9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد


9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

هر زنی یک رنگ موی ایده‌آل دارد که زیبایی او را برجسته و برخی از نقایص موها و چهره‌اش را پنهان می‌کند. در حالی...

9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

هر زنی یک رنگ موی ایده‌آل دارد که زیبایی او را برجسته و برخی از نقایص موها و چهره‌اش را پنهان می‌کند. در حالی که برخی رنگ‌ها اثری معکوس دارند و در نهایت چین و چروک‌های ظریف را برجسته و در عین حال بهترین ویژگی‌های صورت را پنهان می‌کنند. از آنجا که موی سالم و خوش‌رنگ کلا با اعتماد به نفس ارتباط مستقیم دارد، انتخاب رنگ موی مناسب مطمئنا تفاوت ایجاد می‌کند و مهم است.

فهرستی از ۹ اشتباه رایج در رنگ کردن مو را که ممکن است باعث شوند چندین سال مسن‌تر به نظر برسید، تهیه کرده است. تا پایان مقاله همراه ما باشید تا ببینید چگونه یک سبک موی خوب می‌تواند کلیدی برای ایجاد احساس سرزندگی و زیبایی در شما باشد.

۱- انتخاب رنگ موی بیش از حد تیره

آیا تا به حال توجه کرده‌اید وقتی شیئی مقابل یک پس‌زمینه تاریک قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد ویژگی‌های آن بیشتر قابل‌تشخیص‌اند؟ برای صورت ما نیز همین اتفاق می‌افتد. هنگامی که موهایمان را یکدست مشکی می‌کنیم (مثلا بدون ایجاد رگه‌های روشن‌تر یا متفاوت)، مواردی مانند خطوط و چروک‌های ظریف برجسته می‌شوند. بنابراین اگر به رنگ موی تیره‌تر علاقه دارید، رنگ شاه بلوطی تیره نسبت به مشکی جایگزین بهتری است.

9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

۲ــ انتخاب رنگی که به‌شدت با رنگ طبیعی موهایتان متفاوت است

چه چیزی می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد؛ موهای بلوند یا فندقی؟ عوامل متعددی وجود دارند که تعیین می‌کنند یک زن با یک رنگ یا رنگ دیگر جوان‌تر به نظر برسد اما به هر حال نباید رنگ طبیعی موها را به میزان چشمگیری تغییر داد؛ زیرا تغییرات شدید ممکن است با رنگ پوست شما هماهنگ نباشد و شما را مسن‌تر نشان دهد.

برای مثال، اما استون را در نظر بگیرید. رنگ طبیعی موهای او بلوند است. آیا او با این رنگ پنج سال جوان‌تر به نظر نمی‌رسد؟ اگر مدت‌هاست که موهایتان را رنگ می‌کنید و مطمئن نیستید رنگ طبیعی شما چیست، به عکس‌های دوران کودکی‌تان نگاه کنید تا متوجه شوید چه رنگی برای شما مناسب است.

9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

۳ــ انتخاب رنگ یکدست (بدون هیچ سایه روشن و رگه‌ای)

برخی زنان در برای پنهان کردن موهای خاکستری از یک رنگ یکنواخت استفاده می‌کنند. باید بدانید که رنگ‌های بلوند یا مشکی تک‌رنگ موهای شما را طبیعی جلوه نمی‌دهند و می‌توانند چهره‌ شما را خموده، بی‌احساس و پیر نشان دهند. سایه روشن (هایلایت highlight) یا رگه‌های رنگی مختلف درخشندگی بیشتری به چهره شما می‌بخشند و ظاهرتان را جوان‌تر می‌کنند و در نتیجه یکنواختی موهای یک‌رنگ را از بین می‌برند.

9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

۴ــ خطر انتخاب بلوند پلاتینه

آیا شما از طرفداران این رنگ‌ا‌ید؟ اگر این طور است، شاید بد نباشد در انتخابتان تجدیدنظر کنید. بلوند پلاتینیه رنگی سرد است که برای خانم‌هایی با پوست روشن چندان خوب به نظر نمی‌رسد، زیرا ظاهری کرخت و بی‌احساس و پیر به آن‌ها می‌دهد.

۵‌ــ سایه روشن نکردن موها در اطراف چهره (هایلایت)

حتی اگر رگه‌هایی از مو را رنگ کنید، اثر بصری نتیجه نهایی ممکن است «عمق» نداشته باشد. راه‌حل این است که از سایه‌های روشن‌تر استفاده کنید تا خطوط ریز و سایر علائم افزایش سن را نرم کنید. یک شیوه مناسب این است که نواحی نزدیک به صورت را هایلایت کنید تا زیبایی‌تان را نشان دهید و جوان‌تر به نظر برسید.

بیشتر بخوانید: 10 ترکیب بی نظیر رنگ مو بدون دکلره به وقت ترند روز!

9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

۶ــ نیم‌رنگ شده / نیم‌خاکستری رها کردن مو

آیا فکر می‌کنید موهای خاکستری شما را پیر می‌کنند؟ راحت باشید، این فقط یک افسانه است! اتفاقا امروزه بسیاری از افراد کسانی را که موهای خاکستری‌شان را به رخ می کشند و با رنگ طبیعی آن احساس رضایت می‌کنند، واقعا تحسین می‌کند. نیازی به گفتن نیست که این رنگ روی موها فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

با این حال برخی زنان در مرحله انتقال به موهای خاکستری طبیعی، از داشتن ریشه‌های سفید یا خاکستری در حالی که بقیه موهایشان رنگ شده است، متنفرند. در واقع، این وضعیت می‌تواند آن‌ها را مسن‌تر نشان دهد. بنابراین، پیشنهاد ما این است که مدل کوتاهی «پیکسی» را امتحان کنید. به عبارت دیگر، سعی کنید موهایتان را حسابی کوتاه کنید و با یک مدل موی شیک و خاکستری، بسیار جوان‌تر به نظر برسید.

۷ــ رنگ نکردن ریشه موها

رنگ کردن تمام موها نیاز به مراقبت مداوم دارد زیرا ریشه تقریبا بلافاصله ظاهر می‌شود. با وجود این، ما کاملا از این واقعیت آگاه‌ایم که همیشه نمی‌توان این روال رنگ‌آمیزی ادامه داد. برای اینکه به دلیل مراقبت نکردن از رنگ موهایتان پیرتر به نظر نرسید، می‌توانید برخی سبک‌ها را انتخاب کنید که عمدا ریشه‌ها را تیره‌تر نشان می‌دهند، مانند سبک اومبره (ombre نوعی رنگ‌آمیزی از تیره به روشن). به این ترتیب می‌توانید اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی رشد کنند و همیشه ظاهری شاداب داشته باشید.

9 اشتباه مهلک در رنگ کردن مو که شما را پیرتر نشان می دهد

۸‌ــ استفاده از رنگ‌های از مد افتاده

دنیای رنگ مو هم تحت حکمرانی مد است. به همین دلیل در حالی که برخی رنگ‌ها مد روزند، برخی دیگر قدیمی محسوب می‌شوند. استفاده از رنگی که در گذشته مد بوده است، می‌تواند شما را «قدیمی» جلوه دهد.

استفاده از شیک‌ترین و به‌روزترین رنگ‌ها و تکنیک‌ها راه خوبی برای رسیدن به ظاهر دلخواه است؛ چیزی که بسیاری از مردم آن را دوست دارند. آرایشگر شما احتمالا می‌داند کدام رنگ‌ها مد روز این فصل‌اند و باید بتواند به شما بگوید کدام رنگ برای رنگ پوستتان مناسب است.

۹ــ استفاده از رنگ‌های قرمز تند

رنگ موی مایل به قرمز می‌تواند زیبا باشد. با این حال، نگهداری احتمالا گران است زیرا رنگ آن خیلی سریع محو می‌شود و موهایتان نامرتب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، موهای خاکستری زمانی که با سایه‌هایی مانند قرمز مایل به بلوطی یا قرمز شرابی در تضاد باشند، بیشتر برجسته می شوند.

بلوند توت فرنگی یک جایگزین مناسب برای این دسته از رنگ‌ها است؛ این رنگ که چیزی بین بلوند و قرمز است، می‌تواند ظاهری گرم‌تر و روشن‌تر به صورت شما بدهد. علاوه بر این، از آنجا که طیف رنگی روشن‌تری دارد، موهای خاکستری را خیلی بهتر پنهان می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان