این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند


این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند

اگر طعم دمنوش پوست نارنگی را امتحان کرده باشید، حتما می‌دانید که این دمنوش ساده خانگی چقدر خوش عطر و خوش طعم...

این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند

اگر طعم دمنوش پوست نارنگی را امتحان کرده باشید، حتما می‌دانید که این دمنوش ساده خانگی چقدر خوش عطر و خوش طعم است. پوست نارنگی درست مثل میوه آن خواص زیادی دارد و از همین رو در طب سنتی مصرف دمنوش پوست نارنگی بسیار تاکید شده است.

می‌توانید دمنوش پوست نارنگی را با دارچین یا پوست پرتقال و بهار نارنج ترکیب کنید تا خوش طعم‌تر شود. یکی دیگر از روش‌های طرز تهیه دمنوش پوست نارنگی ترکیب کردن آن با چای سبز، چای سیاه و نعنای تازه است. می‌توانید بعد از آماده شدن دمنوش پوست نارنگی آن را با کمی عسل یا نبات میل کنید.

بیشتر بخوانید: معجزه چای پوست پرتقال برای سلامتی

این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند

طرز تهیه دمنوش پوست نارنگی تازه

برای تهیه دمنوش پوست نارنگی می‌توانید از پوست تازه نارنگی نیز استفاده کنید. در این روش باید پوست نارنگی را خوب بشویید و آن را همراه با آب جوش در قوری بریزید. قوری را برای ۱۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا دمنوش شما دم بکشد و آماده شود. برای تمیز کردن پوست نارنگی می‌توانید از سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید و با یک برس یا اسکاچ پوست میوه را تمیز کنید.

طرز تهیه دمنوش پوست نارنگی و زنجبیل

برای تهیه دمنوش پوست نارنگی می‌توانید از طعم دهنده‌ها و ادویه‌های مختلف استفاده کنید. اضافه کردن مقداری زنجبیل تازه به دمنوش پوست نارنگی طعم بی‌نظیری می‌بخشد و موجب چند برابر شدن خواص آن می‌شود. در این روش باید پوست نارنگی را با یک تکه کوچک زنجبیل تازه یا خشک در قوری بریزید و قوری را با آب جوش پر کنید. سپس صبر کنید تا دمنوش شما برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی بخار کتری دم بکشد.

این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند

خواص دمنوش پوست نارنگی

پوست نارنگی فواید زیادی برای بدن دارد. بهتر است بدانید که مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در پوست نارنگی با توجه به نوع این میوه کمی متفاوت است. به طور کلی پوست نارنگی سرشار از ویتامین C، E، K، A، بتاکاروتن، روغن‌های گیاهی؛ آنتی اکسیدان و پتاسیم است و به همین دلیل در تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان فشار خون و حتی کنترل وزن موثر است. در ادامه می‌توانید با برخی از مهم‌ترین خواص پوست نارنگی در طب سنتی آشنا شوید.

۱- فواید پوست نارنگی برای پوست و سلامت

پوست نارنگی حاوی ترکیبات مفیدی است که از پوست شما در برابر جوش و آکنه محافظت می‌کند. مصرف دمنوش پوست نارنگی می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کند. می‌توانید از دمنوش پوست نارنگی به صورت موضعی نیز روی پوست استفاده کنید. در این روش باید صبر کنید تا دمنوش کاملا خنک شود و سپس از آن به عنوان تونیک تمیز کننده و تقویت کننده پوست استفاده کنید.

۲- کاهش کلسترول بد از فواید دمنوش پوست نارنگی

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دمنوش پوست نارنگی موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می‌دهد. اگر میزان کلسترول بد خون شما زیاد است، می‌توانید روزانه از یک لیوان دمنوش پوست نارنگی استفاده کنید.

این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند

۳- خواص دمنوش پوست نارنگی برای کاهش قند خون

مصرف دمنوش پوست نارنگی می‌تواند سطح قند خون را کنترل کند و جلوی افزایش قند خون را بگیرد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چایی پوست نارنگی از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند و موجب تنظیم قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

۴- کاهش علائم آنفولانزا و سرماخوردگی از فواید دمنوش پوست نارنگی

مصرف چای پوست نارنگی یک درمان طبیعی و موثر برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا است. مصرف این دمنوش موجب کاهش سرفه می‌شود و طول درمان سرماخوردگی را کوتاه‌تر می‌کند. برخی شواهد نشان می‌دهد که مصرف چای پوست نارنگی برای جلوگیری از سرماخوردگی نیز موثر است.

۵- کاهش تهوع بارداری از خواص چای پوست نارنگی

حالت تهوع در ماه‌های ابتدایی بارداری بسیار شایع است. مصرف چای پوست نارنگی می‌تواند از حالت تهوع در بارداری جلوگیری کند و احساس بهتری به شما ببخشد. اگر به دنبال یک راهکار ساده و طبیعی برای رفع تهوع بارداری هستید، بهتر است چای پوست نارنگی را امتحان کنید.

۶- معجزه چای پوست نارنگی برای سم زدایی بدن

مصرف چای پوست نارنگی و خود نارنگی می‌تواند بدن شما را سم زدایی کند. چای پوست نارنگی به تقویت کبد کمک می‌کند و موجب سم زدایی بدن می‌شود. در واقع کبد برای دفع سموم بدن ما سخت کار می‌کند و مصرف چای پوست نارنگی با تقویت کبد به دفع بهتر سموم از بدن کمک می‌کند.

۷- جلوگیری از سرطان با مصرف چای پوست نارنگی

چای پوست نارنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و از همین رو از آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای پوست نارنگی می‌تواند به درمان سرطان نیز کمک کند و نقش موثری در جلوگیری از بروز این بیماری دارد.

این دمنوش خوش طعم پاییزی پوستتان را شفاف می کند

۸- کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی از فواید دمنوش پوست نارنگی

سندرم پیش از قاعدگی همان علائمی است که خانم‌ها از چند روز پیش از شروع قاعدگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دمنوش پوست نارنگی می‌تواند از گرفتگی عضلات، نفخ، سردرد و درد معده در دوران قاعدگی جلوگیری کند و موجب کاهش این علائم شود. مصرف چای پوست نارنگی علائم قاعدگی را کاهش می‌دهد و به آرام شدن بدن کمک می‌کند.

۹- تسکین معده از خواص چای پوست نارنگی

مصرف چایی پوست نارنگی برای درمان مشکلات معده، نفخ، یبوست و تهوع بسیار مفید است. نوشیدن چای پوست نارنگی به تسکین ناراحتی‌های معده و بهبود هضم کمک می‌کند و یک درمان فوق العاده برای سوءهاضمه است.

۱۰- کاهش استرس با دمنوش پوست نارنگی

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص دمنوش پوست نارنگی کاهش استرس و اضطراب است. چای پوست نارنگی آرامبخش است و به کاهش استرس و اضطراب بدن کمک می‌کند. جالب است بدانید که حتی بوییدن این چای می‌تواند موجب احساس آرامش در شما شود و استرس را تا حد زیادی کاهش دهد.

سخن نهایی

همانطور که در این مطلب گفته شد پوست نارنگی فواید زیادی دارد و یکی از بهترین روش‌های مصرف آن، درست کردن دمنوش خانگی است. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از پوست نارنگی آن را به خوبی بشویید تا مواد شیمیایی و مضر از پوست میوه پاک شوند. می‌توانید پوست نارنگی را به تنهایی یا در کنار انواع چای و طعم دهنده‌های مختلف مصرف کنید و از فواید بی‌نظیر و طعم شگفت انگیز این دمنوش خانگی لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم