«حق نصرت»: از حقوق متقابل خدای متعال و مؤمنان


«حق نصرت»: از حقوق متقابل خدای متعال و مؤمنان

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطلبی را در کانال خود در ایتا با عنوان «حق نصرت»: از حقوق متقابل خدای متعال و مؤمنان منتشر کرد و نوشت: یکی از حقوق متقابل خدای متعال و مؤمنان را می‌توان «حق نصرت» دانست. این حقِ...

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطلبی را در کانال خود در ایتا با عنوان «حق نصرت»: از حقوق متقابل خدای متعال و مؤمنان منتشر کرد و نوشت:

یکی از حقوق متقابل خدای متعال و مؤمنان را می‌توان «حق نصرت» دانست. این حقِ دو طرفه به این صورت است که اگر مؤمنان دین خدا را یاری کنند، این حق قطعی و مسلم را بر خدای متعال پیدا می‌کنند که او نیز آنان را یاری کند. اگر مؤمنان دربرابر دشمنان خدا و دین خدا سرخم نکنند و استقامت بورزند، خدای متعال نیز رعب و وحشت و ترس را در دل دشمنان خواهد انداخت و نصرت و یاری خود را نصیب مؤمنان خواهد کرد:

در آیات ذیل‌الذکر و ارتباط آنها تأمل و تفکر کنید، و درباره ظرافت‌ها و الزامات این حق دو طرفه بیاندیشید:

وَ کَانَ حَقّاً عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ (روم،‌ ۴۷)

یاری مؤمنان، همواره حقی است بر عهده ما

وَ لَقَدْ سَبَقَتْ کَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا الْمُرْسَلِینَ إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنْصُورُونَ وَ إِنَّ جُنْدَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ (صافات، ۱۷۱-۱۷۳)

و وعده قطعی ما درباره بندگان به رسالت فرستاده شده، از پیش محقق و ثابت گشته است که آنان یاری‌شدگان‌اند و لشکر ما حتماً پیروزند.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ (محمد، ۷)

ای مؤمنان، اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَئِکَةُ أَلاَّ تَخَافُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِٱلْجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ؛ (فصلت، ۳۰)

به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!