برنامه حفاظت از پامپئو و هوک، از بیم ایران تمدید شد


برنامه حفاظت از پامپئو و هوک، از بیم ایران تمدید شد

طبق گزارش آسوشیتدپرس، دولت آمریکا تدابیر خود را برای حفاظت از دو عضو ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ تمدید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام تمدید حفاظت از مایک پامپئو و برایان هوک گفت که تهدیدهای «جدی» علیه این دو مقام سابق آمریکایی وجود دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک گزارش اختصاصی خبر داد که دولت دموکرات آمریکا برنامه حفاظت از دو مقام دولت جمهوری‌خواه ترامپ را برای یک دوره دیگر تمدید کرد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، وزارت خارجه اواخر ماه دسامبر (ماه گذشته) به کنگره یادداشت فرستاده و اطلاع داده که به دلیل ادامه «تهدیدات جدی و معتبر» علیه وزیر خارجه سابق آمریکا مایک پامپئو و برایان هوک مشاور ارشد او و نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران، حفاظت از آنها تمدید شده است.

«ریچارد ورما» معاون آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در امور مدیریت، یادداشت‌های ارسالی به کنگره آمریکا درباره حفاظت از این دو عضو دولت سابق را امضا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این شانزدهمین بار است که وزارت امور خارجه از زمان خروج هوک از سمت خود در ژانویه ۲۰۲۱ حفاظت از او را تمدید می‌کند و تمدید حفاظت از پامپئو، برای سیزدهمین بار انجام شده است.

طبق پروتکل‌های موجود در آمریکا، پامپئو به دلیل آنکه به عنوان وزیر عضو کابینه بوده، چندین ماه پس از ترک منصب خود به طور خودکار از تدابیر حفاظتی و امنیتی برخوردار بود اما این موضوع درباره هوک صدق نمی‌کرد.

آسوشیتدپرس در ماه مارس ۲۰۲۲ گزارش داده بود که وزارت خارجه این کشور ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار برای تامین امنیت ۲۴ ساعته پامپئو و هوک پرداخت می‌کند.

برنامه حفاظت از پامپئو و هوک، از بیم ایران تمدید شد

به رغم این حفاظت‌ها، مایک پامپئو سال گذشته با انتشار یک کتاب اذعان کرده که زندگی عادی ندارد و نیروهای حفاظتی حتی موقع حضور در فروشگاه برای خرید بادمجان همراه او حضور دارند.

او که یک مقام ارشد آمریکایی دخیل در شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بوده، پیش از این بارها درباره امنیت خود و ترامپ ابراز نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته است که از آنها حفاظت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شاد | عکس های خوشحال کننده و شاد کننده برای پروفایل