این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند


این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند

همانگونه که گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان مهم است، رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز اهمیت دارد. اگر در...

این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند

همانگونه که گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان مهم است، رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز اهمیت دارد. اگر در زمستان از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکنید، ممکن است بدن‌تان از نظر سلامتی با مشکلاتی مواجه شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای فصل زمستان در رژیم غذایی خود خوراکی‌هایی را بگنجانید که بتوانند متابولیسم (سوخت و ساز) را افزایش دهند، بنابراین گنجاندن حبوبات یا غلات جوانه زده، سبزیجات، میوه‌ها، غذاهای غنی از کربوهیدرات در رژیم غذایی اهمیت پیدا می‌کند. در طول زمستان، به دلیل نیاز بدن به مواد مغذی بسیاری از مردم نوشیدن آبمیوه را در رژیم غذایی خود لحاظ می‌کنند. اما، آیا خوردن آبمیوه در زمستان اشکال دارد؟ این سوالی است که قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

سیستم گوارش ما در فصل زمستان ضعیف می‌شود و نوشیدن آبمیوه می تواند مشکلاتی مانند خستگی و نفخ را ایجاد کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از نوشیدن آبمیوه در زمستان خودداری کنید. طبق گفته متخصصان بهداشت، می‌توان در زمستان آبمیوه مصرف کرد زیرا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. وجود این مواد ضروری برای بدن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی در طول زمستان کمک کند و شما را از سرماخوردگی و آنفلوآنزا در امان نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اگر قصد دارید لاغر شوید دور این مواد غذایی را خط بکشید

این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند

چرا در زمستان مضر است؟

آبمیوه دارای مقدار زیادی قند است که مصرف آن در طول فصل زمستان می‌تواند باعث تجمع قند اضافی در بدن شود. به همین دلیل است کارشناسان توصیه می کنند در زمستان زیاد آبمیوه مصرف نکنید. این نوشیدنی خاصیت خنک کنندگی دارد، بنابراین اگر در زمستان بیش از حد آبمیوه بنوشید، ممکن است از مشکلاتی مانند سرفه و سرماخوردگی رنج ببرید. نوشیدن بیش از حد آبمیوه در زمستان می‌تواند باعث مشکلاتی مانند سوء هاضمه و استفراغ شود. همچنین می‌تواند علت پوسیدگی دندان باشد. اما، آبمیوه‌هایی وجود دارد که می توان در زمستان مصرف کرد. در این مطلب نگاهی داریم به آبمیوه‌هایی که می‌توان در طول فصل زمستان نوشید.

این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند

آب پرتقال

آب پرتقال سرشار از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان کمک می‌کند. این آبمیوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب و کاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری قلبی کمک می‌کند.

این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند

قره قاط (ذغال اخته)

قره قاط (کرنبری، نوعی ذغال اخته) سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث بهبود هضم و همچنین کاهش التهاب می‌شود. این آبمیوه همچنین به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین می‌تواند از بدن در برابر خطرات عفونت ادراری محافظت کند.

این آبمیوه ها گل سرسبد نوشیدنی های زمستانی هستند

آبمیوه ترکیبی سیب، جغندر و هویج

این آبمیوه غنی از بتاکاروتن است و می‌توان بسیاری از مواد مغذی ضروری مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و فولات را با مصرف آن دریافت کرد. مصرف این آبمیوه می تواند مشکل التهاب و تورم را نیز کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»