معاون رئیسی: بخشی از مساله حجاب مربوط به پسران است


معاون رئیسی: بخشی از مساله حجاب مربوط به پسران است

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بخشی از مسأله حجاب مربوط به پسران است و باید آموزش لازم در زمینه حفظ حریم به آنها در مدارس، دانشگاه‌ها و دوره سربازی آموزش داد تا جامعه سالم و عفیف داشت و هر که به خواست خود این مسأله را رعایت کنند. 2 سیاسی 1402/10/12

اقدام مهم دولت سیزدهم در حوزه ناباروری زوجین

معاون زنان و خانواده رییس جمهور گفت: بخشی از مسأله حجاب مربوط به پسران است و باید آموزش لازم در زمینه حفظ حریم به آنها را در مدارس، دانشگاه‌ها و دوره سربازی داد.

انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر در نشست خبری دومین کنگره ملی زنان تأثیر گذار اظهار داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی درس مقاومت، ایستادگی و پایداری داد و محور حرکت زنان و مقاومت است.

وی با اشاره به حوادث غزه و اقدامات ددمنشانه اسرائیل افزود: زنان غزه ایثارگری و شیرزنی را به اوج رسانند و بهترین تأثیر گذاری را در جهان داشته‌اند.

خزعلی در ادامه به نام‌گذاری ایام هفته بزرگداشت مقام زن بیان داشت: نام‌گذاری فردا زن بیداری، مقاومت و مکتب شهید سلیمانی است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: کنگره زنان تأثیر گذار فردا برگزار و زنان نمونه تقدیر به عمل می‌آید.

وی گفت: سامانه کنگره از سال گذشته تشکیل و زنانی که با حفظ خانواده نقش آفرینی در شهرها، روستاها و استان‌ها داشته‌اند، با رأی مردم انتخاب می‌شوند و در دهه فجر از آنها تقدیر به عمل می‌آید. ۸ بانوی منتخب استانی در کارگروه‌های مختلف وارد سطح ملی و سرانجام یک بانو تندیس را دریافت خواهد کرد.

خزعلی گفت: از ۱۳ دی فرآیند داوری آغاز و منتخبین به تفکیک کارگروه تا ۵ اسفند اعلام و برگزیدگان نهایی مشخص خواهد شد. همچنین تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر یا خودشان به عنوان زن تأثیرگذار ثبت نام کرده یا دیگران برایشان ثبت نام کرده‌اند.

به گفته وی بخش بین الملل کنگره امسال در ارمنستان برگزار می‌شود.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور اعلام کرد که هر استان برنامه ویژه‌ای برای هفته مادر شامل برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای زنان، مهارت و سبک زندگی، جشن‌های مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها، بلیت رایگان مترو و اتوبوس و… متناسب هر استان در نظر گرفته شده است که البته بسیاری از استان‌ها برنامه مشترک مثل آزادی زنان زندانی دارند.

وی بیان داشت: بخشی از مسأله حجاب مربوط به پسران است و باید آموزش لازم در زمینه حفظ حریم به آنها در مدارس، دانشگاه‌ها و دوره سربازی آموزش داد تا جامعه سالم و عفیف داشت و هر که به خواست خود این مسأله را رعایت کنند.

خزعلی در پاسخ به سوال برنا مورد زنان سرپرست خانوار که همسرشان در زندان هستند، گفت: خانواده زندانیان نیاز به حمایت دارند و خیرین خانم از این زنان حمایت و ما برای آنها حلقه وصل هستیم و حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا با سازمان زندان ها وارد گفت و‌گو شده ایم و به زودی نتایج این حمایت ها به ویژه درباره فرزندان این خانواده در دو بعد علمی و تربیتی اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر خوش برای زنان دارید، گفت: برای سال ۱۴۰۳ وضعیت بهتری در حوزه بودجه‌ای خواهیم داشت و اقدامات خوبی در دستور کار است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: دورکاری در هیأت دولت مطرح شده و ادارات باید حتماً اگر قابلیت دورکاری است همکاری کنند و منع قانونی نیست. برای آلودگی هوا هم تصمیماتی در دولت است.

خزعلی انتصاب خانم های فرهیخته در شوراهای عالی تصمیم گیری ادارات و دستگاه ها، تصویب اعتبارات خاص استانی برای زنان و خانواده، بیمه های خاص برای زنان باردار، بیمه ناباروری زوجین، بیمه های اجتماعی برای زنان روستایی دارای سه فرزند و کارآفرینی برای ۸ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زنان عنوان کرد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی