بورل به بیروت می‌رود


بورل به بیروت می‌رود

اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در سفری سه روزه برای رایزنی درباره تنشها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی به بیروت سفر می‌کند.

بورل به بیروت می‌رود

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه به لبنان می‌رود تا درباره شرایط مرز این کشور با فلسطین اشغالی رایزنی کند.

به نوشته سی ان ان، انتظار می‌رود بورل در این سفر بر اهمیت دوری از هر گونه تشدید تنش منطقه‌ای تاکید کند.

اتحادیه اروپا گفته: این مأموریت، فرصتی برای بحث در مورد همه ابعاد وضعیت غزه و مسائل پیرامون آن، از جمله تأثیر آن بر منطقه، به‌ویژه وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان، و همچنین اهمیت اجتناب از تشدید تنش‌های منطقه‌ای خواهد بود.

بورل در این سفر همچنین بر نیاز فوری به پیشبرد راه حل های دیپلماتیک از سوی رهبران منطقه ای تاکید خواهد کرد.

در ادامه بیانیه اروپا آمده است؛ «تداوم جریان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان که اتحادیه اروپا آن را چهار برابر کرده و به 100 میلیون یورو (109 میلیون دلار] رسانده است نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت».

بورل در این سفر که تا یک شنبه به طول خواهد انجامید با نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی نخست وزیر، عبدالله بو حبیب وزیر خارجه و جوزف عون رئیس نیروهای مسلح لبنان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

به دنبال حمله تروریستی اسرائیل به خاک لبنان که به کشته شدن صالح العاروری از مقامات ارشد حماس در جنوب منجر شد سطح تنشها در این منطقه شدیدا افزایش یافته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گذشته بر پایان تراژدی کنونی در غزه تاکید کرد.

وی در سخنانش گفت: «جامعه بین‌الملل باید درگیری میان اسرائیل و حماس را حل کرده چون دو طرف قادر به دستیابی به توافق نیستند».

از 7 اکتبر به این سو که اسرائیل عملیات‌های سنگینی را در غزه آغاز کرده بیش از 22 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. دو سوم شهدای حملات اسرائیل را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و 57 هزار نفر زخمی شده‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو