جریمه سنگین در انتظار مدارس غیردولتی/ شهریه اضافه بگیرند جریمه می‌شوید


جریمه سنگین در انتظار مدارس غیردولتی/ شهریه اضافه بگیرند جریمه می‌شوید

اقتصادنیوز: مجلس در جلسه علنی مروز با اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی، جریمه شهریه اضافه مدارس غیردولتی را تعیین کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، با اصل ماده 16 این طرح با 166 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

خبر مرتبط
تکلیف مهم مجلس به آموزش و پرورش/ مدارس زیر ذره بین می روند

​ اقتصادنیوز : با تصویب مجلس، وزارت آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت و ارزیابی مدارس و درج اطلاعات در آن شد.

۱۰ دی ۱۴۰۲

در ماده 16 این طرح آمده است: یک بند به عنوان بند (ث) به ماده (۳۵) قانون به شرح زیر الحاق و عنوان بندهای (ث)، (ج)، (چ) و (ح) به (ج)، (چ)، (ح) و (خ) اصلاح می‌شود و یک تبصره به عنوان تبصره (٤) بـه ایـن مـاده الحاق می‌شود:

ث - جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه (ابلاغی) کل دانش‌آموزان مدرسه در همان سال و دانش‌آموختگان مرکز در همان نیمسال یا دوره آموزشی

خبر مرتبط
اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

اقتصادنیوز: وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد :تنبیه بدنی به هر نحوی، خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و افراد خاطی به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شده و لغو ابلاغ شده‌اند.

۰۹ دی ۱۴۰۲

4- در صورت قطعیت مجازات بند (ث)، جریمه نقدی به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز میگردد معادل صد درصد (۱۰۰٪) وجوه مزبور در اختیار صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد تا در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی مناطق محروم هزینه شود.

همچنین نمایندگان با اصل ماده 17 این طرح با 183 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده 17 این طرح؛ یک تبصره به ماده (٣٦) ،قانون به شرح ذیل الحاق می‌شود:

تبصره - شورای راهبردی برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی می‌تواند در خصوص تعلیق تمام یا قسمتی از مجازات مؤسس یا مدیر رأى مقتضی را صادر نماید و همچنین می‌تواند در صورت اجرای مجازات برای یک بار رأی به توقف موقت مجازات دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟