روزنامه مصری از کشورهای عربی و اسلامی چه درخواستی کرد؟


 روزنامه مصری از کشورهای عربی و اسلامی چه درخواستی کرد؟

اقتصادنیوز :روزنامه مصری "الاهرام" در مطلبی که اخیرا منتشر کرد، از کشورهای عربی و اسلامی خواست از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری (دیوان لاهه) حمایت کنند.

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایرنا، عبدالمحسن سلامه در مطلبی در روزنامه معروف الاهرام چاپ مصر آورد: جمهوری افریقای جنوبی به خاطر موضع قوی و روشن خود در پشتیبانی از قضیه فلسطین و محکومیت جنگ علیه نوار غزه و حقوق مشرع فلسطین مستحق تقدیر است.

وی افزود: اکنون مهم است که کشورهای عربی و اسلامی و همچنین کشورهای ضد استعمار و نژادپرستی از درخواست آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی حمایت کنند تا شاید بارقه امیدی برای پایان دادن به معضلات و رنج های طولانی مردم فلسطین باشد.

خبر مرتبط
فراخوان مهم مصر به گروه‌های فلسطینی

اقتصادنیوز : یک منبع‌ آگاه فلسطینی با اشاره به فراخوان قاهره برای برگزاری نشست در این کشور برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه، تاکید کرد که بررسی ها بین جناح های فلسطینی به منظور امضای توافق تبادل اسرا همچنان ادامه دارد.

۱۰ دی ۱۴۰۲

سلامه اضافه کرد این کشور تنها به محکومیت و همبستگی اکتفا نکرده بلکه موضعی قوی و مثبت اتخاذ کرده و دولت این کشور درخواستی به دادگاه کیفری بین المللی ارائه کرده و در آن اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه متهم کرده است.

خبر مرتبط
چراغ سبز حماس به آتش‌بس/ میانجی‌گری مصر جواب داد؟

اکوایران: منابع آگاه به روزنامه نشنال گفتند که رهبران حماس پس از گفتگو با میانجی‌های مصری، اصول پیشنهادات مصر را برای پایان دادن به جنگ غزه پذیرفته‌اند.

۱۰ دی ۱۴۰۲

نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: نژادپرستی در آفریقای جنوبی متلاشی شد اما همچنان در فلسطین به قوت خود باقی و مردم فلسطین در حال مبارزه مسلحانه علیه استعمار اسرائیل در طول ۷۵ سال تا به امروز است.

آفریقای جنوبی هشتم دی ماه سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه هارواد