موشک‌‌باران ترکیه در عراق و سوریه!/ 59 عضو پ.ک.ک کشته شدند


 موشک‌‌باران ترکیه در عراق و سوریه!/ 59 عضو پ.ک.ک کشته شدند

اقتصادنیوز: ترکیه از کشته شدن 59 عضو گروهک پ.ک.ک در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر دفاع ترکیه امروز (۶ دی) در یک نشست مجازی در جمع فرماندهان نظامی گفت طی عملیات‌‌های هوایی و دیگر عملیات‌های ارتش ترکیه، ۵۹ عضو گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) کشته شده‌اند.

در این نشست مجازی «متین گوراک»، رئیس ستاد کل ارتش و فرماندهان زمینی، دریایی و هوایی و دیگر فرماندهان ترکیه در داخل و خارج حضور داشتند و یاشار گولر گفت که نیروی هوایی ترکیه ۷۱ هدف در شمال عراق و سوریه را در پاسخ به حملات پ.ک.ک در روز جمعه و شنبه گذشته بمباران کرده است. او اشاره‌ای به مناطق مورد هدف قرار گرفته و زمان دقیق حملات نکرد.

اواخر هفته گذشته وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۱۲ نیروی نظامی این کشور در درگیری با اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق خبر داد.

یاشار گولر همچنین تأکید کرد که مبارزه با تروریست‌ها تا نابودی آخرین عضو آن‌ها بی وقفه ادامه خواهد داشت.

در این میان رجب طیب اردوغان نیز امروز در سخنانی در کاخ ریاست‌جمهوری در آنکارا به کشته شدن ۱۲ نیروی نظامی ترکیه اشاره کرد و گفت: «حملات تروریستی مانع از رنسانس ترکیه نخواهد شد و هرگز به اهداف خود نخواهد رسید».

شبکه روداو نیز گزارش داد که سه پهپاد ترکیه عصر امروز عناصر پ.ک.ک را در دو روستای «سالیاوا» و «میران بک» در استان سلیمانیه را هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در تاریخ ششم آذر نیز از کشته شدن سه نیروی نظامی خود در عملیات علیه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) خبر داده بود.

در این میان منابع امنیتی عراقی در تاریخ ۲۰ آبان به وبگاه بغداد الیوم گفتند که در سایه توجه دولت‌ها و ملت‌ها به مسأله غزه، ترکیه نیز اقدام به توسعه دایره نفوذ و افزایش تعداد نیروهای خود در مناطق شمال عراق کرده است.

به گفته این منابع، «نیروهای ترکیه نیروهای نظامی را در مناطق جدید زاخو و منطقه باطوفا و سایر مناطق مرتبط با منطقه محمودیه در نزدیکی نوار مرزی سوریه مستقر کردند».

در همین راستا پهپادهای شناسایی ترکیه نیز به شکل روزانه در حال پرواز در مناطق مرزی عراق و سوریه هستند و یگان‌های جدیدی در مناطق مرزی شمال عراق مستقر شده و تحرکاتی نیز در داخل پایگاههای نظامی ترکیه در اقلیم کردستان وجود دارد.

به گفته منابع عراقی ارتش ترکیه در یک سال اخیر در دو منطقه «دیرلوک» و «شیلادزی» تا عمق ۳۵ کیلومتری وارد خاک عراق شده و ۱۳ مقر نظامی برپا کرده‌اند.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوههای شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

مناطق «متینا»، «الزاب»، و «افشین» (باسیان شمالی) که در استان‌های دهوک و کرکوک واقع شده است، مناطق عملیاتی «پنجه قفل» محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته شاهد درگیری شدید ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک است.

این حملات باعث مختل شدن گسترده زندگی روستایی و کشاورزی اهالی شده است؛ به طوریکه به گفته مقامات اقلیم کردستان، دهها روستا خالی از سکنه شده و صدها هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات طعمه حریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت