ماکرون خواستار عدم تنش‌زایی تل‌آویو در لبنان شد


ماکرون خواستار عدم تنش‌زایی تل‌آویو در لبنان شد

رئیس جمهور فرانسه بامداد چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌زا به‌ویژه در لبنان اجتناب کند.

ماکرون خواستار عدم تنش‌زایی تل‌آویو در لبنان شد

به گزارش راهبرد معاصر، کاخ الیزه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به‌صورت تلفنی با «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفتگو کرده است.

الیزه طی بیانیه‌ای توضیح داد که ماکرون در تماس با گانتز گفت که اظهارات دو وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه، غیرقابل قبول و در تضاد با راهکار دو دولتی است.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره» در این بیانیه همچنین آمده است که رئیس جمهور فرانسه از رژیم صهیونیستی خواست تا از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌زا به‌ویژه در لبنان اجتناب کند.

ماکرون همچنین در گفتگو با گانتز نگرانی عمیق خود را از تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان در حملات صهیونیست‌ها به غزه ابراز کرد.

منابع خبری ساعاتی پیش از شهادت صالح العاروری بر اثر یک حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند این پهپاد یک دفتر متعلق به حماس را هدف قرار داد که به شهادت ۳ و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیستها به جنوب لبنان تأیید کرد.

پیش از این نیز «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه شهید العاروری یکی از رهبران برجسته و وفادار مردم فلسطین بود، گفت: «ما هم عزادار شهید العاروری هستیم»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم