خرید 8 میلیاردی مبلمان با رسید جعلی پرداخت


خرید 8 میلیاردی مبلمان با رسید جعلی پرداخت

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت دو کلاهبردار که با نرم‌افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کرده بودند، خبر داد.

خرید 8 میلیاردی مبلمان با رسید جعلی پرداخت

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که قصد فروش مبل‌های منزل خود در سایت‌های خرید و فروش کالا‌های دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرارگرفته است. او به ماموران گفت که مبل خود را با قیمت ۲۰ میلیون تومان آگهی کرده بود که پس از دقایقی فردی با وی تماس گرفت و با اخذ آدرس و ... به در منزل شاکی رفت. در ادامه نیز این فرد مبل‌ها را رویت کرده و پس از توافق نهایی شماره کارت بانکی شاکی را گرفته و با اعلام مشخصات شاکی و نشان دادن یک رسید پرداخت از مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش، مبل‌ها را با خود برده است.

وی با بیان اینکه شاکی بعد از بررسی حساب بانکی متوجه شده که هیچ مبلغی به حسابش واریز نشده است، گفت: رسیدگی به این پرونده ادامه داشت که به مرور بر تعداد شکات پرونده افزوده شد و تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت مبلمان با روش مشابه به پلیس فتا مراجعه و اعلام شکایت کردند. با بررسی روش و شکایات این افراد ماموران پلیس فتا به این نتیجه رسیدند که تمامی این اقدامات مجرمانه، از سوی یک نفر انجام شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرمان را در فضای مجازی شناسایی کردند. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و در عملیاتی پلیس دو کلاهبردار از سوی ماموران دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم پرونده گفت: متهمان این پرونده در جریان بازجویی‌های انجام شده به حدود هشت میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم با همین شیوه اعتراف کردند. آن‌ها همچنین معترف شدند که پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی، مشخصات شاکی را به دست آورده و پس از آن با ورود به نرم افزار رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده‌اند پس از آن هم با بهانه‌هایی مانند اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل دور شده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده، گفت: این افراد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس فتا در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد.

معظمی گودزری همچنین به مردم هشدار داد که در هنگام معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حسابشان اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)