بورکینافاسو ششمین حریف آفریقایی تیم ملی در یک‌ سال ‌و نیم!


بورکینافاسو ششمین حریف آفریقایی تیم ملی در یک‌ سال ‌و نیم!

رکنا: دیدار تدارکاتی امروز تیم ملی فوتبال مقابل بورکینافاسو، ششمین رویارویی تیم کشورمان با حریفان آفریقایی در یک سال و نیم اخیر است.

به گزارش رکنا، اردوی پایانی تیم ملی فوتبال در شرایطی از دیروز در کیش برپا شده است که شاگردان امیر قلعه‌نویی ، عصر امروز در آخرین بازی تدارکاتی قبل از سفر به دوحه به منظور حضور در جام ملت‌های آسیا، به مصاف بورکینافاسو می‌روند تا یک حریف آفریقایی دیگر به حریفان تیم ملی در چند سال اخیر اضافه شود.

پُر بودن تقویم تیم‌های اروپایی با توجه به برگزاری لیگ ملت‌ها در روزهای فیفا و همچنین هزینه‌های مالی برگزاری دیدار با تیم‌های مطرح اروپایی و آمریکای جنوبی، آن هم در صورت خالی بودن برنامه بازی‌های تدارکاتی‌شان در یک دهه اخیر سبب شده است که حریفان تیم ملی در سال‌های اخیر بیشتر آسیایی و آفریقایی باشند.

در این بین تیم‌های آفریقایی در سال‌های اخیر سهم زیادی از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی داشتند و در بین حریفان محبوب تیم ملی جا گرفتند. به بهانه بازی امروز تیم ملی با بورکینافاسو در راه آماده‌سازی جام ملت‌ها، دیدارهای تیم ملی با تیم‌های آفریقایی در بازه زمانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ تا جام ملت‌های ۲۰۲۳ را بررسی کرده‎‌ایم.

تیم ملی فوتبال پس از پایان جام‌ ملت‌های ۲۰۱۹، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، ۱۴ بازی تدارکاتی برگزار کرده که سهم تیم‌های آفریقایی بیش از یک سوم بوده و تیم کشورمان ظرف تنها یک سال و نیم، پنج بار با حریفانی از قاره آفریقا روبه‌رو شده و ۲ برد، یک تساوی و ۲ شکست کسب کرده است.

تیم کشورمان با دراگان اسکوچیچ، ۲ با کارلوس کی‌روش و ۲ نیز با قلعه‌نویی به مصاف حریفان آفریقایی رفته است.

تیم ملی فوتبال ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در نخستین دیدار تدارکاتی در راستای آماده‌سازی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با هدایت اسکوچیچ در یک بازی دوستانه در دوحه به مصاف تیم ملی الجزایر رفت و ۲ بر یک مغلوب شد.

در ادامه تیم ملی ۵ مهر ۱۴۰۱ در اردوی اتریش و در حالی که با برکناری اسکوچیچ، کارلوس کی‌روش دوباره به تیم ملی فوتبال برگشته بود، برابر سنگال قرار گرفت و مقابل این تیم به تساوی یک بر یک رسید.

در ادامه تیم ملی کشورمان در آخرین بازی تدارکاتی پیش از شروع جام‌جهانی قطر، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در دوحه به مصاف تیم ملی تونس رفت و برابر این تیم با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.

با جدایی کی‌روش پس از پایان جام‌جهانی، قلعه‌نویی اسفندماه به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و تیم ملی تحت هدایت او در دومین بازی به مصاف یک تیم آفریقایی رفت. ملی‌پوشان پنجم فروردین امسال در ورزشگاه آزادی میزبان کنیا شده و توانستند این حریف را ۲ بر یک شکست دهند.

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی با حریفان آفریقایی به ۲۱ شهریور می‌گردد که تیم ملی در ورزشگاه آزادی به مصاف آنگولا رفت و این تیم را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد.

حالا تیم ملی فوتبال در ششمین رویارویی در یک سال و نیم اخیر با تیم‌های آفریقایی، عصر امروز در ورزشگاه المپیک کیش، به مصاف بورکینافاسو می‌رود؛ تیمی که برای حضور در جام ملت‌های آفریقا آماده می‌شود و با ترکیب اصلی برابر ایران قرار خواهد گرفت تا یک محک جدی در انتظار شاگردان قلعه‌نویی باشد.

منبع: ایرنا


بورکینافاسو ششمین حریف آفریقایی تیم ملی در یک‌ سال ‌و نیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022