این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند


این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند

«عطرم می‌پره! از هر کجا هم که می‌خرم انگار اصل نیست!» آیا شما هم به دنبال رد بوی عطرتان هستید و اثری از آن...

این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند

«عطرم می‌پره! از هر کجا هم که می‌خرم انگار اصل نیست!»

آیا شما هم به دنبال رد بوی عطرتان هستید و اثری از آن نمی‌بینید؟! آیا این بار پول بیشتری هم پرداخت کرده‌اید ولی نتیجه نگرفته‌اید؟ آیا دقت کرده‌اید که عطر زدنتان درست است یا خیر؟! پس دقت کنید!

اینکه از شما رایحه‌ی خوشی برخیزد و همه شما را با خط بوی عطرتان و ملاحتش به یاد بیاورند خیلی خوب است، اما گاهی اوقات نتیجه دلخواه را نمی‌گیرید. چند مورد در این موضوع قابل اهمیت و توجه است به آنها دقت کنید و مطمئن باشید مشکل شما در آنهاست و حل خواهد شد!

بیشتر بخوانید: 8 عطر لاکچری که هر خانم باید یک بار در عمرش امتحان کند!

این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند

پوستتان تمیز باشد

قبل از اینکه عطر بزنید حتما ناحیه‌ای موردنظر (معمولا مچ دست و گردن) را بشویید. اگر ردی از عرق یا چربی داشته باشد پراکندگی عطر را با مشکل روبه رو خواهد کرد. برای اینکه عطر شما روی بدنتان خوب ماندگار شود بهتر است بعد از اینکه حمام کردید حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید چون عطرها محیط مرطوب را دوست دارند!

روی نبضتان عطر بزنید

اگر شما فکر می‌کنید عطر را فقط باید روی لباس زد اشتباه می‌کنید. برای اینکه رد بو و ماندگاری عطر شما زیاد شود باید روی بدن اسپری شود و یکی از بهترین نقاط جاهایی است که نبض دارید! مچ دست، گردن، حتی پشت زانوها هم در این محدوده قرار دارند. علت این کار چیست؟ در نواحی که نبض حس می‌شود بدن شما گرمای بیشتری دارد و طبیعتا ترکیب شدن عطر با گرما باعث پراکندگی بیشتر آن و همچنین ماندگارتر بودنش خواهد شد.

این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند

مچ‌ دست‌ها را به هم نمالید!

یک حرکت تقریبا تکراری که وقتی عطر به مچ می‌زنید هر دو دست را به هم می‌مالید و این کار یک اشتباه بزرگ است! هم بوی عطر شما از بین می‌رود و هم کیفیت آن پایین می‌آید. دوست عزیز از انجام این کار خودداری کنید!

بهترین کار این است که روی هر دو مچ اسپری کنید.

این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند

محیط نگهداری عطر مهم است!

اگر عطر شما در جایی قرار داشته باشد که نور خورشید به صورت مستقیم به آن بتابد کم کم کیفیت عطر کاهش خواهد یافت و بوی آن تغییر می‌کند.

بهترین جایی که می‌توانید عطرهایتان را نگهداری کنید دور از پنجره و یا شوفاژ است. یک محیط خنک و خشک بهترین مکان است.

این اشتباهات بوی خوب عطرتان را خراب می کنند

عطرها هم تاریخ انقضا دارند!

درست است که قرار نیست عطر را بخورید یا به سلامت پوست و موی شما آسیب برساند! اما تاریخ انقضا در طول عمر عطرها اهمیت ویژه‌ای دارد. بهترین زمان برای داشتن یک عطر بین 2 تا 10 سال است که آن هم بستگی به نوع عطر و شرکت سازنده آن دارد. پس حتما تاریخ انقضای عطر را هنگام خرید و حتی در بازه‌ی زمانی که مورد استفاده قرار می‌دهید ببنیید تا شاهد ضعیف شدن بوی آن نباشید.

غلظت عطر مهم است!

عطرها به ادوتویلت و ادوپرفیوم طبقه بندی می‌شوند. هرچه غلظت عطر بیشتر باشد ماندگاری آن هم بیشتر است. پس این نکته را درنظر داشته باشید که از ادوتویلت‌ها نمی‌توانید توقع داشته باشید کل روز پراکنده بشوند و ماندگاری زیاد داشته باشند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟