جزئیات تازه از محموله 5 تنی کشف شده زبان/ محیط زیست: زبان گراز نبود!


جزئیات تازه از محموله 5 تنی کشف شده زبان/ محیط زیست: زبان گراز نبود!

پنجم دی ماه یک محموله بزرگ ۵ تنی از زبان حیوان در هرمزگان کشف شد که مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران خبر کشف این محموله را تایید کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که محموله کشف شده پنج تنی زبان حیوان در هرمزگان متعلق به گاو بوده است.

به گزارش ایرنا، حسن اکبری افزود: بعد از کشف این محموله نمونه‌ای از آن به آزمایشگاه ارسال و امروز مشخص شد که زبان گاو بوده اند.

وی اظهارداشت: بنابراین اکنون وظیفه رسیدگی به این محموله اینکه از کجا آمده، به کجا می‌رود و هدف از این محموله بزرگ چیست برعهده وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی خواهد بود.

چندی پیش نیز اکبری به خبرنگار ایرنا گفته بود که قضیه این است که یک خودرو از مبدا چابهار به سمت شیراز حرکت می‌کرد و بار خودرو هم تحت عنوان آبزی اعلام شده بود که در آن مقدار زیادی زبان حیوانات کشف شد و حالا منتظر جواب آزمایشگاه هستیم.

اکبری ادامه داد: نکته این است که مشخص نیست چنین محموله‌ای از کجا آمده است. در داخل کشور امکان شکار چنین جمعیتی از گراز به شکل یکجا و این تعداد زبان وجود ندارد. همچنین داخل کشور مرکز تکثیر و پرورش گراز نداریم. در طبیعت هم این حجم از شکار گراز امکان‌پذیر نیست بنابراین اگر هم زبان گراز باشد احتمالا از خارج از کشور آمده، قطعا چنین حجمی نمی‌تواند از داخل کشور باشد پس باید دنبال این باشیم.

پنجم دی ماه یک محموله بزرگ ۵ تنی از زبان حیوان در هرمزگان کشف شد که مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ایرنا خبر کشف این محموله را تایید کرد.

حبیب مسیحی تازیانی افزود: این محموله که زیرِ بار ماهی در یک خودروی یخچال‌دار جاسازی شده بود، از مسیر چابهار به سمت استان فارس بارگیری و در حال حرکت بود.

همچنین فرمانده انتظامی هرمزگان نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: میزان تقریبی این محموله پنج تُن است و تحقیقات بر روی این پرونده خاص و مبدا آن ادامه دارد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: محموله کشف شده توسط ماموران انتظامی شهرستان میناب متعلق به یک حیوان وحشی است، اما منشاء اصلی آن همچنان در حال بررسی است، در این پرونده دستگیری متهم نیز داشته‌ایم و نیروی انتظامی در تلاش است منشاء داخلی یا خارجی بودن آن را مشخص کند.

به گفته رییس پلیس هرمزگان با توجه به محل بارگیری این محموله پنج تنی (هشت هزار زبان) که در چابهار بوده است، احتمال ورود آن از خارج کشور نیز در حال بررسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)