کنایه‌‌ تاج به مدیران استقلال و پرسپولیس



کنایه‌‌ تاج به مدیران استقلال و پرسپولیس

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: همین 2 باشگاه که اعتراض کردند بعضی مدیرانشان 5 سال محروم بودند. پس باید به خودشان رجوع کنند. استیناف رای‌شان را شکست.

مهدی تاج پس از پیروزی 2 بر یک تیم ملی مقابل بورکینافاسو در دیداری تدارکاتی اظهار داشت: ابتدا لازم است اتفاقی که در کرمان افتاد را محکوم کنم. می‌دانم همه شما متأثرید. یک تشکر هم از کسانی که توانستند در فاصله خیلی کم بانیان این ترور وحشتناک را دستگیر کنند، بکنم. پشتیبانی از تیم ملی وظیفه فدراسیون است. در 10 ماه گذشته 10 اردو برگزار کردیم که امروز هم تیم ملی بورکینافاسو آمد که این تیم را به کیش آوردیم. دوباره این تیم به امارات می‌رود. کار ساده‌ای نبود اما الحمدالله انجام شد. حریف هم تیم دست و پا بسته‌ای نبود. لژیونرهای خیلی خوبی داشتند. وظیفه ما پشتیبانی است. کادر فنی هم کارش را به خوبی انجام می‌دهد. تیم ملی هم شرایط خوبی دارد. ارزیابی من مثبت است. اما در مورد مسائل فنی نمی‌توانم نظر بدهم نمی‌توانم بگویم حتماً ببریم، اینجوری ‌و آنجوری می‌شود. امروز جلسه با قلعه‌نویی داشتیم، امشب هم با بازیکنان جلسه‌ای داریم.

وی افزود: امیدواریم این تیم نتایجی بگیرد که زیبنده ملت شریف ایران باشد و سال‌ها است که در حسرت یک قهرمانی یا فینالیست شدن در آسیا است. امیدوارم این اتفاق امسال بیفتد.


کنایه‌‌ تاج به مدیران استقلال و پرسپولیس

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اردو در کیش می‌تواند شبیه‌سازی خوبی برای بازی در قطر باشد، عنوان کرد: اینجا هم هوایش و هم زمینش مشابه قطر است. وقتی تیم را به کیش آوردیم انگار در قطر داریم بازی کنیم دقیقاً یکی است. میزان رطوبت و دما با قطر دقیقاً یکی است. تمرینات خوبی انجام می‌شود از همین‌جا هم به قطر می‌روند. یک بدرقه‌ای به کمک منطقه آزاد کیش فدراسیون تدارک دیده است که جا دارد از آنها تشکر کنم. شما خودتان شور و هیجان را در مردم کیش دیدید. ورزشگاه‌ را پر کردند و هم از آقایان و هم بانوان پذیرایی شد و به بهترین شکل این بازی انجام شد.

رویکرد فدراسیون این است که تیم ملی را از تهران به شهرستان‌ها ببرد

تاج در مورد اینکه تیم ملی به شهرهای دیگر مثل مشهد و اصفهان خواهد رفت یا نه، گفت: 10 سال یا بیشتر بود که تیم‌ ملی را به شهرهای دیگر نبردیم. زمان کی‌روش یادم نمی‌آید تیم ملی را به شهر دیگری برده باشیم. فقط یکبار به مشهد رفته بود که آن اتفاقات مشهد تلخ بود که ما همچنان پاسخگوی فیفا و آن اتفاقات هستیم. خیلی نگران بودند که این بازی را به کیش آوردیم. البته خیلی مواظبت شد و همه هم آمدند. خودتان دیدید من نشسته بودم در جلوی اتاق و ورود و خروج افراد را پیگیری می‌کردم. همه آمدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. فقط ازدحامش مشکل بود. آمدن این جمعیت، الحمدالله اتفاق خوبی رخ داد. در فوتبال ساحلی هم سه بازی در بوشهر انجام دادیم. در فوتسال دو بازی در لار انجام دادیم. فوتبال ساحلی با سنگال بازی کردیم. دو بازی هم با بلاروس در بندرعباس به زودی در هشت روز آینده انجام می‌دهیم. تیم ساحلی هم در کیش اردو زده است. رویکرد فدراسیون این است که تیم ملی را از تهران به شهرستان‌ها ببرد. می‌شود در اصفهان و شهرهای دیگر انجام داد. این کار را الان آهسته آهسته شروع کرده‌ایم.

توقع ما از وزارت ورزش و دولت بیشتر است

وی در مورد اینکه چه صبحتی با مسئولان انجام داده تا پشت تیم ملی بیایند، عنوان کرد: وزارت ورزش کمکش را به ما کرده است. اما توقع ما از وزارت ورزش بیشتر است و از دولت بیشتر است. چون این تیم ملی کشور است چون پول‌های ما تحریم و بلوکه شده است به ما نمی‌دهند. اگر می‌دادند نیازی به کمک دولت به این شکل نداشتیم و همین کمک‌هایی مثل منطقه آزاد برای‌مان کافی بود. اما چون پول‌های ما بلوکه شده است مشکل داریم که بتوانیم همه نیازمندی‌های بازیکنان را تأمین کنیم. امیدوارم این اتفاق در چند روز آینده بیفتد هم برای اعزام خبرنگاران که 50-60 خبرنگار می‌بریم. یکی بیاید از فدراسیون فوتبال سؤال کند وقتی 60 خبرنگار می‌برید از کجا می‌آورید. پول هواپیما، هتل، هر نفر به زغم من 200 میلیون تومان هزینه است. هیأت‌های فوتبال را سعی کرده‌ایم محدود ببریم یا اصلاً نبریم یا بقیه بخش‌های‌مان. لیدرها واقعاً آنجا کمک ما هستند. دیدید که امروز لیدرها در ورزشگاه کمک خوبی را رقم زدند توانستند همه را منسجم کنند. همین کار را می‌خواهیم آنجا انجام بدهیم. نگاه‌‌مان این است که دولت نگاه ویژه‌ای به تیم ملی کشور انجام بدهد و این مأموریت‌ها را به نحو احسن انجام بدهیم.

وی افزود: حق پخش تلویزیونی انجام شد که خودش خیلی خوب بود. ورودی بانوان انجام شد، var انجام شد، اینها کارهای خوبی است که بعدها می‌شود از آنها استفاده کرد. صداوسیما این کار را انجام می‌دهد آقای فروغی زحمت کشید نامه‌اش را برای من فرستاد من هم به مجموعه خودمان فرستادم. به همه بخش‌ها دستور داده شده بود باید به تیم ملی کمک شود و نگاه مثبتی باشد و کار خوبی است که صداوسیما شروع کرده ما هم با صداوسیما رفتار بسیار خوبی داریم پول گرفتیم و خوشحالیم.

ورود دو دستگاه VAR از محل مطالبات‌مان از فیفا بود

تاج گفت: دو دستگاه VAR که از محل مطالبات‌مان از فیفا بود آمده است.

وی در مورد اینکه کجا باید این دستگاه‌ها نصب شود، گفت: باید با هماهنگی وزارت ورزش این کار را انجام دهیم چون ما ورزشگاه مالک کم داریم. مالک ورزشگاه آزادی، استقلال و پرسپولیس و ما نیستیم خود شرکت تجهیز است. باید بنشینیم و با آنها صحبت کنیم یکی از الزامات ما آن ورزشگاه است. اصلی‌ترین وظیفه این دستگاه‌ها آموزش داوران است که باید انجام شود.

از وضعیت داوری راضی نیستم

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه داوری‌ها کلاً مشکل دارند و فقط بحث VAR نیست، گفت: VAR خیلی کمک می‌کند. اشتباه داوری چقدر مؤثر است. من از وضعیت داوری راضی نیستم. از این اتفاقاتی که در داوری رقم می‌خورد و تمام تلاشم این است که کمک کنیم تا وضع داروی بهبود پیدا کند. ولی شک نکنید اگر VARدر ورزشگاه باشد چون VAR فقط داور نمی‌بیند مردم هم می‌بینند که به راحتی می‌بینند آن توپ کرنر بود یا دروازه شد یا نشد این توپ پنالتی بود یا نبود، همه می‌بینند. همه دعواها این است که آفساید نبود داور آفساید گرفت، پنالتی بود داور گرفت یا پنالتی نبود داور نگرفت همه دعواها سر این سه قلم است.

آن مدیر باشگاه که این حرف را می زند یا جاهل است یا مغرض

وی افزود: اگر بتوانیم VAR بیاوریم، می‌توانیم ممیزی داوران را راحت تر انجام بدهیم. سر صحنه می‌فهمیم داور این فیلم را دید ولی پنالتی را نگرفت.

تاج درمورد اینکه گفته می‌شود فدراسیون از طریق جریمه‌ها به دنبال تامین منابع مالی است و رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم به این جرایم اعتراض دارد، گفت: این حرف‌ها بی جا است. کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 هزار دلار یک باشگاه ما را جریمه کرد. دنبال پول بود؟ نه، دنبال این است که تنبیهی بگذارد که این اتفاق دیگر تکرار نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه کسر امتیاز بخشیده شد، عنوان کرد: نبخشیدیم. یک بند مربوط به کسر امتیاز بود و امتیاز کمیته استیناف نظرش این بود که این اتفاق نباید بیفتد. آن مربی یا مدیر باشگاه، هرکه هم این حرف را می‌زند یا جاهل است یا مغرض، اگر جهالت باشد که هیچ ولی اگر مغرض باشد کاری نمی‌توانیم بکنیم. باید بدانند هر رایی صادر می‌شود در مرحله اول بدوی است. این در دنیا وجود دارد. بعد به تجدید نظر می‌رود. تایید نظر نیست.

وی افزود: تجدید نظر یعنی استیناف می‌تواند آن رای را بشکند. همین 2 باشگاه که اعتراض کردند بعضی مدیرانشان 5 سال محروم بودند. پس باید به خودشان رجوع کنند. استیناف رای‌شان را شکست. آنجا استیناف خوب بود اینجا خوب نیست! این بد است و نباید اینطور نگاه کنیم. با مردم هم صادقانه حرف بزنیم. درست مطلب را بگوییم.

تاج تصریح کرد: امتیاز را برگرداند. اینکه می‌گویند چرا بازیکنان ما را ندادند، آن هم حساب و کتاب دارد. بازیکن باید قراردادش اصلاح شود و بعد می‌توانند استفاده کنند که استفاده هم کردند. همه چیز سرجای خودش است.

تعداد اعضای کمیته تدوین و مقررات فدراسیون به زودی به 5-4 نفر افزایش پیدا خواهد کرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در اجرای قانون سقف بودجه یک حالت جدی وجود دارد. باید این اشکالات برطرف شوند. تعداد اعضای کمیته تدوین و مقررات فدراسیون به زودی به 5-4 نفر افزایش پیدا خواهد کرد. کارشان این است که خلاها را پر کنند. سال اول بود و فیرپلی مالی توسط AFC ابلاغ شد. هیچ باشگاهی با این شرایط ما در این فیرپلی موفق نخواهد شد. فدراسیون زودتر این اطلاع را داشت که فیرپلی به زودی ابلاغ خواهد شد و از یکسال قبل این کار را شروع کرد.

وی افزود: روزی خود شما می‌گویید این تیم باهوش عمل کرد که یک سال قبل این کار را شروع کردند. فیرپلی مالی به همه ابلاغ شده و از سال دیگر اجرا می‌شود. فرصتی داریم که بتوانیم قراردادها را اصلاح کنیم. اگر ناگهان اعلام می‌شد هیچ تیمی اماده رفتن به لیگ قهرمانان آسیا نبود و این برای کشور خیلی بد می‌شد. ناسزا و اظهار نظرات بعضی دوستان که مطلع نیستند را هم شنیدیم. اگر می‌دانستند و می‌فهمیدند بهتر صحبت می‌کردند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)