چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند


چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند

سالگرد ازدواج یکی از معدود مراسمی است که تقریباً همه مردم در آن اشتراک دارند و اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند. معمولا هر ساله اکثر زوج ها دوست دارند در این روز جشن بگیرند و در کنار هم لحظات خوبی را داشته باشند....

چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند

سالگرد ازدواج یکی از معدود مراسمی است که تقریباً همه مردم در آن اشتراک دارند و اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند. معمولا هر ساله اکثر زوج ها دوست دارند در این روز جشن بگیرند و در کنار هم لحظات خوبی را داشته باشند. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا این روز را برای خود و همسرتان خاطره انگیز کنید، پس با ما همراه باشید.

چرا سالگرد ازدواج را جشن می گیریم؟

وقتی سالگرد ازدواجمان را جشن می گیریم، می خواهیم ارزشمند بودن یکسال کنار هم بودنمان را گرامی بداریم.

چگونه سالگرد ازدواج خود را عاشقانه تر کنیم؟

سالگرد ازدواج روز خاصی برای زوجین به حساب می‌آید و سعی می‌کنند در این روز جشن و اتفاقات شادی‌آور و لذت بخشی برای هم رقم بزنند؛ اما متأسفانه همه فکر می‌کنند حتماً این جشن باید با صرف هزینه‌های زیادی همراه باشد؛ اما باید بدانیم که چیزهای مهم‌تری مثل توجه و علاقه وجود دارد که یک خاطره خوب از سالگرد ازدواج می‌سازد و با انجام کارهای ساده زیر می‌توانید یک سالگرد ازدواج بی‌نظیر را در کنار یکدیگر داشته باشید. در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند

سالگرد ازدواج را با هم بگذرانید

به نظر من بهترین روز در زندگی یک زوج، سالگرد ازدواج است. برای زن و شوهری که صاحب فرزند هستند در این روز میتوانند فرزندشان را به دست پدر و مادرشان یا آدم امنی بسپارند و در کنار یکدیگر وقت بگذارنید.

از نظر روانشناسی زمانی که زوجین به صورت دو نفره برای هم وقت می گذارند، عشق بینشان بیشتر می شود و به یکدیگر نزدیک تر می شوند.

مرور کردن خاطرات ازدواج

معمولا روز عروسی هر فردی یکی از بهترین و مهمترین روزهای زندگی اوست. برخی از خاطرات روز عروسی ممکن است به مرور زمان فراموش شوند، اما تاثیر مثبت آن بر قلب و ذهن شما هرگز فراموش نخواهد شد. سالگرد ازدواج بهترین بهانه برای بازگشت به گذشته و مرور خاطرات روز عروسی است.

از نظر روانشناسی، مرور خاطرات خوب ازدواج به زوجین کمک می کند به زمانی برگردند که احساسات عاشقانه شان در اوج بوده و از آن در زمینه های مختلف زندگی خود بهره مند شده اند.

بیشتر بخوانید: 7 تکنیک تضمین کننده موفقیت ازدواج

چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند

گرفتن یک شاخه گل

در سالگرد ازدواجمان حداقل یک شاخه گل به عنوان نماد به یکدیگر هدیه دهیم. هدیه ای که هزینه خاصی دارد.

از نظر روانشناسی زمانی که به فردی گل هدیه می‌دهید، آن فرد (مخصوصاً خانم‌ها) بسیار خوشحال می‌شوند و احساس شادی می‌کنند و باعث می‌شود تا روحیه فرد مثبت شده و در نتیجه باعث افزایش میزان عشق و علاقه در بین طرفین می‌گردد.

قول دادن به یکدیگر

هر سال می توانیم در سالگرد ازدواجمان به همسرمان قول بدهیم. طبق سنت عرفا اگر یک سال به چیزی عمل کنید عادت و ملکه ذهن شما می شود.

از نظر روانشناسی وقتی موضوعی را می خواهیم از ذهن مخاطب خود اصلاح یا پاک کنیم، از 6 ماه تا 9 ماه زمان می برد. زمانی که در سالگرد ازدواج به یکدیگر قول بدهیم که در سال آینده کاری برای تقویت رابطه و زندگی خود انجام دهیم، سال آینده، آن کار به صورت عادت در می آید.

تعریف کردن از همسرتان

در سالگرد ازدواج، ویژگی های مثبت همسرتان را در کنار توانایی های او بیان کنید و یا می توانید به صورت نامه ای محبت آمیز برای او ارسال کنید.

از نظر روانشناسی تعریف کردن از همسر و بیان کردن ویژگی‌های خوب و مثبت همسرتان، عزت نفسش را تقویت می‌کند و متوجه می شود او را می‌بینید و درک می‌کنید.

چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند

تشکر و قدردانی از همسر

سالگرد ازدواج بهترین بهانه برای افرادی است که از ابراز عشق خود به همسرشان خجالت می کشند. اگر باز هم این کار برایتان سخت است، برای سالگرد ازدواج به همسرتان نامه ای عاشقانه بنویسید و به او هدیه بدهید تا آن را بخواند.

از نظر روانشناسی، آن دسته از زوج هایی که قدردانی و تشکر از همسرشان را به عادت همیشگی خود تبدیل می کنند، از زندگی مشترک خود رضایت بیشتری دارند.

10 جمله عاشقانه برای سالگرد ازدواج

  • سالگرد ازدواج من را به یاد بهترین تصمیم زندگی ام می اندازد
  • من خوشحالم با تو هستم
  • بی نهایت خوشحالم که تو را برای یک عمر انتخاب کردم
  • بهترین هدیه دنیا برای من عشق توست
  • عشق من به تو را نمی توان در قالب کلمات بیان کرد
  • عاشق شدن کار آسانی است و عاشق ماندن کار سختی است که تو انجام دادی
  • خدا را به خاطر حضورت در زندگیم شکر می کنم
  • در این روز شیرین ترین رویای من به حقیقت پیوست
  • هیچ چیز در این دنیا با عشق شما قابل مقایسه نیست
  • من به تو می گویم که با تمام ضربان قلبم دوستت دارم

چرا باید به جشن سالگرد ازدواجمان اهمیت بدهیم؟/ روانشناسان پاسخ می دهند

سخن پایانی

ازدواج یک پیوند مقدس بین زن و شوهر است و سالگرد ازدواج یکی از مهمترین روزهای زندگی این پیوند مقدس به شمار می رود. برای جشن گرفتن سالگرد ازدواج، عملکرد خود و طرف مقابل را با سال گذشته مقایسه نکنیم. مهم نیست سال گذشته چه چیزی خریدید، مهم این است که در چنین روزی به قدردانی از یکدیگر فکر کنیم. شما می توانید با کمک روش هایی که در این مقاله ذکر شده است، یک روز خاص و فوق العاده را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»