درز اطلاعات مشتریان بیمه البرز و خطری که مشتریان این شرکت را تهدید می کند


درز اطلاعات مشتریان بیمه البرز و خطری که مشتریان این شرکت را تهدید می کند

در روزهای اخیر خبرهای نگران کننده و تایید نشده ای در مورد درز اطلاعات شرکت بیمه گری منتشر شده که بسیار برای بیمه گذاران خبر بدی بود چرا که ممکن است که این اطلاعات در اختیار دشمنان مردم ایران قرار گرفته باشد.به گزارش بانکداری ایرانی، اخیرا یک...

درز اطلاعات مشتریان بیمه البرز و خطری که مشتریان این شرکت را تهدید می کند

در روزهای اخیر خبرهای نگران کننده و تایید نشده ای در مورد درز اطلاعات شرکت بیمه گری منتشر شده که بسیار برای بیمه گذاران خبر بدی بود چرا که ممکن است که این اطلاعات در اختیار دشمنان مردم ایران قرار گرفته باشد.

به گزارش بانکداری ایرانی، اخیرا یک گروه هکری به شرکت های تپ‌سی و اسنپ‌فود را هک کرده بود، اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد که اطلاعات مشتریان برخی از شرکت های بیمه مانند بیمه البرز هم در اختیار دشمنان ایران قرار گرفته و امنیت مشتریان این شرکت هم تحت خطر قرار گرفته است. اطلاعات بیمه البرز و دیگر شرکت های بیمه گری حدود 60هزار دلار فروخته شد ه است. بررسی ها نشان می دهد که این شرکت بیمه حتی تلاش نکرده که با هزینه کردن حدود یکی دو میلیارد تومان، سیستمی امن و مفید ارائه کند تا اطلاعات مشتریان را حفظ شد.

نکته فاجعه بار این است که تعداد 19.5 میلیون داده از مشتریان شرکت البرز در اختیار هکرها قرار گرفته و فروخته شده است و البته این همه داستان شرکت بیمه البرز نیست.

بیمه البرز یکی از شرکت هایی است که با توجه به داشتن نام بزرگ بی نظمی های خاصی دارد که همواره صدای حسابرس شرکت را در می آرود این بی نظمی های بیمه البرز سبب افزایش ریسک برای بیمه گذاران می شود که در نهایت به دلیل نگه نداشتن ذخیره مناسب برای رشته های مختلف سبب لطمه زدن به امنیت مالی بیمه گذاران می شود.

حسابرس شرکت بیمه البرز در توضیحی که در صورت های مالی این شرکت ارائه کرده توضیح داده « شناسایی ذخایرفنی تکمیلی و خطرات طبیعی و برگشت حق بیمه (یادداشت توضیحی 39-1) جمعا" مبلغ 851ر9 میلیارد ریال(سال مالی قبل 692ر7 میلیاردریال) ماھیت تعھد نداشته و مغایر با استاندارد حسابداری شماره 28 (فعالیتھای بیمه عمومی) است. »


درز اطلاعات مشتریان بیمه البرز و خطری که مشتریان این شرکت را تهدید می کند

یکی دیگر از رخدادهای مهمی که سبب زیان سهامداران شده است مساله رفتار بازارگردان شرکت است.در حقیقت بجای اینکه برای کمک به سهامداران حسابرس شرکت توضیح داده است که سرفصل سرمایه گذاری در اوراق بھادار و سپرده ھای بانکی (یادداشت توضیحی 25-1) شامل مبلغ 145ر2 میلیارد ریال(سال مالی قبل 189ر1 میلیارد ریال) سرمایه گذاری درصندوق ھای اختصاصی بابت بازارگردانی (خرید وفروش) سھام شرکت،در راستای الزامات سازمان بورس و اوراق بھادار ازسال 1399 است که برخلاف استانداردھای حسابداری به عنوان سرمایه گذاری در واحد ھای صندوق یاد شده تلقی شده است. در رعایت استاندارد ھای مزبور، میزان سھام تحصیل شده شرکت مورد گزارش توسط صندوق بازارگردان درحکم معامله با مالکان بوده و می بایست به عنوان سھام خزانه به بھای تمام شده به صرف یا کسرناشی از فروش سھام مذکوردرسرفصل حقوق مالکانه طبقه بندی می شد. ھرچند تعدیل حسابھا و محاسبات سود ھر سھم از این بابت ضروریست، لیکن بدلیل عدم دسترسی به اطلاعات خرید و فروش، تعیین تعدیلات لازم در شرایط حاضر برای این موسسه امکان پذیر نیست.

در واقع این شرکت سهام خزانه خود را صفر نشان داده است تا بتواند از طریق بازارگردانی به اقدامات دیگری برای سهام و صندوق های مدنظر انجام دهد.

درز اطلاعات مشتریان بیمه البرز و خطری که مشتریان این شرکت را تهدید می کند

همانطور که مشاهده می شود بیمه البرز از جمله شرکت هایی است که ظاهرا موفقیت را در بی نظمی می بینید و برای این شرکت مهم نیست که اطلاعات مشتری را حتی در اختیار دشمنان مردم قرار دهد.

*****************

این رسانه ضمن توجه به اصول حرفه ای خود از پاسخ شرکت بیمه البرز استقبال می کند چراکه تعامل سازنده از ارزش های سازمانی این پایگاه خبری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی