سفر هیات 10 نفره امارت اسلامی به پاکستان/ ماجراچیست ؟


 سفر هیات 10 نفره امارت اسلامی به پاکستان/ ماجراچیست ؟

اقتصادنیوز : هیات طالبان افغانستان متشکل از مقامات امنیتی، اطلاعاتی و مسئولانی از وزارت دفاع این کشور برای دیدار با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، هیات ۱۰ نفره حکومت سرپرست افغانستان به ریاست والی قندهار قرار است با مسوولان ارشد دولت، ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان دیدار کند.

این اولین تبادل هیات‌های بلندپایه میان کابل و اسلام‌آباد در ماه‌های اخیر همزمان با تشدید تنش‌ها میان دو کشور بر سر معضل تروریسم و اتهامات متقابل مبنی بر کم کاری در مدیریت مرزهای مشترک به ویژه اتهامات پاکستان درخصوص تحرکات آزادانه عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان، به شمار می‌رود.

خبر مرتبط
پیام امارت اسلامی به دشمنان ایران و افغانستان

اقتصادنیوز : سرپرست وزارت خارجه افغانستان می‌گوید توطئه‌هایی را که دشمنان اسلام و دشمنان افغانستان و ایران برای ایجاد فاصله میان ۲ کشور به راه انداخته بودند، ناکام مانده و اعتماد بین تهران و کابل حاکم است.

۱۲ دی ۱۴۰۲

روز گذشته مقامات وزارت کشور پاکستان در نشست کمیته اختصاصی مجلس سنا به اطلاع نمایندگان پارلمان رساندند که افزایش حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا، تلاش تروریست‌ها برای جذب نیرو و آموزش برای عملیات‌های انتحاری به یک نگرانی بزرگ برای دولت اسلام‌آباد تبدیل شده است.

آنان افزودند که پس از خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان و تشکیل حکومت سرپرست طالبان، نفوذ گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان شدت گرفته است.

بیست و سوم آذرماه امسال درپی حمله تروریستی به نیروهای امنیتی پاکستان و ادعای این‌ کشور مبنی بر استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان، سرپرست سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد. در این حمله ۲۳ نظامی پاکستان کشته شدند.

رسانه‌های پاکستانی هفته گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که با توجه به دعوت رسمی هیات حاکمه موقت افغانستان از مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان برای سفر به کابل، پیش بینی می‌شود وی در هفته جاری عازم پایتخت افغانستان شود.

منابع افزودند که وزارت امور خارجه پاکستان از دعوت رسمی طالبان از رهبر حزب جمعیت علمای اسلام مطلع است و در کابل نیز وزارت امور خارجه و وزارت داخله در تکاپوی هماهنگی دیدارهای مولانا فضل الرحمان با مقامات حکومت سرپرست افغانستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک