پیام امارت اسلامی به دشمنان ایران و افغانستان


پیام امارت اسلامی به دشمنان ایران و افغانستان

اقتصادنیوز : سرپرست وزارت خارجه افغانستان می‌گوید توطئه‌هایی را که دشمنان اسلام و دشمنان افغانستان و ایران برای ایجاد فاصله میان ۲ کشور به راه انداخته بودند، ناکام مانده و اعتماد بین تهران و کابل حاکم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با تجار ایران و افغانستان در مشهد، از اعتماد بین تهران و کابل سخن گفت.

متقی که هفته گذشته به‌منظور شرکت در «نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین» به ایران سفر کرده بود، در سفر به مشهد با استاندار خراسان رضوی و همچنین تجار ایرانی و افغانستانی دیدار کرد.

خبر مرتبط
توضیحات امارت اسلامی درباره خبر حذف زبان فارسی در افغانستان+ فیلم

اقتصادنیوز : انتشار برخی اخبار و گزارش‌ها در ماه‌های اخیر مبنی بر حذف و یا کمرنگ شدن زبان فارسی در افغانستان نگرانی‌هایی را میان جامعه فارسی‌زبان این کشور و نیز بسیاری از مردم کشورمان برانگیخت به گونه‌ای که این موضوع در دیدارهای جداگانه هیات رسانه‌ای کشورمان با مقامات طالبان در کابل مورد بحث و پرس وجو قرار گرفت.

۱۲ دی ۱۴۰۲

وزیر خارجه طالبان در اظهارات خود در جمع تجار ایران و افغانستان که به‌تازگی محتوای آن منتشر شده است، می‌گوید: «مژده می‌دهیم تمام توطئه‌هایی که دشمنان اسلام و دشمنان هر ۲ کشور به کار انداخته بودند که مابین ۲ کشور مسلمان و همسابه فاصله بیندازند، ناکام ماند».

متقی در ادامه گفت: «فعلا فضای اعتماد حاکم است و این به ما شما امیدواری می‌دهد و امیدوار هستیم که ما و شما مشترکا یک آینده بسیار خوبی داشته باشیم.

خبر مرتبط
دوئل مرگبارمرزی بین پاکستان و افغانستان

اقتصادنیوز : ارتش پاکستان اعلام کرد که سه شبه‌نظامی در هنگام تلاش برای «نفوذ» به این کشور کشته شدند و همچنین در یک حمله مرزی یک سرباز پاکستانی در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان جان باخت.

۱۱ دی ۱۴۰۲

او همچنین با اشاره به اوضاع امنیتی در افغانستان گفت: «در ۳۴ ولایت افغانستان و همچنین ولسوالی‌ها و روستاها، یک متر زمین هم در دست مخالفین نیست. مراکزی که داعش در افغانستان در آن حضور داشت و یا تحت سلطه حکومت قبلی و یا اشغالگران بود، در یک‌ونیم سال گذشته از بین رفته است».

وزیر خارجه طالبان درباره سرمایه‌گذاری در افغانستان هم گفت: «فساد کاهش یافته و تجار ایران و افغانستان می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند».

متقی گفت حکومت فعلی افغانستان در سیاست خارجی خود ۲ اصل «سیاست متوازن» و «سیاست اقتصادمحور» را اعلام کرده است.

او همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت افغانستان از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


دانلود آهنگ بفرمایید شام