افتتاح نمایشگاه عکس حمید جبلی به یاد آتیلا پسیانی


افتتاح نمایشگاه عکس حمید جبلی به یاد آتیلا پسیانی

دنیای اقتصاد : نمایشگاه «دیدار» شامل منتخبی از عکس‌های حمید جبلی از تئاترهای آتیلا پسیانی در گالری میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. جبلی در این مراسم گفت: متاسفانه روز به روز شرایط ما از لحاظ امکانات و اقتصادی بدتر می‌شود. اکنون اگر عشق نباشد دیگر عکس و عکاسی تئاتر وجود نخواهد داشت؛ چون واقعا هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که شغل من عکاسی تئاتر است و با این کار زندگی می‌کنم.

افتتاح نمایشگاه عکس حمید جبلی به یاد آتیلا پسیانی

این کارگردان و بازیگر درباره نمایشگاه عکس‌هایش توضیح داد: من نمی‌دانستم برای دوستم آتیلا پسیانی که پیش از سال ۶۰ با هم کار کرده بودیم، چه کاری می‌توانم انجام دهم. چون آقای پسیانی گروه تئاتر «بازی» را تاسیس کرده بود و من به عنوان عکاس در گروه با ایشان همکاری می‌کردم، این آثار را برای نمایش انتخاب کردم. عکس‌های حاضر در نمایشگاه از سال ۶۲، ۶۳ شروع شده و به آخرین کار او می‌رسد که این اتفاق رخ داد. متاسفانه نتوانستم آخرین عکس‌ها را با کیفیت خوب به ایشان نشان دهم؛ امیدوارم لذت ببرید. وی ادامه داد: این کوچک‌ترین کاری بود که می‌توانستم برای یک دوست انجام دهم. این عکس‌ها را به انجمن صنفی عکاسان تئاتر تقدیم کردم تا هر طور توانستند از آنها محافظت کنند تا به صورتی یاد آتیلا برایمان باقی بماند.

آتیلا پسیانی، بازیگر با‌سابقه که در سال‌های آخر زندگی به سرطان مبتلا بود، ۱۴ مهر امسال در بیمارستانی در فرانسه درگذشت. محمد‌مهدی عسگرپور، کیومرث مرادی، ابراهیم حقیقی، اصغر پیران، سیامک زمردی‌مطلق، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی، مسعود پاکدل و مهدی آشنا از جمله چهره‌های حاضر در مراسم افتتاح این نمایشگاه بودند. نمایشگاه‌ «دیدار» تا ۱۸ دی ۱۴۰۲ در خانه هنرمندان ایران برپاست و علاقه‌مندان به تماشای این آثار می‌توانند همه‌روزه (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری میرمیران مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز