ایران هشدار داد/تنگه هرمز را می‌بندیم و دنیا را به بحران می‌اندازیم!


ایران هشدار داد/تنگه هرمز را می‌بندیم و دنیا را به بحران می‌اندازیم!

اقتصادنیوز: حدود 30 سال پیش بود که تهدید بستن تنگه هرمز توسط ایران جدی شد؛ موضوعی که شبیه آن این روزها، همزمان با جنگ غزه، در دریای سرخ در حال رخ دادن است.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها دامنه جنگ حماس و اسرائیل به نقاط مختلف منطقه کشیده شده است و درگیری‌های متعددی ناشی از جنگ غزه آغاز شده است که در حال حاضر مهم‌ترین آن مربوط به ممانعت یمن از تردد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ و تنگه باب المندب است.

موضوعی که تا حدودی امکان گسترش این درگیری‌ها تا تنگه هرمز و آب‌های جنوبی ایران را قوت بخشیده است، شهریار حیدری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به تازگی درباره بستن تنگه‌های بین المللی در واکنش به تحرکات اخیر نظامیان اسرائیل و آمریکا هشدار داده بود.

بستن تنگه هرمز توسط ایران به سال‌های جنگ با عراق باز می‌گردد، زمانیکه آمریکا و کشورهای جهان تحریم‌های نظامی و اقتصادی علیه کشورمان اعمال کردند و ایران هم تهدید به بستن تنگه هرمز را در دستور کار خود قرار داد. مانند 11 دی ماه سال 1360 که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان نماینده رهبر در شورای عالی دفاع و فرمانده نیروهای مسلح در سخنانی از احتمال بستن تنگه هرمز خبر داده بود.

خبر مرتبط
فوری / حمله یمنی‌ها به یک کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ

اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند کشتی جنگی آمریکایی در دریای سرخ توسط نیروهای یمنی مورد حمله قرار گرفت.

۱۱ دی ۱۴۰۲

روزنامه اطلاعات در آن تاریخ به نقل از آیت‌الله هاشمی نوشته است: «تمایل آمریکا، روس‌ها و دشمنان اسلام این است که جنگ راکد بماند و دو جبهه سرد و خاموش شوند. چیزی در دنیا وجود ندارد که از اراده یک ملت جلوگیری کند و ما خودمان باید ضربه کاری را وارد کنیم.»

او در ادامه با تاکید بر اینکه برای افرادی که حماسه‌هایی مانند بیت‌المقدس و فتح المبین را آفریدند آنقدر دشوار نیست که تنگه هرمز را ببندند، گفته است: «تنگه هرمز را می‌بندیم و دنیا را به بحرانی می‌اندازیم که بیرون آمدن از آن محال باشد.»

هاشمی رفسنجانی سپس با اشاره به تغییر برخورد غرب با ایران بیان کرد: «آن روز به این خاطر به ایران توجه می‌شد که از آن استفاده کنند و امروز به این توجه می‌کنند که چطور جلوی این رقیب جدید را بگیرند. ما خیلی نیرومند هستیم و همین گروه کم از فرماندهانی که اینجا هستند می‌توانند آمریکا را شکست دهند.»

ایران هشدار داد/تنگه هرمز را می‌بندیم و دنیا را به بحران می‌اندازیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ استقبال از ضیافت شام کاخ سفید با تظاهرات ضداسرائیلی