افشاگری هیجان‌انگیز درباره آیفون 16


افشاگری هیجان‌انگیز درباره آیفون 16

زومیت نوشت: مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر خوش‌نام، گزارش می‌دهد که گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس اولین موبایل‌های اپل با دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خواهند بود و تنها دوربین تله‌فوتوی آن‌ها است که ۱۲ مگاپیکسلی باقی می‌ماند.

کوئو در مقاله‌اش در سایت مدیوم توضیح داد که دوربین فوق عریض آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این ارتقا به دوربین اجازه خواهد داد تا نور بیشتری جذب کند و عکس‌های بهتری به‌ویژه در زوم نیم‌برابری و محیط های کم‌نور بگیرد.

در حال حاضر تنها دوربین اصلیِ مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وضوح ۴۸ مگاپیکسلی دارد که برای بهبود تصویربرداری در نور کم، ۴ پیکسل‌ را ادغام می‌کند. اکنون انتظار می‌رود این فناوری در سریِ پرو آیفون ۱۶ به دوربین فوق‌ عریض نیز گسترش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:‌

با این ارتقا، دوربین فوق‌ عریضِ مدل‌های جدید می‌تواند عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی در حالت ProRAW ثبت کند. این عکس‌ها برای انعطاف هرچه بیشتر در ویرایش، جزئیات بیشتری دارند و می‌توانند در اندازه‌های بزرگ نیز چاپ شوند. باید دید این اتفاق تا چه اندازه در قیمت آیفون تأثیر خواهد گذاشت.

افشاگری هیجان‌انگیز درباره آیفون 16

سال گذشته ابتدا جف پو، تحلیلگر نام‌آشنا، ادعا کرد که آیفون ۱۶ پرو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق‌ عریض خواهد داشت. چند ماه بعد، جزئیات بیشتری درباره‌ی برنامه‌ی اپل برای ارتقاء این دوربین در شبکه‌ی اجتماعیِ چینی ویبو منتشر شد. باتوجه به اینکه کوئو نیز به این شایعه اعتبار بخشیده است، اکنون این ارتقا بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵، هر سه دوربین پشتی آیفون ۱۷ پرو و پرو مکس با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تولید شوند و این فناوری به دوربین تله‌فوتو نیز افزوده شود.

کوئو هم‌چنین اضافه کرده که آیفون ۱۶ پرو دوربین تله‌فوتو از نوع پریسکوپی دارد که در آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی شده بود. او مدعی است که آیفون ۱۷ دارای دوربین جلو با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و لنز ۶تکه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:‌

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856901

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین