نقش شهید سلیمانی در پرورش فرهنگ جهاد در منطقه


نقش شهید سلیمانی در پرورش فرهنگ جهاد در منطقه

عبدالجبار الغراب، تحلیلگر یمنی با بیان اینکه تلاش‌های شهید سلیمانی و تدوین سناریوهای مختلف برای مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی باعث سامان یافتن فرهنگ مقاومت با ابعاد باعظمتش شد، گفت: روحیه جهادی حاج قاسم برای مقابله با استکبار جهانی و حراست از محور مقاومت دارای جامعیت خاصی بود و توانست باعث ثبات جایگاه مقاومت و گسترش فرهنگ جهادی در منطقه شود.

نقش شهید سلیمانی در پرورش فرهنگ جهاد در منطقه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سردار قاسم سلیمانی را به صراحت می‌توان «نماد مقاومت جهانی» خواند، شخصیتی که در برابر استکبار جهانی ایستاد و هرکس ادعای مبارزه با استکبار دارد، باید از وی تبعیت کند و الهام بپذیرد.


قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان رشید مقاومت نقش مؤثری در اخراج نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق داشتند. سال ۲۰۱۱ و بعد از امضای توافق میان دولت نوری المالکی، نخست وزیر وقت عراق و دولت آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، نیروهای مقاومت ازجمله گردان های حزب الله حملات شدیدی به نیروهای آمریکایی انجام دادند. این حملات باعث شد آمریکایی ها التماس فرماندهانشان را کنند که انتقال نیروها به خارج از عراق تسریع شود.


این یک موضوع مستند است که نیروهای آمریکایی پس از این حملات دست به دامان حاج قاسم شدند و از او خواستند از بغداد بخواهد مانع از ادامه حملات مقاومت عراق به پایگاه های نظامی آمریکا شود. درنهایت خروج آمریکا از عراق محقق شد و آمریکا بعد از خروج نیروهایش از عراق فتنه داعش را در کشور به راه انداخت و عامل تشکیل این گروه تروریستی در عراق بود.

در سایه رشادت های سربازان حاج قاسم ایران روند پیشرفت و توسعه را همگام با پیشرفت های جهانی در پیش گرفته است


عبدالجبار الغراب، تحلیلگر یمنی درباره ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: موضوع فلسطین برای شهید قاسم سلیمانی، شخصیت بزرگ مقاومت که جان ارزشمند خود را در راه اسلام فدا کرد، نقطه کانونی و موضوع بسیار مهمی بود.


وی افزود: در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی جا دارد از کشورش، ایران اسلامی و نقش پر رنگ پیروزی انقلاب اسلامی در آن یاد کنیم که بیش از چهار دهه پیش امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرزندان خلفی همچون سردار قاسم سلیمانی را به برای مردم منطقه به یادگار گذاشت. ایشان خود به دنبال آزادی و استقلال بودند و می خواستند مردم منطقه خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.


تحلیلگر یمنی عنوان کرد: پس از گذشت چندین دهه مردم مسلمان ایران استکبارستیزی را همچنان سرلوحه کار خود قرار می دهند، از حاکمان عربی که در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کرده اند انتقاد می کنند و از آمریکا و دست نشانده اش در رژیم صهیونیستی بیزاری می جویند.


الغراب گفت: در سایه رشادت های سربازان حاج قاسم ایران روند پیشرفت و توسعه را همگام با پیشرفت های جهانی در پیش گرفته است و بی تردید، حق مردم این کشور زندگی در امنیت و استقلال به دور از سلطه طلبی، استکبار و جنگ طلبی آمریکا، غرب و صهیونیست هاست. ایران با استعانت از فرهنگ مقاومت مقابل همه سیاست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا محکم و قاطعانه ایستاده است و حمایت از آرمان فلسطین و مقدسات اسلامی را یکی از اهداف اساسی و اولویت های خود می داند.


وی تصریح کرد: رهبران عالی ایران برای مقابله با خطرات و چالش هایی که امکان دارد امت اسلامی را احاطه و تهدید کند، چاره اندیشی کرده اند و فرماندهانی همچون حاج قاسم سلیمانی وظیفه یافتند مقاومت را در داخل خاک کشورهای مقدس منطقه تکثیر کنند که مأموریتشان تربیت مردانی مجاهد برای حمایت از اسلام و مسلمین است. حضور جهادی مبارزان مکتب حاج قاسم در راستای مأموریت نیروهای ایرانی برای دفاع از خاک و منافع ملی شان است.


تحلیلگر یمنی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار محور مقاومت مجاهدان شهیدی همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت کرده که از اسطوره های زمان خود و یار و یاور مظلومان و مستضعفان هستند.


الغراب افزود: تلاش های جهادی شهید سلیمانی و تدوین سناریوهای مختلف برای مقابله با نقشه های نیروهای شیطانی و استکبار جهانی باعث سامان یافتن فرهنگ و جبهه مقاومت با ابعاد باعظمتش شد و فداکاری های امروز مبارزان مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و ... ثمره خون شهید سلیمانی و وفاداری مجاهدان به مکتب حاج قاسم است.


وی تأکید کرد: برای درک عظمت اقدامات حاج قاسم برای منطقه باید به دوران بهار عربی در اوایل سال 2011 میلادی بازگردیم که نتیجه سیاست های مخرب و نقشه های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه عربی و اسلامی بود. آنها سخاوتمندانه از گروه های تکفیری حمایت و مسلحشان کردند، اردوگاه هایی برای آموزش عناصر القاعده و گروه تروریستی داعش به وجود آوردند تا آنها را با استفاده از ابزارهایشان در بیشتر کشورها و مناطق توزیع کنند.


الغراب گفت: مزدوران عرب ازجمله عربستان، امارات و سایر کشورها تأمین مالی آنها را برعهده گرفتند و مقدار زیادی پول برای تحرکاتشان فراهم شد. شاهزادگان خائن عرب و سرسپردگان به غرب و آمریکایی ها برای حفظ جایگاه خود به مردم ستمدیده ظلم می کردند و این همان نقشه شوم غرب برای شعله ور ساختن درگیری و کودتا در منطقه به ویژه در غرب آسیا بود.

برای درک عظمت اقدامات حاج قاسم برای منطقه باید به دوران بهار عربی در اوایل سال 2011 میلادی بازگردیم که نتیجه سیاست های مخرب و نقشه های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه عربی و اسلامی بود


تحلیلگر یمنی عنوان کرد: شهید سلیمانی در بحبوحه این وضعیت نقش جهادی خود را پر رنگ تر کرد و ایران سخاوتمندانه پرچمداری مقابله با دشمنان، عوامل مستکبر آمریکایی، صهیونیستی و اعراب را برعهده گرفت و توانست بعد از چند سال تنش، پرچم ثبات را در سراسر منطقه غرب آسیا بگستراند. طبیعی است اکنون رژیم صهیونیستی از مکتب حاج قاسم و حس اسلامی جهاد که در راستای حمایت از موضوعات جهان اسلام است، واهمه داشته باشد.


الغراب نوع مجاهدت شهید سلیمانی را «بصیرت دفاعی» خواند و گفت: روحیه جهادی مبارزان حاج قاسم برای مقابله با استکبار جهانی و حراست از محور مقاومت دارای جامعیت خاصی بود و توانست باعث ثبات جایگاه مقاومت و گسترش فرهنگ جهادی در منطقه شود. طبعاً شاهدیم در عراق حشد الشعبی، در فلسطین مقاومت حماس و در سایر کشورها مبارزان وابسته به فرهنگ مقاومت آموزش های خاصی را زیر نظر مشاوران و کارشناسان نظامی می گذرانند تا هسته مرکزی مقاومت که بخش عمده آن میان گروه های مقاومت مشترک است، تقویت شود.


وی افزود: ایمان و مجاهدت مبارزان حاج قاسم باعث ایجاد توازن‌ و تحولات بزرگ امنیتی، دفاعی و موفقیتی همچون اخراج همه تکفیری‌ها از سرزمین عراق شد و همچنان به کارهایشان ادامه می دهند. همه اینها ثمره خون شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده رشید مقاومت عراق است که توانستند دورنمای مقاومت را ترسیم کنند.


الغراب گفت: پس از عراق، سردار سلیمانی عامل بازدارنده توطئه غرب برای سرنگونی حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بود. ایران به طور علنی نیروهای مستشاری خود را برای دفاع از مردم سوریه روانه دمشق کرد و با ارتش سوریه متحد شد و توانست نقشه های مخرب آمریکایی-صهیونیستی را نقش بر آب کند.


تحلیلگر یمنی درباره نقش شهید قاسم سلیمانی در ایجاد وحدت میان تمام گروه های مقاومت در منطقه عنوان کرد: حاج قاسم در این زمینه نقش عمده و بسیار بزرگی ایفا کرد و به دلیل درایت در سبک فرماندهی و داشتن آرمان اصیل اسلامی به محوری ترین شخصیت مقاومت تبدیل شد.


وی با بیان اینکه برای شهید قاسم سلیمانی جایگاهی ممتاز و انحصاری قائل است، تأکید کرد: شهید سلیمانی در ایجاد وحدت میان تمامی گروه های مقاومت منطقه نقشی بزرگ داشت و این را مدیون آرمان اسلامی اصیل وی هستیم. حرکات و وفاداری مطلقش به مجاهدان مقاومت باعث ایجاد و تقویت روحیه وحدت اسلامی شده بود و تسری این روحیه را حتی می توان تا سطح مسئولان سیاسی کشورهای منطقه که با وی در ارتباط بودند، درک کرد. همین روحیه باعث شد مقاومت در منطقه بتواند مقابل آمریکا و سیاست های غرب ایستادگی کند.


الغراب گفت: نقش بزرگ شهید مجاهد قاسم سلیمانی و نوع منحصر به فرد نگاهش به گروه های مقاومت اسلامی در منطقه خنثی کننده تمام نقشه های خباثت آلود آمریکایی-صهیونیستی بود و باعث شد آنها ناچار شوند سردار رشید مقاومت را در سوم ژانویه 2020 ترور و شهید کنند. حتی حاج قاسم آن زمان هم در حال رفتن به یک ملاقات سیاسی در عراق بود که دشمن آمریکایی در کمین قرار داشت و ترورش کرد. آمریکایی ها به سیاست کثیف ترور رهبران مقاومت عادت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا