آمریکا: قاطعانه از امنیت اسرائیل حمایت می‌کنیم


آمریکا: قاطعانه از امنیت اسرائیل حمایت می‌کنیم

اقتصادنیوز: ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» آمریکا که برای کمک به اسرائیل به آبهای فلسطین اشغالی اعزام شده بود طی روزهای آینده منطقه را ترک می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد که چند روز بعد از حمله رژیم صهیونیستی به غزه وارد شرق دریای مدیترانه شده بود طی روزهای آینده منطقه را ترک خواهد کرد.

ناو جرالد فورد جدیدترین و بزرگترین ناو هواپیما بر آمریکا است که در آستانه پایان اولین ماموریت خود به دلیل عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ غزه برای کمک به رژیم صهیونیستی به مدیترانه هدایت شد.

علاوه بر این، وزارت دفاع آمریکا 4 ناو جنگی دیگر نیز به منظور آنچه بازدارندگی در برابر نیروهای حامی فلسطین خوانده به مدیترانه شرقی اعزام کرده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در آن زمان گفت: این ناوها به عنوان بخشی از تلاش ما برای بازدارندگی از اقدامات خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ بعد از حمله حماس به اسرائیل به منطقه اعزام می‌شوند.

وی همچنین گفت: «افزایش استقرار نیروهای ما نشان دهنده تعهد قاطع ما به امنیت اسرائیل و عزم ما برای جلوگیری از هر کشور یا نهادی است که به دنبال تشدید جنگ است.»

پنتاگون در ماه دسامبر برای سومین بار ماموریت جرالد فورد را در مدیترانه تمدید کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی به ای بی سی نیوز گفته که در «روزهای آینده»، ناو و سایر کشتی‌های این ناوگروه، طبق برنامه‌ریزی اولیه به بندر اصلی خود در نورفولک، ویرجینیا بازخواهند گشت تا بتواند برای استقرارهای آینده آماده شود.

پیش از این آمریکا ناو یو اس اس آیزنهاور خود را که به خلیج فارس اعزام کرده بود از این منطقه خارج کرد و اکنون در خلیج عدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا