تصویب کلیات لایحه بودجه برای پرداخت بدهی دولت به صنعت برق


تصویب کلیات لایحه بودجه برای پرداخت بدهی دولت به صنعت برق

رکنا سیاسی : نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ مربوط به پرداخت بدهی دولت به صنعت برق با انتشار اوراق مالی موافقت کردند.

به گزارش رکنا از خانه ملت ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه)، کلیات لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح گزارش این کمیسیون درباره لایحه مذکور گفت: دولت حدود ۱۲۵ همت به شرکت برق بدهکار است و همین منجر شده که وزارت نیرو نتواند اهداف تعریف شده را عملیاتی کرده و خدمات رسانی را گسترش دهد.

وی افزود: پیشنهاد دولت این است که برای پرداخت بدهی خود ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته و بخشی از بدهی خود به وزارت نیرو و شرکت برق را پرداخت کند؛ با تصویب این لایحه در سال آینده وضعیت بهتری در زمینه برق در حوزه های کشاورزی و صنعت داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: در تابستان برق کشاورزان و صنعتگران قطع شده و باعث بروز آسیب های فراوانی می شود پس باید برای مقابله با این اتفاقات تمهیداتی اندیشیده شود.

حاجی بابایی در پایان بیان کرد: با تصویب این لایحه بخشی از بدهی ۱۲۵ همتی دولت پرداخت شده و وزارت نیرو می تواند خدمات بیشتری به مناطق محروم داده و قطعی برق نیز کاهش پیدا کند.


تصویب کلیات لایحه بودجه برای پرداخت بدهی دولت به صنعت برق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی