خروج ناو آمریکا از منطقه، نشانه‌ای شوم برای رژیم صهیونیستی


خروج ناو آمریکا از منطقه، نشانه‌ای شوم برای رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد خروج ناو آمریکا از دریای مدیترانه که برای حمایت از صهیونیست‌ها آمده بود، نشانه بدی برای تل‌آویو است.

خروج ناو آمریکا از منطقه، نشانه‌ای شوم برای رژیم صهیونیستی

به گزارش راهبرد معاصر. آموس هارئیل، تحلیلگر نظامی صهیونیست روز سه شنبه اعلام کرد که کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا در شرق دریای مدیترانه نشانه خوبی برای اسرائیل نیست زیرا ممکن است سیگنالی برای ضربه زدن بیشتر محور مقاومت به رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش آناتولی، اوایل روز سه‌شنبه، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر «جرالد آر. فورد» پس از ماه‌ها استقرار در منطقه مدیترانه برای محافظت از رژیم صهیونیستی پس از حوادث ۷ اکتبر ۲۰۲۳، به پایگاه خود در آمریکا بازمی‌گردد.

هارئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری هاآرتص معتقد است که این اقدام آخرین تحول شگفت‌انگیز در جنگ غزه از سوی آمریکاست. او به گزارش شبکه ABC آمریکا اشاره کرد که در آن آمده است: ناو هواپیمابر جرالد آر. فورد به همراه گروه ضربت و سایر ناو‌های جنگی خود طی چند روز آینده خاورمیانه را ترک خواهند کرد و به سمت بندر اصلی خود در ویرجینیا باز خواهند گشت.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: این یعنی تنها یک ناو هواپیمابر آمریکایی به نام دوایت دی. آیزنهاور در منطقه باقی خواهد ماند.

او یادآوری کرد: این دو کشتی، یکی به دریای مدیترانه و دیگری به خلیج فارس پس از حمله حماس در ۷ اکتبر، بر اساس دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعزام شدند و با وجود این، بازدارندگی مقابل ایران نداشت.

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ایران از طریق محور مقاومت در منطقه در حال ضربه زدن به منافع آن‌هاست اما تهران تمامی این ادعاها را رد کرده است. از جمله این حملات، حملاتی است که یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در همبستگی با نوار غزه پس از وقایع ۷ اکتبر انجام داده است.

هارئیل مدعی شد: آمریکا و ایران وارد گفت‌وگوی سازنده‌ای شده‌اند که حاوی پیام‌های محرمانه و آشکار است و کاهش قدرت دریایی آمریکا در منطقه ممکن است با سیگنال جداگانه‌ای به تهران برای تشدید اوضاع متشنج همراه باشد.

هارئیل ادعا کرد که ممکن است این یک شرط بندی اشتباه از سوی آمریکا در منطقه باشد و حزب الله این اقدام را فرصتی برای ریسک کردن بیشتر تفسیر کند. او در پایان گفت: کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه خبر خوبی برای اسرائیل نیست.

او با اشاره به امکان محدود کردن این حمایت‌ها گفت: حمایت آمریکا از تلاش‌های جنگی اسرائیل گسترده بود، اما کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر خط جنگی محدودی ندارد.

هارئیل فاش کرد که اخیراً تماس‌های تلفنی پرتنشی بین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو صورت گرفته که عمدتاً درباره روابط نتانیاهو با تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است.

این کارشناس صهیونیست معتقد است که جریان مداوم اظهارات وزرای راست افراطی کابینه نتانیاهو در مورد کوچ اجباری مردم فلسطینی به خارج از غزه و ساختن شهرک‌های یهودی در غزه به ایجاد فضای اعتماد بین تل‌آویو و واشنگتن ضربه می‌زند.

به گفته مقامات سازمان ملل و مقامات فلسطینی در نوار غزه، ارتش صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که از آن روز ۲۱۹۷۸ شهید، ۵۷۶۹۷ مجروح و تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه به جا گذاشته است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی