افزایش 3 برابری تولید با اصلاح بذر تحقق می‌یابد


افزایش 3 برابری تولید با اصلاح بذر تحقق می‌یابد

معاونت امور زراعت گفت: اصلاح بذر‌ها تا ۳ برابر تولید محصولات را افزایش می‌دهد، از این رو چاره‌ای جز تولید محصولات با کیفیت نداریم.

علیرضا مهاجر معاونت امور زراعت وزارت جهاد در دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: مسئولیت اصلی ما در وزارت جهاد تامین غذای مردم و امنیت غذایی کشور است.

او با بیان اینکه در افزایش کمیت محصولات کشاورزی سه نهاده مهم در کنار آب و هوای سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: کود، سم و بذر افزایش تولید را تضمین می‌کنند.

مهاجر ادامه داد: اصلاح بذر‌ها تا سه برابر تولید محصولات را افزایش می‌دهد، از این رو چاره‌ای جز تولید با کیفیت مناسب در داخل نداریم.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه اصلاح بذر‌ها و انتقال تکنولوژی مسئله مهمی است، افزود: برای ۹۵ میلیون مصرف کننده کشور که ۸۵ میلیون نفر جمعیت داخل و ۱۰ میلیون نفر اتباع افغان هستند، تامین غذا می‌کنیم.

او با بیان اینکه تکنیک‌های تولید سموم در جهان هر روز در حال پیشرفت است، افزود: در این باره نیاز است تولیدکننده‌های داخل به روز باشند. به عنوان مثال یکی از ضرورت‌های تولید محصولات صیفی نیاز به سمومی با دوره کارنس پایین است. در تولید خیار و گوجه فرنگی باید از سمومی استفاده شود که دوره کارنس آن کوتاه باشد تا مصرف کننده با خیال راحت از آن استفاده کند.

معاون وزیر جهاد ادامه داد: با توجه به آفتاب مناسب، ۹۰ درصد محصولات تولید داخل نسبت به مشابه خارجی در وضعیت بهتری قرار دارند.

مهاجر با اشاره به فناوری روز جهان در تولید سم افزود: دنیا به سوی کاهش حجم مصرف سموم رفته است، براین اساس ماهم باید مدافع تولید حداکثری محصولات با مصرف سموم پایین باشیم.

او با تاکید بر به روز شدن تولید کود و سم گفت: اگر در تولید کود و سموم به روز نشویم، امکان صادرات وجود ندارد یا با برگشت محصولات رو به رو خواهیم بود.

افزایش 3 برابری تولید با اصلاح بذر تحقق می‌یابد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!