از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت


همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، به وجود آمدن جوش‌های مختلف روی صورت آن‌ها است‌. مسلماً مشاهده جوش روی صورت، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و هر کسی به دنبال راهکارهایی است که با استفاده از آن‌ها،...

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، به وجود آمدن جوش‌های مختلف روی صورت آن‌ها است‌. مسلماً مشاهده جوش روی صورت، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و هر کسی به دنبال راهکارهایی است که با استفاده از آن‌ها، بتواند جوش یا جای جوش را از بین ببرد. یکی از روش‌هایی که امروزه توسط متخصصان برای از بین بردن جای جوش‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اندولیفت صورت است که در ادامه توضیحات لازم را در این مورد ارائه خواهیم داد.

علت به وجود آمدن جوش روی صورت

مسلماً هر کدام از جوش‌هایی که روی صورت به وجود می‌آیند، علتی دارند که رایج‌ترین دلایل ایجاد جوش‌های صورت، عبارتند از:

● باکتری‌ها

● تولید چربی بیش از حد توسط پوست

● عوامل عفونت زا

● تجمع سلول‌های مرده و سبوم در فولیکول‌ها و منافذ پوست

● تغییرات هورمونی که در بدن دخترها و پسرها به وجود می‌آیند، معمولا این تغییرات و آندروژن‌ها، در دوران بلوغ اتفاق می‌افتند. این هورمون‌ها معمولاً سبب افزایش تولید سبوم می‌شوند. همینطور هورمون‌ها بعد از عبور از سن بلوغ، به صورت مداوم تغییر می‌کنند و مخصوصاً این عارضه در خانم‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد و آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال بارداری، قاعدگی، شیردهی به نوزاد، زایمان و غیره، با تغییرات قابل توجهی در زنان همراه است که این تغییرات هورمونی هستند.

● استفاده از داروهای مختلف که حاوی لیتیوم، تستوسترون و غیره هستند هم، یکی دیگر از علت‌های رایجی است که باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌شود.

● داشتن رژیم غذایی نامناسب و مصرف غذاهای خاصی مانند غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند چیپس، نان و شیرینی هم، می‌تواند باعث به وجود آمدن جوش صورت شود.

● استرس و تنش هم، جزء عواملی هستند که باعث تشدید جوش صورت می‌شوند و خیلی فوری هم عمل می‌کنند. ممکن است استرس به تنهایی باعث به وجود آمدن جوش روی صورت نشود، اما اگر روی صورت خود جوش دارید و استرس هم دارید، باید بدانید که استرس ممکن است باعث بدتر شدن جوش شود.

● ژنتیک هم، جزء عواملی است که نقش مهمی در به وجود آمدن آکنه ایفا می‌کند و اگر والدین شما آکنه داشته باشند، احتمال به وجود آمدن آن روی صورتتان تشدید خواهد شد.

عوامل تشدید کننده جوش صورت

همانطور که اشاره کردیم، برخی از عوامل در ایجاد جوش صورت نقشی ندارند، ولی می‌توانند آن را تشدید کنند. بنابراین عواملی که باعث تشدید شدن جوش صورت می‌شوند و فرایند درمان آن را هم به تاخیر می‌اندازند، شامل موارد زیر هستند:

● استفاده بیش از حد از مواد شوینده و شستشوی مداوم صورت با صابون‌های شیمیایی قوی

● خوردن غذاهای چرب و شکلات

● استفاده بیش از حد از مواد آرایشی که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند

● اعمال اصطکاک روی پوست و تحت فشار قرار دادن آن که ناشی از پوشیدن کلاه ایمنی، پوشیدن یقه‌های تنگ و همینطور استفاده از تلفن همراه و غیره است.

● خاراندن، لمس کردن و همینطور فشار دادن جوش‌های صورت، امری وسوسه انگیز است. اما باید بدانید که دست زدن به جوش‌های صورت، باعث می‌شود که آن‌ها تحریک شوند و در نهایت بدتر شوند. لازم به ذکر است که انجام این کارها، باعث می‌شود که جوش به مناطق دیگر صورت هم گسترش پیدا کند. مالش، فشار و همینطور دست زدن به جوش، علاوه بر به وجود آوردن زخم، می‌تواند باکتری‌های بیشتری را به عارضه مورد نظر هدایت نماید و در نهایت عفونت را تشدید کند.

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

اندولیفت صورت و تاثیر آن بر از بین بردن جای جوش

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد تمایل دارید که جای جوش را روی صورت خود از بین ببرید، می‌توانید از اندولیفت صورت استفاده کنید. مسلماً به جای ماندن جای جوش‌ها روی صورت، ممکن است آزاردهنده باشد و بسیاری از افراد برای از بین بردن این مشکل، ممکن است از کرم پودرهای قوی استفاده کنند که در دراز مدت امکان دارد به پوست آن‌ها آسیب وارد کند. اندولیفت جای جوش، یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که با استفاده از آن، می‌توانید پوست خود را بهبود ببخشید و نمای جای جوش را هم کاهش دهید. همینطور اندولیفت صورت باعث می‌شود که علائم پیری در صورت هم کاهش پیدا کنند. در این روش از نخ‌های زیر پوستی برای انجام کار استفاده می‌شود که این نخ‌ها برای جلب پوست و همینطور تقویت آن به کار می‌روند.

برای این که بتوانید اندولیفت جای جوش را انجام دهید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید. اولین مرحله‌ای که باید آن را انجام دهید، مشاوره است و برای شروع کار، شما باید با یک پزشک یا یک متخصص پوست مشورت کنید. مسلماً متخصص یا پزشک‌، پوستتان را بررسی می‌کند و به شما می‌گوید که نوع پوستتان چیست و چه مشکلی دارید. در نهایت تصمیم می‌گیرید که آیا اندولیفت صورت برای پوستتان مناسب است یا نه. مرحله بعدی که باید آن را پشت سر بگذارید، انجام اندولیفت است و در صورتی که پزشک در مرحله مشاوره تایید کرد که اندولیفت برای پوستتان مناسب است، می‌توانید این کار را انجام دهید. هنگام انجام کار، پزشک یک یا چند نخ زیر پوستی را به کمک سوزن داخل پوستتان قرار می‌دهد. سپس این نخ‌ها به نقاط مشخصی در زیر پوست پیچیده می‌شوند تا بتوانند پوست را به سمت بالا بکشند و در نهایت علائم پیری و جای جوش را هم بهبود دهند.

پس از این که کار اندولیفت صورت انجام شد، نتایج به شکل فوری قابل مشاهده نیستند و لازم است که شما کمی صبر کنید. بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه، می‌توانید تغییرات مثبتی را در پوست خود مشاهده نمایید. در نتیجه می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، این است که پس از جلسه مراقبت‌های لازم را انجام دهید و پزشک ممکن است نکاتی را در مورد مراقبت از پوستتان پس از انجام اندولیفت، به شما بدهد. از جمله مراقبت‌هایی که ممکن است پزشک بدهد، می‌تواند شامل استفاده از خمیر سریمی یا تغذیه مناسب پوست باشد. برای این که بتوانید نتایج اندولیفت را حفظ کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که جلساتتان تکمیل شود‌. در نتیجه پزشک برای ادامه نگهداری از پوست شما، برنامه مناسبی را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که برای انجام اندولیفت صورت، حتماً به یک متخصص پوست یا پزشک معتبر مراجعه کنید و حتماً نکات بهداشتی و ایمنی را هم رعایت کنید. به این شکل می‌توانید از مزیت‌های این کار بهره‌مند شوید و همینطور از به وجود آمدن هرگونه عارضه جانبی هم، جلوگیری کنید.

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

هزینه اندولیفت جای جوش

ممکن است با مطالعه این مطالب، ترغیب شده باشید که اندولیفت جای جوش را انجام دهید و سوال‌هایی در مورد هزینه انجام این کار هم در ذهنتان به وجود بیاید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید این کار در شهر تهران انجام دهید، باید بگوییم که معیارهای هزینه اندولیفت صورت در شهر تهران، می‌تواند با توجه به عوامل مختلفی متغیر باشد. از جمله مهم‌ترین معیارهایی که می‌تواند در تعیین هزینه اندولیفت صورت در شهر تهران تاثیرگذار باشد، تجربه و تخصص پزشک مورد نظر است. مسلماً هر چقدر که تخصص و تجربه پزشک در انجام اندولیفت صورت بیشتر باشد و همینطور پزشک از شهرت بالاتری هم برخوردار باشد، ممکن است هزینه این کار بیشتر شود. موقعیت کلینیک یا مطب هم، در تعیین هزینه اندولیفت تاثیرگذار است. معمولاً در مناطق مرکزی تهران، این هزینه‌ها بیشتر هستند. نوع اندولیفت هم، می‌تواند جزء فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت این کار باشد. مثلاً اندولیفت نخی یا آرمانی و تعداد جلساتی که برای دست پیدا کردن به نتایج مطلوب مورد نیاز هستند هم، می‌توانند هزینه‌ها را تغییر دهند و به طور کلی باید گفت که انواع مختلف اندولیفت صورت، هزینه‌های متفاوتی دارند.

تجهیزات پزشکی و همینطور تکنولوژی مورد استفاده در انجام این کار هم، می‌توانند در افزایش هزینه‌های اندولیفت جای جوش، تاثیرگذار باشند. اگر برای انجام کار اندولیفت از تکنولوژی پیشرفته‌تر و تجهیزات بهتری استفاده شود، می‌توان نتایج بهتری را مشاهده کرد و از طرفی دیگر هزینه‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم، پزشک ممکن است برنامه‌هایی را جهت مراقبت پس از جلسه به مراجعه کننده ارائه دهد و همینطور محصولاتی را برای بهبودی پس از اندولیفت هم، به او معرفی کند که این دو مورد هم می‌توانند هزینه‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. ممکن است تعداد مناطقی که روی صورتتان نیاز به درمان دارند، زیاد باشند و هر چقدر که این مناطق تحت درمان بیشتر باشند، هزینه درمان آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. در نهایت می‌توانیم به هزینه‌های جانبی هم اشاره کنیم که شامل تست‌های پیش فرض، میزان بهبودی و غیره هستند که این هزینه‌ها می‌توانند به هزینه نهایی اضافه شوند. در نهایت به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که حتماً با پزشک خود مشورت کنید و تمامی هزینه‌ها را هم بسنجید تا بتوانید به شکل بهتری تصمیم گیری کنید.

خلاصه مطلب

ماندن جای جوش روی صورت، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند روی زیبایی چهره افراد تاثیرگذار باشد و مخصوصاً خانم‌ها بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهند و روی آن حساس هستند. امروزه یکی از روش‌هایی که برای کاهش دادن یا از بین بردن این مشکل روی کار آمده است، اندولیفت صورت است که با استفاده از نخ یا روش‌های مخصوص دیگر، می‌توان آن را انجام داد. شما عزیزان برای این که بتوانید اطلاعات بیشتری را در این مورد به دست آورید، می‌توانید مقاله اندولیفت صورت را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جای خالیت