آخرین وضعیت بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس


آخرین وضعیت  بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس

رئیس کمیته استیناف درباره حکم بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس توضیحاتی را مطرح کرد.

علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف درباره بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس و جریمه نقدی این ۲ باشگاه اظهار کرد: با صدور حکم با هجمه‌هایی مواجه شدیم که این هجمه‌ها باعث صدور بیانیه از سوی باشگاه استقلال و اظهارات خطیر شد. خطیر ۲ سال پیش به خاطر نقص مقررات از سوی کمیته اخلاق محروم شده بود و کمیته استیناف با بررسی مدارک، او را تبرئه کرد، اما انواع توهین‌ها را بعد از صدور رای از طرف خطیر شاهد بودیم.

صالحی گفت: درباره رای صادر شده باید بگویم که ما ۲ دستورالعمل داریم یک دستورالعمل ناظر بر قرارداد‌های باشگاه‌ها با کادر فنی و بازیکنان است که برای مسابقات سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ است. در۳۰ بند این دستورالعمل می‌گوید در قرارداد‌های بین باشگاه ها، بازیکنان، مربیان، پزشکان و سایر موارد قید می‌شود باید این اصول را رعایت کنند. دوم: دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال است که این‌ها ۲ شماره مجزا و دستور العمل جدا از هم هستند. ما داریم می‌بینیم که این ۲ دستورالعمل را با هم قاطی می‌کنند و را جع به آن می‌پردازند.

وی افزود: آ نچه که در پرونده بوده و بررسی شده و مورد گزارش کار گروه مصوب ۲ دستور العمل بوده عدم رعایت ناظر بر قرارداد‌ها بوده است و شما باید یک اصولی را در قرارداد نویسی رعایت می‌کردید که رعایت نکردید. اصلا هیچ اشاره‌ای در مورد اینکه شما سقف بودجه را رعایت نکردید و چه میزان و به چه ترتیبی بوده در این گزارش نیامده است.

رئیس کمیته استیناف عنوان کرد: ضمن اینکه وقتی ما داریم پرونده را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که باشگاه سپاهان برای امسال (۱۴۰۲-۱۴۰۳) سقف را رعایت کرده که مجوز ورود به مسابقات را به این تیم دادند. اگر غیر از این بود مجوزی برای این باشگاه صادر نمی‌شد. کما اینکه برای پرسپولیس و سایر تیم‌ها هم به همین صورت است. آنچه که مورد گزارش از لحاظ تخلف مطرح شده، عدم رعایت دستورالعمل ناظر بر تنظیم قرارداد‌ها است. به طور مثال در ۵ فقره‌ای که عدم رعایت تنظیم قرارداد باشگاه سپاهان آمده بود نوشته شده که ۲ بازیکن این تیم را نباید درج قرارداد ارزی می‌کردید و یک تخلف است.

صالحی خاطر نشان کرد: همچنین پرداخت مالیات را نباید باشگاه برعهده بگیرد و یا اینکه شما می‌خواهید برای سال آینده قراردادتان را تنظیم کنید شما ۲۵ درصد می‌توانید به مبلغ اضافه کنید که آن هم شرایطی دارد که تا اردیبهشت سال آینده باید اعلام کنید که به این بازیکن نیاز دارید یا ندارید. همچنین باشگاه پرداخت دستمزد کارگزار را نباید برعهده بگیرد و از این حیث دستورالعمل می‌گوید که باشگاه‌ها رعایت کنند. وقتی که ما با چنین گزارشی مواجه می‌شویم و اعتراضی که انجام می‌شود و بررسی می‌کنیم. در انتهای حکم کمیته انضباطی قید شده است، که این قرارداد‌هایی که به این نحو تنظیم کردید مطابق با دستورالعمل ناظر بر قرارداد‌ها اصلاحشان کنید و اگر اصلاح نکنید مواجهه با این تنبیهات می‌شوید.

او درباره اینکه اگر همه این مشکلات بوده است فقط باشگاه‌ها با دادن پول مشکلاتشان حل می‌شود، گفت: در مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال هر جای آن نوشته باشد اگر باشگاهی دستورالعمل را رعایت نکرد باید کسر امتیاز از آن باشگاه صورت بگیرد به من نشان بدهید اصلا چنین چیزی وجود ندارد. ما یا باید قانون را اجرا کنیم و یا بگوییم که نمی‌خواهیم اجرا کنیم.

صالحی درباره اینکه قبول دارد که کمیته انضباطی در کسر امتیاز از باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس اشتباه کرده است، گفت: ما حکم را صادر کردیم و هیچ وقت نمی‌گوییم اشتباه صورت گرفته است. بلکه می‌گوییم نظر قضایی ما بر این است که این حکم کسر امتیاز مطابق با مقررات نیست و نقض می‌شود.

او درباره اینکه مبلغ ۴۰ میلیارد جریمه باشگاه سپاهان در قانون نوشته شده است، گفت: جزای نقدی را شما می‌توانید بدهید و هیچ متر و معیاری در این باره نداریم.

صالحی بیان کرد: خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال است و وظیفه دارد که از باشگاهش دفاع کند، اما این دفاع کردن بهتر است در موازین قانونی و بدون توهین و افترا باشد. مطلب دیگر این است که ما وقتی می‌خواهیم مقررات را رعایت کنیم، ۲ تیمی که از نظر خطیر و باشگاه استقلال قانون شکن هستند با جریمه سنگین مواجهه شدند و در هیچ جای قانون و مقررات کسر امتیاز نداریم. تیم‌های سپاهان و پرسپولیس بازیکن غیر مجاز ندارند و در قانون آمده است که باید تیم‌ها قرارداد‌های بازیکنان خود را اصلاح کنند.

رئیس کمیته استیناف درباره وضعیت پرداخت مالیات گولسیانی بازیکن پرسپولیس، گفت: پرداخت مالیات با ما نیست و برعهده مودی مالیات است و من مودی مالیات نیستم. این پرداخت مالیات برای بازیکن پرسپولیس نبود بلکه برای ۲ بازیکن سپاهان بود و وقتی ۲ حکم را کنار هم بگذاریم یک مقدار تفاوت‌هایی با هم دارند. این اصلاح قرارداد باید صورت بگیرد و آنچه در کمیته انضباطی نوشته شده است ما هم تایید کردیم.

صالحی درباره اینکه حکم صادر شده کمیته استیناف فصل الخطاب است و یا می‌توانند اعتراض کنند، گفت: بله، در مقررات آمده است که اگر تیمی بخواهد می‌تواند به CAS شکایت کند.

آخرین وضعیت  بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)