هشدار آتش‌نشانی درباره کوهنوردی در شب


هشدار آتش‌نشانی درباره کوهنوردی در شب

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تردد ساعات نیمه شب و بامداد در کوه از نظر ایمنی هیچ توجیهی ندارد.

هشدار آتش‌نشانی درباره کوهنوردی در شب

به گزارش راهبرد معاصر، جلال ملکی افزود: ساعت ۳:۵۰ دقیقه بامداد چهارشنبه در پی تماس شهروند با سامانه آتش نشانی شهرداری تهران متوجه گرفتار شدن در ارتفاعات کوهستان (ارتفاعات توچال) شدیم و گروه نجات شماره ۱۶ که مستقر در ایستگاه ۶۴ سازمان آتش نشانی تهران هستند سریعاً با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه گروه نجات ویژه کوهستان سازمان آتش نشانی اشراف کامل به مسیرهای اصلی و فرعی دارد سریعاً خود را به منطقه رساندند و با یک خانم حدوداً ۳۴ ساله جوان مواجه شدند که در دل شب در مسیر مانده بود و توانایی برگشت نداشت.

ملکی افزود: با توجه به تاریکی بسیار زیادی که در آن بخش بود خطراتی مثل گم کردن مسیر، سقوط، برخورد با موانع، حضور حیوانات وحشی وجود داشت که به این دلیل با آتش نشانی تماس گرفته شد و همکاران خودشان را به ایشان رساندند و او را که دچار نگرانی و دلهره شده بود، به پایین منتقل کردند.

سخنگوی آتش نشانی تهران بیان داشت: خوشبختانه این خانم دچار مصدومیت نشده بود و همکاران ما ایشان را به پایین منتقل کردند.

ملکی در توصیه به کوهنوردان گفت: بهتر است در این ایام قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگردند، اینکه بخواهیم نصف شب در کوهستان باشیم بدون امکانات و تجهیزات کار بسیار خطرناکی است؛ کوهستان همیشه چالش‌ها و مشکلات خودش را دارد حتی برای افرادی که حرفه‌ای هستند.

وی ادامه داد: ممکن است افراد ناخواسته وارد مسیرهای فرعی شوند که امکان سقوط در دره وجود دارد.

ملکی در پایان گفت: در ساعات پایانی شب نباید تنهایی به کوه رفت و باید به صورت تیمی حرکت کرد، تردد در ساعات نیمه شب و بامداد در کوه از نظر ایمنی هیچ توجیهی ندارد. خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت و کولاک و برف باران نبود وگرنه دسترسی به این افراد بسیار دشوار می‌شد و جانشان در معرض خطر قرار می‌گرفت./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان