چین کره شمالی و جنوبی را به خویشتنداری دعوت کرد


 چین کره شمالی و جنوبی  را به خویشتنداری دعوت کرد

اقتصاد نیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اعلام حمله توپخانه‌ای کره شمالی به جزایری در کره جنوبی از سوی مقامات سئول، خواستار خویشتن‌داری طرفین شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، چین پس از حملات توپخانه‌ای کره شمالی به دو جزیره کره جنوبی، از طرفین خواست خویشتن‌داری کنند.
روزنامه مالای میل در این باره گزارش داد که وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت "در وضع کنونی، امیدواریم تمامی طرف‌های درگیر آرامش خود را حفظ کرده و با خویشتن‌داری از انجام دادن اقداماتی که وضعیت را بدتر می‌کنند، خودداری به عمل آورده و شرایط ازسرگیری گفتمان هدفمند را ایجاد کنند."

خبر مرتبط
کره جنوبی و آمریکا قدرتشان را به رخ کره شمالی کشیدند

اقتصادنیوز :سئول تایید کرد که سربازان آمریکایی و کره جنوبی رزمایش یک هفته‌ای رزمی خود را با استفاده از تسلیحات سنگین و مانورهایی با گلوله واقعی در نزدیکی مرز کره شمالی برگزار کردند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده بود که چند ساعت پس از این حمله توپخانه‌ای، نیروی دریای کره جنوبی در جزیره مرزی یئونپیونگ رزمایش توپخانه‌ای انجام داد.
وانگ در این باره گفت: ما به تحولات و تغییرات وضعیت شبه‌جزیره کره به دقت توجه داریم. اخیرا، تقابل میان طرفین شدت یافته و وضعیت شبه‌جزیره همچنان پرتنش است.
او افزود: چین به عنوان یک همسایه این شبه‌جزیره همواره از حفظ صلح و ثبات در این شبه‌جزیره و حل‌وفصل مسائل آن از طریق گفتمان و رایزنی حمایت کرده است.

رسانه‌های دولتی کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کردند که کره شمالی در اقدامی تحریک آمیز ۲۰۰ گلوله توپ به سمت جزیره "یئونپیونگ" شلیک کرده است.
رسانه‌های کره جنوبی کمی پیش از این شلیک‌ها از قول مقام‌های این کشور گزارش کرده بودند، سئول به غیرنظامیان در این جزیره که با کره شمالی هم مرز است دستور داد تا به دلیل وجود نشانه‌های بارزی از یک اقدام تحریک آمیز نظامی از سوی پیونگ یانگ این مکان را ترک کرده و در جایی دیگر پناه بگیرند.
غیرنظامیان و پرسنل نظامی در این اقدام تحریک آمیز کره شمالی زخمی نشدند، گلوله‌ها در شمال مرز دریایی دوفاکتوی دو کشور سقوط کردند.
به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این دستور اضطراری تخلیه در ساعت ۱۲:۰۲ به وقت محلی به درخواست ارتش کره جنوبی صادر شده است.
مقام‌های مسئول اعلام کردند: ما دستور تخلیه را پس از دریافت تماسی از یک واحد نظامی صادر کردیم که گفته در حال انجام یک حمله دریایی در جزیره یئونپیونگ هم مرز با کره شمالی است و این اقدام در واکنش به تحریکات نظامی پیونگ یانگ صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!