ماکرون: اوضاع انسانی در غزه کماکان وخیم است


ماکرون: اوضاع انسانی در غزه کماکان وخیم است

رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه تصریح کرد که اوضاع انسانی در غزه کماکان وخیم است.

ماکرون: اوضاع انسانی در غزه کماکان وخیم است

به گزارش راهبرد معاصر. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه گفت که اوضاع انسانی در غزه کماکان وخیم است.

ماکرون در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت که به همین دلیل فرانسه و اردن اقدام به پرتاب کمک از طریق هوا برای جمعیت غزه کرده‌اند.

او نوشت: «در شرایطی دشوار، فرانسه و اردن اقدام به پرتاب هوایی کمک برای مردم و گروه‌های امدادرسان به آنها کردند. اوضاع انسانی کماکان در غزه وخیم است.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بوف کور