واکنش یک پرسپولیسی محبوب به تساوی سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان


واکنش یک پرسپولیسی محبوب به تساوی سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد سرخپوشان در نیم فصل اول توضیحاتی را مطرح کرد.

اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه الهامی در مس رفسنجان ابقا شده بود، بازیکنان مس به صورتی بازی می‌کردند که ریسک کمتری داشت و در عقب زمین جمع می‌شدند تا در یک سوم میانی پرس کنند و زمانی که توپ را می‌گرفتند به سرعت ضد حمله به پرسپولیس می‌زدند.

مدافعان چپ و راست پرسپولیس به طور همزمان نفوذ می کردند

او افزود: تیم پرسپولیس هم مطابق معمول بازی مالکانه ارائه می‌داد و سعی می‌کرد با گردش توپ و آوردن توپ به کانال‌های کناری موقعیت ایجاد کند و اتفاق مهم این بود که بعد از مدت‌ها احمدی و دانیال اسماعیلی فر مدافعان راست و چپ پرسپولیس به طور همزمان با هم نفوذ می‌کردند و این موضوع باعث شده بود که هافبک‌های کناری مس مداوم عقب بمانند و حالت ۵ دفاعه را بگیرند. کانال‌های کناری را پرسپولیس از مس رفسنجان گرفته بود و گلی که زدند روی کانال‌های کناری و پاس بلندی که به اسماعیلی فر رسید و ارسال این بازیکن به شهاب زاهدی که او گل اول پرسپولیس را زد.

خط دفاع پرسپولیس متزلزل شده است

آشتیانی گفت: البته در نیمه دوم بازی خیلی زود پریرا با خلاقیتی که داشت وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و به راحتی توانست از فرجی پنالتی بگیرد. زمانی که بازی یک بر یک شد استراتژی مربیان مس رفسنجان بهتر به کارشان می‌آمد و به عقب می‌رفتند جمع می‌شدند و بعد که توپ را می‌گرفتند به سرعت ضد حمله می‌زدند و ضدحملات خطرناکی داشتند و یکی هم آفساید نبود و گولسیانی آفساید را پر کرده بود و موقعیت گلزنی خوبی بود. در نهایت پرسپولیس از زمانی که پور علی گنجی مصدوم شده، خط دفاعش متزلزل شده و این اتفاق افتاده است و خط دفاع پرسپولیس با هم ناهماهنگ هستند و نیاز به یک رهبر ولیدر دارند تا بتواند خط دفاع این تیم را مدیریت کند مثل سید جلال حسینی و پورعلی گنجی که در قلب پرسپولیس بازی می‌کردند. اگر پرسپولیسی‌ها می‌خواهند در نیم فصل بازیکنی بگیرند یک دفاع وسطی بگیرند که واقعا برایشان کارآمد باشد.

بحث سربازی در کیفیت بازی عمری اثر گذاشته است

بازیکن سابق پرسپولیس درباره عملکرد عمری را در این بازی چطور دیدید و قضیه سربازی بر بازیش تاثیرگذار بود، گفت: بله، مدام این هفته صحبت بود که به ملوان می‌خواهد برود و در کیفیت فنی اش اثر گذاشته بود و تمرکزش را از دست داده بود. در مجموع بازیکنان پرسپولیس نتوانستند تاکنیک مدنظر گل محمدی را در زمین مسابقه اجرا کنند و در نیمه بالای زمین حریف نمی‌توانستند حفظ توپ کنند و فضا پیدا کنند و به مشکل خورده بودند و گل محمدی مجبور شده بود که از ولسیانی در پست مهاجم بهره برد و بازیکنان پرسپولیس ارسال‌های مستقیم داشته باشند تا در ارسال‌های هوایی به گل برسند.

پرسپولیس نیاز به بازسازی در نیم فصل دوم دارد

آشتیانی درباره اینکه تیم پرسپولیس نمی‌تواند حتی تیم‌های پایین جدول هم شکست بدهد و علت ناکامی سرخپوشان را در چه چیزی می‌داند، گفت: به هر حال این اتفاق برای پرسپولیس رخ داده است و شاید تعطیلات نیم فصل بتواند به آن‌ها کمک کند. با وجود اینکه ملی پوش زیادی ندارند به نظرم بتوانند در نیم فصل تیم خود را بازسازی کنند و اگر بتوانند اردوی خوب و بازی‌های تدارکاتی مناسبی در نظر بگیرند فکر می‌کنم پرسپولیس به عنوان تیمی تبدیل شود که هواداران انتظار دارند.

عملکرد پرسپولیس بد نبوده است

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اکنون تیم‌های مدعی نسبت به فصل گذشته تغییر خاصی نکردند و همان تیم‌هایی که بودند همچنان هستند. همین شرایط هم پرسپولیس در فصل گذشته هم داشت و توانست در ۵ بازی آخر جدا شود و به قهرمانی برسد. اکنون همه امتیازات به هم نزدیک است و نمی‌شود حساب کرد که چه اتفاقی رخ می‌دهد. نمی‌شود گفت که عملکرد پرسپولیس بد بوده است و ما بگوییم یک تیم باید همه بازی هایش را پیروز شود و این اتفاقات عجیب و غریب برای پرسپولیس رخ داده است. به هر حال بازی‌های خارج از خانه خود را مساوی گرفتند و عرف است که این موضوع برای پرسپولیس بد نیست و همین اتفاق هم برای استقلال رخ داده و بازی‌های خارج از خانه خود را مساوی کرده است.

بازی با تیم های ته جدولی سخت است

او درباره اینکه پرسپولیس برابر تیم‌های ضعیف امتیاز از دست می‌دهد، گفت: نمی‌شود گفت در لیگ برتر که یک تیم ضعیف یا خیلی قوی است. تیم سپاهان هم ۳ بازی پشت سر هم باخت و لیگ برتر نشان نمی‌دهد چه اتفاقی می‌افتد. اگر در ورزشگاه آزادی این نتایج به دست می‌آوردند واقعا درست بود، اما بیرون از خانه است و شرایط میزبانی هم تیم حریف دارد. تیم‌های ته جدولی شرایطشان خطرناک است و نباختن برابر چنین تیم‌هایی اهمیت دارد و بازی کردن با چنین تیم‌هایی سخت است مخصوصا برابر پرسپولیس که بازیکنان حریف انگیزه دو چندان دارند.

تیم شمس آذر پدیده لیگ امسال است

آشتیانی درباره اینکه پدیده‌ای در نیم فصل اول وجود داشت، گفت: ۲، ۳ بازیکن جوان سپاهان داشت مثل محمد قربانی، حسین نژاد و آریا یوسفی بازیکنان ۲۱ سال هستند که می‌شود آن‌ها را به عنوان پدیده یاد کرد. تیم استقلال هم بازیکن جوانی به نام حامدی فر را بازی داد که سنش از این نفرات بالا بود، اما بازیکن خوبی بود. از لحاظ تیمی هم شمس آذر و ملوان پدیده امسال لیگ بودند. تیم شمس آذر هر چه از مسابقات لیگ گذشت و با وجود اینکه بازیکن خاصی نگرفته بود، اما هر بازی بهتر از بازی قبل بودند.

نمی شود روی قهرمانی در نیم فصل حساب باز کرد

بازیکن سابق پرسپولیس درباره قهرمانی استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: تیم برق شیراز یک سال قهرمان نیم فصل شد، اما همان سال به لیگ دسته یک افتاد و این طور نمی‌شود حساب کرد که یک تیم در نیم فصل قهرمان شود و در نیم فصل دوم هم به قهرمانی برسد. باید دید در آخر فصل چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

داوری ها در نتایج بازی ها تاثیرگذار بود

او درباره اینکه سطح بازی‌های نیم فصل اول را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم بازی‌های امسال نسبت به دیدار‌های فصل گذشته پر گل‌تر بوده است و یک مقدار تیم‌ها از حالت تدافعی بیرون آمدند و سعی کردند موقعیت ایجاد کنند، اما مهمترین مسئله داوری بود که از فصل گذشته هم بدتر بود و خیلی هم در نتایج تاثیرگذار بود.

واکنش یک پرسپولیسی محبوب به تساوی سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم