مجتمع آپارتمانی روستای «اربه کله» رامسر تخریب می شود


مجتمع آپارتمانی روستای «اربه کله» رامسر تخریب می شود

رکنا سیاسی : رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: موضوع اجرای حکم قلع و قمع مجتمع آپارتمانی روستای «اربه کله» شهرستان رامسر، در دستور کار جدی دستگاه قضایی مازندران قرار داشته و به محض فراهم‌شدن تمهیدات لازم، نسبت به انجام این امر، به نحو دقیق و قانونی، اقدام خواهد شد.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری اظهار کرد: حکم صادره از دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، حکایت از محکومیت خواندگان پرونده، به خلع ید از حدود پنج هزار متر مربع از اراضی ملی، واقع در روستای «اربه کله» رامسر و قلع و قمع اعیانی موجود در آن دارد. ضمنا با توجه به صدور برگ اجرائیه از سوی یکی از شعب محاکم دادگستری رامسر، اجرای حکم صادره، در دستور کار دستگاه قضایی استان، قرار گرفته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران با بیان این مطلب که تاکنون مکاتبات متعددی از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با فرماندهی انتظامی رامسر برای اجرای حکم، صورت گرفته است، تصریح کرد: نظر به اینکه ملک موضوع پرونده، شامل یک ساختمان نیمه‌کاره هفت طبقه و یک ساختمان ۱۸ واحدی است، فلذا اجرای حکم خلع ید و قلع و قمع ، مستلزم انجام مقدماتی از جمله قطع انشعابات ماخوذه از دستگاه‌های خدمت‌رسان، تخلیه واحدهای مسکونی و تحویل اموال به مالکین یا انتقال آن به مکان امن و مطمئن (حسب مورد) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری ادامه داد: در همین راستا و به منظور رفع موانع اجرائی موجود، جلسات مشترک متعددی با حضور مسوولین مرجع قضائی، فرماندار، اعضای شورای تامین و رئیس منابع طبیعی شهرستان رامسر و نیز مدیرکل منابع طبیعی غرب استان (نوشهر) و نمایندگان ذی‌ربط نهاد ریاست جمهوری، برگزار شده و تا حدودی زیادی در خصوص رفع مشکلات اجرائی و ارائه راهکارهای لازم قانونی اتخاذ تصمیم شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که ضمن تسریع روند رفع موانع و مشکلات اجرائی موجود، حکم صادره، در هفته آتی، به نحو کامل و مطابق با موازین قانونی، اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوابق ساخت این ۲ برج مرتفع که یکی ۱۸ واحدی سکونتگاه خوش نشینان و دیگری ۲۰ واحدی در مرحله اسکلت باقی مانده به سال ۱۳۸۳ بر می گردد.

اربه کله یکی از روستاهای سرسبز بهشتی در همسایگی جنگل های هیرکانی و مشرف به دریای خزر است که در فاصله حدود هشت کیلومتری رامسر معروف به عروس شهرهای ایران واقع است و جزو بخش دالخانی است.

نکته دیگر آنکه حکم قلع و قمع این بناهای غیرمجاز برابر گزارش های رسمی و رسانه ای در سوم تیرماه سال گذشته مطرح و قرار بود با همراهی نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری به دلیل آنچه که حاضران عدم همراهی کارشناسان دادگستری نامیدند، حکم اجرا نشد.

این ۲ برج اگر چه هر کدام حدود ۱۰ طبقه در فضای روستایی رامسر ساخته شدند که خود جای سوال دارد، ولی چهار هزار و ۸۷۰ متر مربع از عرصه ملی تحت مدیریت منابع طبیعی را تصرف کردند و پس از شکایت دستگاه متولی شهرستانی، دادگستری نیز حکم قلع و قمع آنها را صادر کرده است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری رامسر که به سبب داشتن روستاهای بکر و گردشگری و شهرسازی مناسب همراه با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی روزی به عروس شهرهای شمالی کشور معروف بود امروز به جای دیدن کوچه و بس کوچه‌های روستایی با خانه‌های ویلایی، شاهد ساختمان‌های بلند مرتبه در این منطقه هستیم.

شهرستان رامسر بر اساس جدول سرشماری سال ۹۵، دارای ۲۰۳ روستا است.


مجتمع آپارتمانی روستای «اربه کله» رامسر تخریب می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید