خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 12 دی


خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 12 دی

احمد راستینه هفشجانی عضو کمسیون تلفیق بودجه از پیش‌بینی احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ گفت. او اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در زمان بررسی کلیات در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شد، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

در ایران، حقوق بازنشستگی و نحوه محاسبه آن تابع قوانین و مقرراتی است که توسط سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی مانند کشوری و لشکری تعیین می‌شود. این موارد شامل سن بازنشستگی، سابقه پرداخت حق بیمه، دستمزد مشمول کسر حق بیمه و فرمول‌های خاص برای محاسبه مستمری بازنشستگی است.

حق بیمه: حقوق بازنشستگی بر اساس میزان حق بیمه پرداختی که به طور معمول بخشی از درآمد مشمول کسر حق بیمه فرد است و سابقه پرداختی محاسبه می‌شود.

محاسبه مستمری: فرمول محاسبه مستمری معمولاً بر اساس میانگین دستمزد فرد در طول دوره معینی از کار و تعداد سال‌های سابقه پرداخت حق بیمه است.

کمک هزینه ها: بازنشستگان ممکن است علاوه بر مستمری پایه، مشمول دریافت کمک‌هزینه‌ها و مزایای جانبی دیگر نیز باشند.

تسهیلات خاص: برخی از افراد مانند کارگرانی که در شغل‌های سخت و زیان‌آور کار می‌کنند، ممکن است زودتر از سن معمول بازنشست شوند.

بازنشستگی پیش از موعد: کارکنانی که قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، دارای سابقه پرداخت حق بیمه اجباری لازم هستند، می‌توانند تقاضای بازنشستگی پیش از موعد کنند، اگرچه ممکن است مستمری کاهش یابد.

بهره‌مندی از پوشش‌های اضافی: برخی از کارفرمایان برای کارکنان خود بیمه‌های بازنشستگی خصوصی یا برنامه‌های تکمیلی بازنشستگی ارائه می‌دهند.

این اطلاعات می‌توانند بنا به تغییراتی که در قوانین و مقررات ایجاد می‌شود، متفاوت باشند. بنابراین، توصیه می‌شود افراد برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روز، به وب‌سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی ایران یا مشاوران حقوقی مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟