کره جنوبی و آمریکا قدرتشان را به رخ کره شمالی کشیدند


کره جنوبی و آمریکا قدرتشان را به رخ کره شمالی کشیدند

اقتصادنیوز :سئول تایید کرد که سربازان آمریکایی و کره جنوبی رزمایش یک هفته‌ای رزمی خود را با استفاده از تسلیحات سنگین و مانورهایی با گلوله واقعی در نزدیکی مرز کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سئول اعلام کرد این مانورها با هدف تقویت آمادگی ارتش‌های دو کشور در مواجهه با افزایش تهدیدها از سوی کره شمالی برگزار شد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پیونگ یانگ نیز جدیدترین رزمایش نظامی بین کره جنوبی و آمریکا را "مانورهای بی پروای جنگی" توصیف کرده است.

خبر مرتبط
کره شمالی دست به کارشد /شلیک بی امان 200 گلوله توپ به کره جنوبی

​ اقتصادنیوز : رسانه‌های دولتی کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کردند که کره شمالی در اقدامی تحریک آمیز ۲۰۰ گلوله توپ به سمت جزیره "یئونپیونگ" شلیک کرده است.

این مانورهای نظامی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ در شهر مرزی "پوچئون"، در ۴۶ کیلومتری (۲۸.۵ مایلی) شمال شرق سئول آغاز شد. ارتش سئول گفت که عملیات روز پنجشنبه به پایان رسید.

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه اعلام کرد که حدود ۱۱۰ سامانه تسلیحاتی از کره جنوبی و آمریکا در این مانورهای نظامی شرکت داشتند که حملات هدایت شونده دقیق به اهداف فرضی را شبیه سازی کردند. همچنین این عملیات شامل عملیات زرهی سنگین، از جمله شلیک یکپارچه تانک و پدافند هوایی بود.

واشنگتن و سئول در یک هفته گذشته با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل یکسری آزمایش‌های تسلیحاتی توسط پیونگ یانگ، تمرینات نظامی مشترک خود را در منطقه به طور چشمگیری افزایش داده‌اند. کره شمالی سال گذشته میلادی یک موشک بالستیک قاره پیمای پیشرفته را آزمایش کرد که به گفته دولت پیونگ یانگ می‌تواند اهدافی در سرزمین اصلی ایالات متحده و همچنین رقبای منطقه‌ای نزدیکتر را هدف قرار دهد.

کره شمالی همچنین سال گذشته میلادی با موفقیت یک ماهواره جاسوسی را پرتاب کرد که مستقیما منجر به تعلیق یک توافقنامه نظامی امضا شده با کره جنوبی شد که در سال ۲۰۱۸ بین دو کره و با هدف کاهش تنش‌های نظامی بین دو طرف امضا شده بود.

واشنگتن با استقرار تجهیزات نظامی در منطقه، از جمله یک زیردریایی هسته‌ای که ماه گذشته میلادی در شهر بندری بوسان کره جنوبی پهلو گرفت، به آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی پاسخ داد. ایالات متحده همچنین ناوهای هواپیمابر و بمب افکن‌های بزرگ را در منطقه مستقر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403