مقام آمریکایی: یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در عراق هدف قرار دادیم


مقام آمریکایی: یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در عراق هدف قرار دادیم

یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده در مصاحبه با رویترز گفته که ارتش آن کشور یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در بغداد هدف قرار داده است.

مقام آمریکایی: یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در عراق هدف قرار دادیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه انگلیسی مدعی شده ارتش آمریکا حمله‌ای در بغداد علیه یکی از «سران شبه‌نظامیان عراقی» (حشدالشعبی) انجام داده است.

مقام آمریکایی مدعی شده که این حمله به کشته شدن این فرمانده و یک نفر دیگر منجر شده است. وی همچنین گفته که این حمله علیه یک خودرو انجام شده است. مقام آمریکایی همچنین مدعی شده که فرمانده «حرکه النجبا» هدف قرار داده شد.

رویترز نوشته مقام آمریکایی اشاره‌ای به نام فردی که کشته شده نکرد. مقام آمریکایی مدعی شده فردی که هدف قرار گرفت مسئول حمله به نیروهای آمریکایی در عراق بوده است.

ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های عراق گزارش داده بودند که مقر الحشد الشعبی در خیابان «فلسطین» در بغداد هدف حمله قرار گرفته است.

این مقر مربوط به تیپ ۱۲ الحشد الشعبی (جنبش نجباء) است و داخل مجموعه وزارت کشور عراق قرار دارد.

گزارش منابع عراقی در آن زمان حاکی از آن بود که دو نفر از فرماندهان الحشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع گزارش داده بودند که یک پهپاد مقر الحشد الشعبی را هدف گرفته است، اما هنوز در این خصوص اطمینان وجود ندارد. خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود اشاره‌ای به نحوه انجام این حمله نکرده است.

اندکی بعدتر جنبش نجباء خبر داد که در این حمله «الحاج ابو تقوی» معاون فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در بغداد و همچنین فرمانده تیپ ۱۲ این گروه به شهادت رسیده‌اند.

منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابو تقوی به محض اینکه به مقر الحشدالشعبی می‌رسد هدف قرار می‌گیرد. چهار موشک از پهپاد شلیک شده که یکی از آن‌ها به خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز تعداد شهدا را تا چهار تن اعلام کرده‌اند.

پیش از این سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز ائتلاف آمریکایی را مسؤول حمله به مقر الحشد الشعبی در بغداد دانست و این اقدام را نقض حاکمیت عراق توصیف کرد.

سرتیپ یحیی رسول تاکید کرد که در این حمله که نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق بود، یک فروند پهپاد با هدف قرار دادن یکی از مقرهای امنیتی در پایتخت بغداد، اقدامی را انجام داد که هیچ تفاوتی با اقدامات تروریستی نداشت.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی افزود: «نیروهای مسلح عراق، نیروهای ائتلاف بین‌المللی را مسؤول این حمله غیرمنتظره به یک نهاد امنیتی عراقی می‌دانند. نهادی که بر اساس اختیاراتی که فرمانده کل نیروهای مسلح به آن اعطا کرده است، عمل می‌کند. این اقدام تمام تفاهمات بین نیروهای مسلح و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را تضعیف می‌کند»./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی