رکود اقتصادی اتحادیه اروپا را فرا خواهد گرفت


رکود اقتصادی اتحادیه اروپا را فرا خواهد گرفت

اقتصاددانان هشدار دادند که نرخ‌های بهره بالا، آشفتگی احتمالی بازار انرژی و بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی منجر به رکود عمیق‌تر خواهد شد.

به گزارش مشرق، کارشناسان معتقدند اقتصاد منطقه یورو نمی‌تواند از رشد ۰.۶ درصد فراتر رود، علیرغم اینکه انتظار می‌رود دستمزدها سریعتر از تورم رشد کنند.

آن‌ها بر این باورند که اقتصاد منطقه یورو را به سمت رکود پیش‌بینی می‌کنند که معمولا به‌عنوان دو فصل متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی تعریف می‌شود.

به گفته اقتصاددانان، رشد دستمزدها در حوزه ارز واحد در سال ۲۰۲۴ در مجموع تنها چهار درصد است، در حالی که پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده به‌طور متوسط در سال آینده بیش از ۲.۵ درصد و در سال ۲۰۲۵ کمی کمتر از ۲.۱ درصد افزایش یابد.

بانک مرکزی اروپا پیش از این رشد دستمزدها و تورم را در سال آینده به ترتیب ۴.۶ و ۲.۷ درصد پیش‌بینی کرده بود که برای اولین بار در سه سال اخیر رشد درآمد واقعی خانوارها را نشان می‌دهد.

تنظیم‌کننده انتظار دارد شاخص قیمت مصرف کننده در سال ۲۰۲۵ به میزان ۲.۱ درصد رشد کند. در همین حال، بر اساس نظر اکثر اقتصاددانان این نظرسنجی، پیش‌بینی می‌شود که بیکاری از پایین‌ترین رکورد منطقه یورو یعنی ۶.۵ درصد در ماه اکتبر به ۶.۹ درصد در پایان سال آینده افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیتر روزنامه های ورزشی شنبه 8 اردیبهشت