این هوش‌مصنوعی می‌تواند دقیق‌تر و سریع‌تر سرطان‌ را تشخیص دهد


این هوش‌مصنوعی می‌تواند دقیق‌تر و سریع‌تر سرطان‌ را تشخیص دهد

دیجیاتو نوشت: این ابزار می‌تواند بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر سلول‌های سرطانی را تشخیص دهد.

محققان یک ابزار هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل سریع تصاویر پزشکی ایجاد کرده‌اند. این هوش مصنوعی بافت‌ها و فعالیت‌های ژن‌های بیمار را می‌تواند با دقت و سرعت زیادی شناسایی و تفسیر کند. این ابزار به پزشکان کمک می‌کند تا در مواقعی که زمان اندکی برای شناسایی بیماری دارند، تمرکز خود را بر جنبه‌های دیگر وضعیت بیمار بگذارند. این ابزار در تشخیص سرطان‌های پنهان نیز کمک بسیاری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

براساس مقاله منتشرشده در نیچر، محققان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا ابزار هوش مصنوعی به نام iStar توسعه داده‌اند که می‌تواند به پزشکان در تشخیص و درمان بهتر سرطان‌هایی که بسیار تشخیص آن‌ها سخت است، کمک کند.

ابزار هوش مصنوعی جدید برای تشخیص سرطان

در تکنیک تصویربرداری جدید، هوش مصنوعی نماهایی با جزئیات دقیق از سلول‌های منفرد به پزشکان ارائه می‌دهد؛ همچنین این ابزار نمای وسیع‌تری از نحوه عملکرد ژن‌های افراد را در اختیار پزشکان می‌گذارد تا بتوانند سلول‌های سرطانی را ببینند، که درغیر این صورت ممکن بود تقریباً هیچ‌وقت دیده نشوند. همچنین این ابزار برای بعد از جراحی‌های سرطان نیز به کار می‌آید تا پزشکان ببیند آیا بیمار به سطح سلامتی مقبول رسیده است یا خیر.

این هوش‌مصنوعی می‌تواند دقیق‌تر و سریع‌تر سرطان‌ را تشخیص دهد پاتولوژی سلول‌های سرطانی با کمک iStar

محققان می‌گویند که iStar توانایی تشخیص خودکار ساختارهای مهم ایمنی ضدتومور به نام «ساختارهای لنفاوی سوم» را دارد. حضور این ساختارها با احتمال بقای بیمار و پاسخ مطلوب به ایمونوتراپی مرتبط است؛ بدین معنا که iStar برای تعیین اینکه بدن کدام بیمار به ایمونوتراپی پاسخ مطلوب داده‌ نیز مناسب است.

برای آزمایش اثربخشی این ابزار، محققان iStar را در انواع مختلف بافت‌های سرطانی، از جمله سرطان سینه، پروستات و کلیه ارزیابی کردند. در طی این آزمایش‌ها، iStar توانست به‌طور خودکار سلول‌های تومور و سرطانی را که تشخیص عادی آن‌ها دشوار بود، شناسایی کند. پزشکان در آینده ممکن است با iStar سرطان‌هایی را که به سختی قابل مشاهده یا شناسایی هستند، تشخیص دهند.

علاوه‌براین، این ابزار در مقایسه با سایر ابزارهای هوش مصنوعی مشابه بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. به عنوان مثال، iStar تجزیه‌وتحلیل داده‌های سرطان سینه را تنها در 9 دقیقه به پایان رساند. درمقابل، بهترین ابزار هوش مصنوعی رقیب بیش از 32 ساعت طول کشید تا تحلیلی مشابه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857000

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات