6 راه تشخیص انار قرمز و شیرین


6 راه تشخیص انار قرمز و شیرین

رکنا: تشخیص انار خوب یک هنر است که البته با ترفندهای زیر ممکن است.

به گزارش رکنا، انار یکی از میوه هایی می باشد که می تواند منجر به تصفیه خون شده و افراد بسیاری طرفدار این میوه هستند. برای این که بتوانید این میوه را به درستی انتخاب کنید نیاز است تا تشخیص انار شیرین را بلد باشید. در ادامه این مطلب روش هایی را برای این منظور را بیان می کنیم که به شما در انتخاب انارهای تازه و شیرین کمک می کند.

روش های تشخیص انار خوب

برای این که بتوانید انار های خوب را تشخیص دهید و نوع شیرین و آبدار و قرمزش را انتخاب کنید نیاز است تا یک سری نکات را در این مورد بدانید. در ادامه شما را با روش های درست تشخیص این مورد آشنا خواهیم کرد تا بتوانید انار بسیار خوبی را برای خانه تهیه کنید.

در واقع انارها از نظر مزه به سه دسته ترش و شیرین و ملس تقسیم بندی می شوند. انارها همچنین یا دارای پوست نازک و یا دارای پوست سخت می باشند و دانه انارها ممکن است دارای دانه های قرمز، گلی و یا سفید باشند. در کل جهان حدودا ۷۶۰ نوع انار با خصوصیات ظاهری و طعم های متفاوت وجود دارد و حدودا ۱۱۰ مورد از این انارها در شهر ساوه کشت می شود.

۱.رسیده بودن انارها

تشخیص انار خوب، انارهای رسیده معمولا شیرین تر بوده و رنگ خوبی دارند از این رو بهتر است نوع رسیده آن ها را شناسایی کنید. نوع رسیده انارها کمی تغییر شکل می دهند و مانند توپ گرد و تمیز نمی باشند. انارهای نارس دارای شکل صاف و گردی می باشند و اناری که رسیده باشد بیشتر شبیه مربع می باشد.

۲.سنگین بودن

تشخیص انار خوب، در نظر داشته باشید که هر چه انارها سنگین تر باشند دارای آب بیشتری می باشند از این رو در حین خرید بهتر است انارهایی را انتخاب کنید که سنگین تر می باشد.

۳.سالم بودن پوست انار

برای این که بتوانید اناری بسیار شیرین انتخاب کنید نیاز است تا به سالم بودن پوست آن نیز توجه نشان دهید. در واقع پوست انار و نداشتن سوراخ و لک روی پوست انار می تواند نشانه سالم بودن و شیرین بودن انار باشد. در واقع بروز لک ها و سوراخ ها روی انار می تواند نشانه ای از این باشد که انار دارای کرم خوردگی و گندیدگی است.

۴.رنگ پوست انار

تشخیص انار خوب، یکی از چیزهای دیگری که برای انتخاب انار شیرین باید بدانید این است که رنگ مناسبی برای این نوع انارها وجود دارد. در واقع رنگ پوست انارهای شیرین باید نوعی از آن ها را انتخاب کنید که رنگ کم رنگی تری دارند و پوست آن ها نرم تر می باشد.

۵.بررسی کلاهک

تشخیص انار خوب، برای تازه بودن یا نبودن انار باید کلاهک آن را بررسی کنید و اگر رشته های درون آن ریخته باشد بدین معنا می باشد که مدت زیادی از چیده شدنشان می گذرد و این انارها تازه نمی باشند. کلاهک های انار اطلاعات بسیار خوبی در مورد آن ها به شما می دهد و حتی امکان کرم خورده بودنشان را نیز به شما نشان خواهند داد. اگر رنگ درون کلاهک ها بسیار سیاه بود می تواند نشانه ای از این باشد که کرم خورده است و قابل خوردن نمی باشد از این رو این مورد نیز در خرید انار می تواند به شما بسیار کمک کند.

۶.انتخاب انار با سطوح صاف

پوست انار نیز باید نرم باشد تا بتوانید به راحتی آن را بخراشید. انارهای نرسیده دارای پوسته های سختی هستند که قابل خراش نمی باشند. انارهایی که دارای پوست های صاف می باشند نارس می باشند و شکلی شبیه به توپ دارند. در واقع این انارها کج و معوج نمی باشند و خیلی صاف هستند.

منبع: چشمک


6 راه تشخیص انار قرمز و شیرین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بوف کور