واکنش وزیر بهداشت به کمبود شیرخشک


واکنش وزیر بهداشت به کمبود شیرخشک

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: میزان مصرف شیرخشک در ماه ۵ میلیون قوطی است و ما ۱۲ میلیون توزیع داشتیم.

واکنش وزیر بهداشت به کمبود شیرخشک

به گزارش راهبرد معاصر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: به طور معمول در این فصل آنفلوآنزا وجود دارد. باتوجه به اینکه مدارس و دانشگاه فعال هستند، بالاخره در تجمعات اگر یک نفر بیماری داشته باشد به بقیه منتقل خواهد کرد. راه حل آن نیز این است که افرادی که دچار بیماری می شوند تا زمانی که علائم دارند به محل تجمع نروند.

وی در ادامه اظهار کرد: الحمدلله اکنون وضعیت شیرخشک باتوجه به تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد تا شیرخشک را فقط به مصرف کننده واقعی با نرخ سابق داده شود، مشکلی ندارد. با ارائه کد ملی و افرادی که زیر دو سال هستند با همان نرخ سابق شیرخشک را دریافت می کنند. مابقی که برای مصارف دیگر از شیرخشک استفاده می کنند با نرخ آزاد است. میزان مصرف شیرخشک در ماه ۵ میلیون قوطی است و ما ۱۲ میلیون توزیع داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تصریح کرد: تعرفه های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی می شود و نرخ آن پیشنهاد شده و به هیات دولت می آید. هیات دولت نیز مصوب می کند. اکنون فرآیند تغییر نرخ تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه شروع شده است و هنوز به نتیجه نرسیده است بعد از اینکه به نتیجه برسد، اعلام می شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022