یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، موستانگ GT از پیشرانهٔ کوچک‌تر ۵ لیتری V8 استفاده می‌کند که قدرت بیشتری برابر با ۴۸۶ اسب بخار دارد اما گشتاور ۵۶۴ نیوتن متری آن کمتر است. با وجود این اختلاف، از لحاظ گیربکس و وزن دو خودرو شرایط یکسانی دارند زیرا هردو از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند و تنها ۴ کیلوگرم اختلاف وزن باهم دارند. این مشخصات نزدیک نشان می‌دهد که اختلاف در پرفورمنس ممکن است بیشتر به خاطر مهارت راننده‌ها باشد.

درگ فورد موستانگ و شورلت کامارو، آخرین تقابل عضلانی‌های آمریکا

درهرحال، در این ویدئو چهار مسابقه شامل دو رولینگ و دو درگ از حالت سکون برگزار می‌شود. مسابقهٔ اول رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که با پیروزی کامارو به پایان می‌رسد. در رولینگ دوم از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، این بار موستانگ زودتر به خط پایان رسید. در درگ اول، موستانگ پیروز شد زیرا شورلت هنگام لانچ با هرز گردی شدید چرخ‌های عقب مواجه شد درحالی‌که فورد به پیمودن مسیر ادامه می‌داد. در درگ دوم اما کامارو جبران کرد و با اختلافی جزئی رقیب را پشت سر گذاشت تا نتیجه کلی دوبه‌دو مساوی شود.

مشخصات فنی

فورد موستانگ GT شورلت کامارو SS
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۸۶ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور عقب عقب عقب
وزن ۱۷۱۴ کیلوگرم ۱۷۱۸ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۳,۰۹۰ دلار ۴۳,۸۹۵ دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق