بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل


بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

خطوط کنار لب اگر خیلی عمیق باشند، واقعا آزار دهنده‌اند، اما جای نگرانی نیست. امکان اصلاح خطوط ماریونت با تزریق...

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

خطوط کنار لب اگر خیلی عمیق باشند، واقعا آزار دهنده‌اند، اما جای نگرانی نیست. امکان اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل وجود دارد.

در این مقاله می‌خوانید:

  • خطوط ماریونت چیست؟
  • بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل
  • چه کسی برای انجام این درمان مناسب است؟
  • اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل، فوایدش چیست؟
  • بعد از ژل ماریونت چه چیزی باید انتظار داشته باشید؟
  • علت خطوط ماریونت می شود؟
  • عوارض ژل ماریونت
  • وقتی فیلر خطوط ماریونت از بین می رود، چه اتفاقی می افتد؟
  • اگر محصول بیشتری تزریق شود، نتایج بیشتر باقی می ماند؟
  • چگونه برای تزریق ژل خطوط ماریونت آماده شوم؟
  • چگونه از خطوط ماریونت پیشگیری کنم؟
  • خلاصه

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

خطوط ماریونت چیست؟

خطوط ماریونت از گوشه‌های دهان به صورت عمودی به سمت چانه می‌روند. این چین‌های ناخواسته مانند خطوط روی یک عروسک خیمه شب بازی به نظر می‌رسند. آن‌ها به دلیل حرکت مکرر دهان و از دست دادن چربی و خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می‌شوند که به طور طبیعی به عنوان بخشی از روند پیری رخ می‌دهد. از دست دادن حجم پوست باعث می‌شود خطوط به چین‌های عمیق‌تری تبدیل شوند. بسیاری از مردم احساس می‌کنند این خطوط باعث می‌شود غمگین، خسته یا مسن‌تر از آنچه هستند به نظر برسند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

ظاهر خطوط ماریونت را می‌توان با تزریق فیلرهای پوستی ضد چروک اصلاح کرد. ژل‌های پوستی می‌توانند با بازگرداندن حجم از دست رفته، ظاهر غمگین ناشی از چین و چروک‌های خطوط ماریونت و چین‌های بینی را از بین ببرند.
درمان‌های خط ماریونت ظاهر این چین‌های ناخواسته را کمتر و قسمت پایینی صورت را جوان می‌کند.

چه کسی برای انجام این درمان مناسب است؟

کاندیدهای ژل‌های پرکننده خطوط ماریونت، بزرگسالانی هستند که می‌خواهند ظاهر چین و چروک‌ها را در قسمت پایین صورت، چانه و ناحیه دهان بهبود ببخشند. ممکن است به تازگی متوجه این چین و چروک‌ها شده باشید، یا این‌که به دلیل ژن‌هایی که به ارث برده‌اید، این خطوط همیشه روی صورتتان بوده‌اند.
کاندیداهای ایده‌آل، افرادی هستند که وزن مناسب دارند و از سلامت کلی خوبی برخوردار هستند. اگر نگران ظاهر خطوط اطراف چانه خود هستید، تزریق فیلر پوستی ممکن است برایتان مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: علت و درمان پف زیر چشم

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل، فوایدش چیست؟

خطوط ماریونت، نشانه قابل توجهی از پیری هستند که ناشی از کاهش تولید الاستین و کلاژن است. پرکننده‌های پوستی حجم از دست‌رفته را بازیابی می‌کنند و تولید این پروتئین‌های ضد پیری را افزایش می‌دهند.

1- لبخند خود را بازگردانید

چین و چروک‌های عمیق و خطوط ماریونت معمولا به صورت نزولی از گوشه‌های دهان ظاهر می‌شوند که باعث می‌شود قسمت پایین دهانتان ظاهری شبیه اخم کردن پیدا کند. با بازگرداندن حجم به این ناحیه، درمان خطوط ماریونت می‌تواند لبخندی زیبا و جوان را به شما بازگرداند.

خطوط ماریونت، نشانه قابل توجهی از پیری هستند که ناشی از کاهش تولید الاستین و کلاژن است.

2- بهبود ظاهر طبیعی

این روش به شما کمک می‌کند تا بهترین نسخه خود باشید. نتایج آن ظاهری طبیعی دارند و اکثر مردم متوجه نمی‌شوند که شما تزریق ژل داشته‌اید.

3- روشی غیر تهاجمی

ژل‌های پوستی برای خطوط ماریونت، یک درمان زیبایی غیرجراحی است که اختلالی در برنامه روزانه شما ایجاد نمی‌کند. ممکن است پس از عمل، دچار تورم یا کبودی خفیف شوید، اما علائم باید طی 48 ساعت فروکش کنند.

بیشتر بخوانید: مزوژل صورت چیست؟ بررسی مزایا و میزان ماندگاری

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

بعد از ژل ماریونت چه چیزی باید انتظار داشته باشید؟

خطوط ماریونت در کمتر از یک ساعت با تزریق فیلر ضد چروک درمان می‌شوند. انواع مختلفی از محصولات فیلر تزریقی معمولا برای خطوط ماریونت استفاده می‌شود.
پرکننده‌ها در انواع مختلف نیمه‌دائمی و غیر دائمی وجود دارند. رایج‌ترین آن‌ها غیر دائمی است و اثرات موقتی دارد. بهترین کار این است که از پزشکتان درباره این ژل‌ها مشاوره بگیرید. در طول درمان خطوط ماریونت، ممکن است یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی در محل مورد نظر اعمال شود. شاید هم این بی‌حس‌کننده هنگام تزریق با مواد پرکننده همراه شود. سپس، از طریق یک سوزن نازک، چندین تزریق کوچک صورت می‌گیرد. این تزریق‌هادر محل‌هایی در داخل و اطراف چین خطوط ماریونت در دو طرف دهان شما انجام می‌شوند.
اثرات تزریق خط ماریونت بین شش تا دوازده ماه قابل مشاهده است. در نهایت، بدن فیلر پوستی تزریق شده را جذب می‌کند و خطوط دوباره ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل تزریق فیلر لب/ مزایا و معایب

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

علت خطوط ماریونت می شود؟

خطوط ماریونت به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین به عنوان بخشی از روند پیری ایجاد می‌شوند. این پروتئین‌ها به پوست خاصیت ارتجاعی و حجم‌دهی می‌بخشند. با گذشت زمان، اثرات گرانش و کاهش حجم باعث شلی پوست و باعث می‌شود که خطوط ماریونت بیشتر به چشم بیایند.
برخی از افراد هم خاصیت ارتجاعی و حجم پوست خود را سریع‌تر از دست می‌دهند و خطوط ماریونت در سنین پایین‌تر در صورتشان ایجاد می‌شود که می‌تواند ناشی از ژنتیک و عوامل دیگری مانند قرار گرفتن در معرض بیش از حد خورشید، استرس و انتخاب سبک زندگی باشد.

عوارض ژل ماریونت

تزریق فیلر ضد چروک پوست، دردناک نیست. قبل از درمان از یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود تا هر نوع ناراحتی به حداقل برسد. ممکن است هنگام تزریق، فشاری احساس کنید اما درد چندانی نخواهید داشت. پس از عمل، امکان دارد تا 48 ساعت در اطراف محل‌های تزریق، تورم یا کبودی خفیف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: زاویه سازی صورت مردان، راز جذابیت شما!

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

وقتی فیلر خطوط ماریونت از بین می رود، چه اتفاقی می افتد؟

اثرات ژل خطوط ماریونت معمولا بین 6 تا 12 ماه باقی می‌ماند. بدن، محصول را به تدریج جذب می‌کند و خطوط ماریونت به ظاهر قبل از درمان باز می‌گردند. ماندگاری نتایج به متابولیسم و سبک زندگی شما و میزان استفاده از محصول بستگی دارد.
معمولا توصیه می‌شود که پس از حدود 6 ماه برای تزریق دوباره ژل ماریونت به کلینیک مراجعه کنید تا نتایج دلخواه حفظ شود.

چگونه برای تزریق ژل خطوط ماریونت آماده شوم؟

هیچ آمادگی خاصی لازم نیست داشته باشید. پزشک ممکن است توصیه کند که مصرف مکمل‌ها یا داروهایی را که می‌تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد، یک هفته قبل از درمان متوقف کنید. ویتامین E، آسپرین و ایبوپروفن برخی از این مکمل‌ها هستند. برای مصرف هر نوع دارو، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: تیپ پلاستی چیست؟ تفاوت عمل زیبایی بینی تیپ پلاستی با رینوپلاستی

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

چگونه از خطوط ماریونت پیشگیری کنم؟

برخی اقدامات وجود دارد که می‌توانید برای پیشگیری از خطوط ماریونت و حفظ جوانی پوست خود انجام دهید:

1- روال روزانه مراقبت از پوست

تمیز و هیدراته نگه داشتن پوست برای جلوگیری از علائم قابل مشاهده پیری و به حداکثر رساندن نتایج درمان‌های ضد چروک، اهمیت زیادی دارد. دو بار در روز صورت خود را بشویید. قبل از خواب آرایشتان را پاک و به صورت روزانه از یک مرطوب‌کننده ملایم برای آبرسانی به پوستتان استفاده کنید.

2- حفظ وزن سالم

هنگامی که وزن بدن شما بالا و پایین می‌شود، ریسک شل شدن پوست افزایش می‌یابد که می‌تواند به‌ویژه در ناحیه اطراف دهان و خط فک قابل توجه باشد. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، با ترکیبی از ورزش و یک رژیم غذایی سالم، وزن خود را به تدریج کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: مراقبت بعد از تزریق ژل

بهترین روش درمان چروک دور لب: اصلاح خطوط ماریونت با تزریق ژل

3- از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

قرار گرفتن در معرض پرتوهای قدرتمند ماوراء بنفش خورشید، یکی از دلایل اصلی پیری پوست است. چون باعث تجزیه کلاژن در پوست می‌شود و خطر ایجاد خطوط و چین و چروک را افزایش می‌دهد. با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بین 30 تا 50 از پوست خود محافظت کنید. به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

نوشیدن بیش از حد قهوه، سیگار کشیدن و مصرف الکل، همگی عادت‌هایی هستند که می‌توانند به پوست و سلامت کلی شما آسیب برسانند.

4- سبک زندگی سالم

سعی کنید روزانه حدود 2 لیتر آب بنوشید تا هیدراته بمانید و هر شب به اندازه کافی بخوابید. نوشیدن بیش از حد قهوه، سیگار کشیدن و مصرف الکل، همگی عادت‌هایی هستند که می‌توانند به پوست و سلامت کلی شما آسیب برسانند.

خلاصه

خطوط ماریونت از گوشه‌های دهان به صورت عمودی به سمت چانه می‌روند. ممکن است یک ویژگی ارثی باشند، یا در اثر افزایش سن به وجود بیایند، در هر صورت با تزریق ژل ماریونت می‌توان آن‌ها را از بین برد. ژل ماریونت، بین 6ماه تا یک سال دوام می‌آورد و بعد از این مدت، باید آن را دوباره تزریق کنید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!