10 هزار بیمار سرطانی غزه بدون دارو و درمان


10 هزار بیمار سرطانی غزه بدون دارو و درمان

منابع پزشکی غزه درباره وضعیت بیماران سرطانی که از دارو و تنها بیمارستان محل مداوایشان محروم شده‌اند، ابراز نگرانی کردند.

10 هزار بیمار سرطانی غزه بدون دارو و درمان

به گزارش راهبرد معاصر، «بیماران مبتلا به سرطان در غزه بدون دسترسی به دارو امکان زنده ماندن ندارند» منابع پزشکی فلسطینی دوشنبه این اظهارات را در اشاره به وضعیت تنها بیمارستان درمان سرطان در غزه که بعد از حملات رژیم صهیونیستی فعالیتش متوقف شده، بیان کردند.

رئیس بیمارستان الصداقه دکتر صبحی سکیک دوشنبه گفت «۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه با شرایط غیرانسانی روبرو و از داروهای مورد نیاز محروم هستند».

اواخر اکتبر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد این بیمارستان به دلیل تخریب شدید بعد از بمباران گسترده اسرائیل مجبور به توقف ارائه خدمات شده است. دکتر صبحی گفته بود «اسرائیل می‌خواهد نفس همه را در غزه ببرد و به همین علت بیمارستان الصداقه ترکیه را بمباران کرد».

طبق آخرین ارزیابی‌های سازمان جهانی بهداشت، ۲۱ بیمارستان غزه به طور کلی از مدار فعالیت خارج شده؛ ۱۳ بیمارستان تا حدی کارایی دارد و دو بیمارستان با حداقل کارایی فعالیت می‌کند.

مدیر بیمارستان الصداقه غزه از کشورهای جهان خواست تا به راه‌اندازی مجدد آن کمک کنند و گفت این بیمارستان «تنها مأمن هزاران بیمار سرطانی در این منطقه است»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!