صعود استقلال به صدر جدول لیگ برتر با شکست پیکان


صعود استقلال به صدر جدول لیگ برتر  با شکست پیکان

تیم فوتبال استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال پیکان را شکست داد و به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد.

صعود استقلال به صدر جدول لیگ برتر  با شکست پیکان

به گزارش راهبردمعاصر؛ تیم فوتبال استقلال از ساعت 16:30 امروز (شنبه) در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم پیکان بود و با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت. آرمین سهرابیان (61) و پیمان بابایی (72) برای استقلال گلزنی کردند و تنها گل پیکان توسط امیر شهیم در دقیقه 4+90 به ثمر رسید.

شاگردان جواد نکونام با این پیروزی علاوه بر ثبت صد درصد پیروزی در بازی‌های خانگی، 32 امتیاز شدند و موقتاً به صدر جدول رده‌بندی بازگشتند و باید منتظر نتیجه بازی سپاهان با شمس آذر قزوین باشند. شاگردان رضا عنایتی نیز با 11 امتیاز در جایگاه سیزدهم ایستادند.

استقلال با 9 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در نیم‌فصل اول به نام خود ثبت کرده است، البته پرسپولیس هم همین تعداد گل را خورده، اما هنوز بازی هفته پانزدهم این تیم برگزار نشده است. همچنین نکونام برای چهارمین بار در تقابل با مربیان استقلالی موفق به کسب برتری شد. او پیش از این تیم‌های مس رفسنجان با هدایت ساکت الهامی، هوادار با محمود فکری و نساجی مازندران با مهدی رحمتی را شکست داده بود.

استقلال تا پیش از رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در صدر جدول حضور داشت، اما با بازگشت امتیاز سپاهان به رده دوم سقوط کرده بود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، جعفر سلمانی (3+90 - سامان تورانیان)، زبیر نیک‌نفس (46 - امید حامدی‌فر)، مهدی مهدی‌پور (89 - مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (46 - پیمان بابایی) و آرمان رمضانی (74 - گوستاوو بلانکو).

ترکیب پیکان: محمد ناصری، امیرحسین صدقی، علی‌اکبر رنجبر (90 - مهرداد بایرامی)، امیر طاهر(41 - ایمان اکبری)، محمدجواد آزاده، مجتبی حقدوست، محمدحسین فلاح، غلامرضا ثابت ایمانی، منصور باقری، سامان نریمان جهان (73 - امیر شهیم) و حامد پاکدل (74 - ابراهیم صالحی).

داور: امیرسامان سلطانی

نیمه اول

دقیقه 9: ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال با اشتباه کوین یامگا باعث شد تا حامد پاکدل با سر ضربه‌ای بزند که سیدحسین حسینی آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه 20: آرمین سهرابیان روی ارسال توپ از ضربه ایستگاهی دروازه پیکان را باز کرد، ولی کمک داور به نشانه آفساید پرچم خود را بالا برده بود.

دقیقه 25: شوت سرکش سامان نریمان جهان پس از برخورد به مدافع استقلال به کرنر رفت.

نیمه دوم

دقیقه 47: ضربه سر آرمان رمضانی را محمد ناصری به کرنر فرستاد تا اولین موقعیت جدی استقلال به هدر برود.

دقیقه 59: محمدجواد آزاده به دلیل جلوگیری از شروع بازی توسط استقلالی‌ها با کارت زرد جریمه شد.

دقایق 60 و 61: استقلال که صاحب ضربه ایستگاهی شده بود توسط مهدی‌پور توپ به محوطه جریمه پیکان ارسال شد که ضربه سر آرمین سهرابیان را محمد ناصری به زیبایی به کرنر فرستاد، اما توپ ارسالی از نقطه کرنر را خودِ سهرابیان این بار وارد دروازه کرد تا قفل دروازه پیکان باز شود.

دقیقه 72: اشتباه سامان نریمان جهان باعث شد توپ به پیمان بابایی تازه وارد برسد و مهاجم استقلال به زیبایی پس از عبور از دو بازیکن در محوطه جریمه با پای چپ دروازه پیکان را باز کرد. این نخستین گل پیمان بابایی در فصل جاری بود.

دقیقه 75: شوت منصور باقری از روی ضربه ایستگاهی از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 86: گوستاوو بلانکو با حرکت به محوطه جریمه پیکان توپ را زمینی فرستاد که ضربه مهدی‌پور به شکلی خطرناک از کنار دروازه پیکانی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه 87: پیکانی‌ها صاحب توپ شدند و به محوطه جریمه رسیدند. ابتدا محمدحسین فلاح ضربه‌ای زد که حسینی آن را دور کرد، در ادامه توپ ارسالی را امیر شهیم با سر زد که باز هم حسینی ناجی شد و اجازه باز شدن دروازه استقلال را نداد.

دقیقه 1+90: در دقایق تلف شده بازی رضا عنایتی به داور معترض شد و به همین خاطر ابتدا کارت زرد گرفت و لحظاتی بعد کارت قرمز، اما با کمال تعجب داور از تصمیم خود صرف‌نظر کرد و کارت قرمزش را برگرداند!

دقیقه 4+90: پیکانی‌ها روی غافلگیری بازیکنان استقلال توپ را در اختیار گرفتند و امیر شهیم از روی ارسال زمینی مهرداد بایرامی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی