جزئیات استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان/ نصب دوربین البسه پلیس در گرو اختصاص بودجه


جزئیات استفاده از پابند الکترونیک برای سارقان/ نصب دوربین البسه پلیس در گرو اختصاص بودجه

فرمانده فراجا از کنترل سارقان‌سابقه‌دار با دستبند و پابند الکترونیک خبرداد.

فرمانده فراجا از کنترل سارقان‌سابقه‌دار با دستبند و پابند الکترونیک خبرداد.

به گزارش صبح اقتصاد، سردار احمدرضا رادان در حاشیه اجرای طرح «ارتقاء ظرفیت عملیاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و افزایش ناوگان تیم‌های واکنش سریع و ضربت پلیس پایتخت» که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی پلیس تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همواره در پلیس بر ضرورت استفاده از دانش‌روز و هوشمندسازی و همچنین بهره‌گیری از امکانات تاکید داریم. طرح ارتقاء توان عملیاتی پلیس نیز در همین راستا انجام شد و امروز شاهد این موضوع در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هستیم و ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت به واحدهای عملیاتی پلیس تهران اضافه شد.

وی درباره چرایی افزایش تعداد موتورسیکلت‌ها در پایتخت نیز گفت: گاهی ما شاهد آن بودیم که خودروی پلیس به دلیل ترافیک نمی‌تواند به موقع به محل جرم برسد. به همین منظور نیاز بود تا توان عملیاتی پلیس با وسیله‌هایی مانند موتورسیکلت که با کمک آن بتوان ترافیک را دور زد، افزایش پیدا کند. این واحدهای موتوری قرار است متناسب با نیاز و ماموریت به پلیس‌های تخصصی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه شوند.

به گفته فرمانده فراجا با وارد شدن این موتورسیکلت‌ها به ناوگان پلیس، عملکرد پلیس در زمان امدادخواهی مردم سریعتر و بهتر شده و رضایت مردم نیز افزایش پیدا خواهدکرد.

رادان درباره دوربین البسه ماموران پلیس نیز گفت: قانون به موضوع دوربین البسه تاکید کرده و از این رو باید اجرا شود. پلیس هم از این موضوع استقبال می کند و امیدوار هستیم از سال ۱۴۰۳ بودجه کافی در اختیار پلیس قرار بگیرد تا تمامی ماموران پلیس به دوربین البسه مجهز شوند.

فرمانده فراجا در پاسخ به پرسشی درباره استفاده پلیس از پابند الکترونیک برای سارقان حرفه‌ای نیز گفت: با موافقت ریاست قوه قضاییه قرار شد تا آن دسته از افرادی که بیش از سه بار سابقه سرقت در طول ۱۰ سال داشته و دستگیر شده‌اند و همچنین افرادی که دارای سه بار سابقه محکومیت در این زمینه هستند. با دستبند یا پابند الکترونیک کنترل شوند.این طرح در سراسر کشور به ویژه در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فرماندهی انتظامی استان البرز و فرماندهی انتظامی غرب و شرق استان تهران به زودی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استفاده از پابندهای الکترونیک بر سارقان تمرکز ویژه‌ای شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم کاهش خوبی در حوزه سرقت داشته باشیم. پلیس همواره بر استفاده از روش‌های هوشمند در پیشگیری از جرم و برخورد با جرائم تاکید دارد. و این طرح نیز به زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان