خاتمی: انتقام می‌ گیریم


خاتمی: انتقام می‌ گیریم

رکنا سیاسی: امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملیات تروریستی در کرمان، گفت: خون مظلوم از جوشش نمی افتد. کودکان، نوجوانانی و بانوان چه گناهی داشتند؛ این خون ها از جوشش نمی افتد، انقدر می جوشد که انتقام خون مظلومان گرفته شود.

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به عملیات تروریستی در کرمان در سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: آثار شهیدان از بین رفتنی نیست؛ به خانواده شهدای کرمان تبریک می گویم که نور شهادت در خانواده آن ها تابیدن گرفت. به آن ها می گویم که این شهیدان تابلوی ابدی افتخار ملت ایران و شما هستند.

وی ادامه داد: ننگ ابدی بر قاتلانشان که جایگاهشان در قعر جهنم است. عذاب الیم در انتظار این جنایتکاران قاتل است.

خاتمی گفت: زبانم عاجز و قلبم پر از اندوه است وقتی ۹ نفر از یک خانواده به شهادت رسیدند. تعداد زیادی کودک و نوجوان و زن در این حادثه به دیدار خدا رفتند؛ خوش به حالشان که سعادتمند شدند اما غمی اندوه و جانکاه بر ملت ایران به ویژه خانواده هایشان باقی ماند. از خداوند طلب صبر برای بازماندگان و شفا برای جانبازان این حادثه دارم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه، گفت: شهادت عزیزانمان را در کرمان، شهادت سردار شهید سیدرضی موسوی مرد جهاد و استقامت و یار باوفای حاج قاسم سلیمانی، ترور صالح العاروری سردار حماس در لبنان و شهادت برخی مسئولان حشدالشعبی توسط آمریکا را تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به جنایت در کرمان گفت: از آغاز پیروزی انقلاب مردم مکرر واژه ترور و تروریسیم را شنیدند؛ از ۱۷ هزار شهید ترور که توسط داعشی های وطنی یعنی منافقان کوردل انجام شد تا شهادت ۷۲ تن از عزیزان خدمتگزار کشور یعنی شهدای حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید رجایی و شهید باهنر دو دولتمرد خدوم و شهدای فراوان دیگر.

خاتمی با بیان اینکه شهادت مایه افتخار و دعای همیشگی امامان است، گفت: با تمام وجودم می گویم زهی افتخار و زهی سعادت که این ها با یاد خدا به شهادت رسیدند و در مسیر مزار شهید سرافراز جهان اسلام بودند؛ همگان در پیاده روی اربعین دیدند که در نجف هم عکس و تصویر این عزیز، فراوان بود. اینها به یاد خدا بودند و با یاد خدا به دیدار خداوند رفتند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: با وجودی که داعش در بیانیه‌ای این ترور را به عهده گرفته اما داعش کیست؛ داعش عنصر دست ساز امریکا است. ترامپ در مناظرات تلویزیونی با کلینتون گفت که شما داعش را ساختید و او جوابی برای گفتن نداشت.

وی ادامه داد: داعش عنصر اسرائیلی است؛ وقتی آن ها در سوریه مجروح می شدند به بیمارستان های رژیم صهیونیستی می رفتند پس داعش هم آمریکا و هم اسرائیل و تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. مردم سر مزار حاج قاسم و در مجلس حاج قاسم بلند و با شکوه فریاد می زدند «مرگ بر اسراییل».

خاتمی یادآور شد: این قصه داعش انتقام از نابودی دولت داعش در موصل توسط شهید سرافزارمان سپهبد سلیمانی بود که با افتخار گفت سه ماه دیگر خبری از داعش نیست. در کمتر از سه ماه دولت موصل از بین رفت و ان شاءالله رهروان حاج قاسم باقی مانده آن ها را به قعر جهنم می فرستند.

وی با بیان اینکه خون مظلوم از جوشش نمی افتد، گفت: کودکان، نوجوانانی و بانوان چه گناهی داشتند؛ این خون ها از جوشش نمی افتد، انقدر می جوشد که انتقام خون مظلومان گرفته شود.

خاتمی تاکید کرد: همانطور که همه مسئولان قول انتقام دادند، از زبان مسئولان می گویم انتقام خون مظلومان و این خون های پاک گرفته خواهد شد. نمونه آن خانم حزب اللهی و بسیجی تهرانی است که بعد از نماز تشییع می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضور بلافاصله مسئولان در حادثه کرمان جای تشکر و تقدیر دارد، گفت: رییس جمهور، معاون اول، وزیر بهداشت، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مسئول بنیاد شهید، وزیر کشور و همه مسئولان رفتند؛ این یعنی مسئولان مردمی که در غم مردم شریک هستند و همه آنها به عیادت جانبازان رفتند.

خاتمی همچنین گفت: برخی این حادثه را دستمایه تخریب مسئولان ساختند آن هم به جای اینکه از مسئولان امنیتی تشکر کنند؛ نهادهای امنیتی و انتظامی در طول ماه های گذشته به کرات توطئه های زیادی را خنثی کردند که بسیاری از آن ها همانند حادثه کرمان بوده است پس به جای تشکر از این عزیزان جان بر کف و خدمتکار، آن ها را می کوبید؟ همه نظام در پی آن هستند که جلادان قاتل باقی مانده را دستگیر کرده و به سزای عمل ننگین‌شان برسانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات افتخار و عزت ملی، پشتوانه امنیت کشور و امنیت ملی و نماد آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است.

وی ادامه داد: اگر انتخابات نباشد یا دیکتاتوری و یا هرج و مرج است؛ حضور مردم پای صندوق های رای بیعت با امام و شهیدان و باعث عزت و سربلندی نظام اسلامی و وفاداری مجدد به نظام اسلامی است.

خاتمی ادامه داد: انتخابات امتحان چهار گروه است که باید مراقب باشند از این امتحان سربلند بیرون بیایند؛ اول اینکه امتحان مجریان و ناظران است که آیا فقط برای آن ها قانون مطرح است یا فلان حزب و باند و گروه؛ اگر برای آن ها فقط قانون مطرح باشد پیروز امتحان هستند و در غیر این صورت مردود می شوند؛ البته با توجه به شناخت از کلان اجرا و نظارت، ان شاءالله این عزیزان قانون‌مدار هستند.

وی ادامه داد: گروه دوم مربوط به امتحان احزاب و گروه ها است یعنی آن هایی که لیست داده و به مردم می گویند به چه کسی رای بدهند. آیا آن ها منافع ملی و یا جناحی و حزبی را در نظر می گیرند؟ اگر منافع حزبی را فدای منافع ملی کنند، مردود می شوند.

خاتمی با بیان اینکه گروه سوم مربوط به امتحان تاییدشدگان است، گفت: حدود ۱۱ هزار نفر برای کاندیداتوری در انتخابات تایید شده اند که آن ها هم در معرض امتحان هستند؛ از این جهت که آیا در تبلیغات انتخاباتی واقعیات را می گویند یا اینکه باغ سبز دروغین نشان می دهند؟ نشان دادن باغ سبز دروغین به معنای مردود بودن در این امتحان است.

وی افزود: گروه چهارم مربوط به امتحان رد صلاحیت شدگان است که آیا بعد از ردصلاحیت کل نظام را زیر سوال می برند یا اعتراضشان را از طریق قانونی دنبال می کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد در تار و پود نظام است، گفت: کسانی در کمال عداوت و دشمنی می گویند فساد در نظام نهادینه شده است که درست نیست چون با فساد برخورد می شود؛ همه مسئولان و روسای سه قوه در عرصه مبارزه با فساد در خط مقدم هستند. با توجه به اینکه نظام برای مردم است، هر چه زودتر مسئولان درباره فساد و تخلف اخیر وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: باید هر فردی که فساد یا تخلف را انجام داده، هزینه آن را پرداخت کند. کسی که تخلف و فساد می کند باید خودش هزینه را بپردازد چرا باید هزینه را نظام دهد؟ مسئولان سختکوش کشور، نظام ما نظام عدالت و مبارزه با فساد است و مردم صاحب نظام هستند پس به سرعت بررسی شود و بدون محابا و بی پرده به مردم درباره هر فردی که مفسد و متخلف است، توضیح دهید.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ۱۹ دی ۱۳۵۶ روز قیام خونین حوزه علمیه و مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله موهن علیه امام بود.

وی ادامه داد: انقلاب ما دو آغاز داشته است. اول ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در پی بازداشت امام راحل و آغاز دوم ۱۹ دی ۱۳۵۶ در پی حمایت از ولایت بود بنابراین انقلاب ما انقلاب ولایی است. از زبان مردم می گویم تا آخرین نفس، نفر و قطره خون پای ولایت بوده، هستیم و خواهیم بود.


خاتمی: انتقام می‌ گیریم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر