ایده تصاحب 300 میلیارد دلار دارایی روسیه، اشتباه مهلک آمریکاست


ایده تصاحب 300 میلیارد دلار دارایی روسیه، اشتباه مهلک آمریکاست

اسپوتنیک شما را با نظر یکی از کاربران پرتال رسانه ای سوهو چین درباره وضعیت دارایی های منجمد شده 300 میلیارد دلاری روسیه آشنا می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در طول سال جاری، جهان بیش از پیش ایالات متحده را مورد تمسخر قرار داده است. واشنگتن پول زیادی را در درگیری روسیه و اوکراین سرمایه گذاری کرد و ناگهان جنگ در نوار غزه آغاز شد. بودجه آمریکا تمام شده بود و کی یف در آستانه سقوط بود.
بسیاری از رسانه ها درباره دوراهی استراتژیک پیش روی ایالات متحده نوشته اند. با این حال، هیچ کس انتظار نداشت که واشنگتن تصمیم به سرقت 300 میلیارد دلار بگیرد.
هوانکیو شیبائو می نویسد که کنگره آمریکا نمی تواند به تخصیص بودجه برای کشورهای دیگر ادامه دهد. بنابراین، دولت آمریکا با قصد راه میانبر، به فکر وسایل غیرقانونی برای غنی‌سازی خود افتاد و 300 میلیارد دلار از دارایی های دولت روسیه هدف قرار گرفت.
در بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن، دارایی های مسکو با آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین بلوکه شد. به گزارش نیویورک تایمز، آمریکا با متحدان خود تماس گرفته است تا در مورد چگونگی استفاده از این پول صحبت کنند. از این بیشتر، بایدن سرسختی نشان داد. وی اعلام کرد که متحدان آمریکا باید تا 24 فوریه 2024 راهی "معقول" برای سرقت وجوه روسیه بیابند. این خبر باعث شوکه شدن جامعه جهانی شد. به گفته مقامات انگلیسی، این اقدام ایالات متحده می تواند یک سابقه مضر ایجاد کند و قطعاً سیستم مالی جهانی را تضعیف خواهد کرد.
این اقدام خواه سیستم مالی جهانی را تضعیف کند یا خیر، اما مطمئناً اعتماد جهان به ایالات متحده و شش همدستش را از بین خواهد برد. چه کسی جرات سرمایه گذاری در چنین کشورهای غیرقابل کنترل و غیرقابل اعتمادی را دارد؟
در ماه مارس و آوریل سال جاری، پکن قراردادهای ارزی بین چند کشور را ترویج می کرد. در آن زمان، حتی این واقعیت که واشنگتن مسکو را از سیستم تسویه حساب های تجاری بین المللی حذف کرد و دارایی های خارجی آن را منجمد نمود، توسط کارشناسان چینی به عنوان یک اشتباه محاسباتی استراتژیک مرگبار آمریکا تلقی شد.
اول، این کار میزان همبستگی بین تجارت ایالات متحده و تجارت جهانی را اشتباه تخمین می زند.
دوم، این کار، دست کم گرفتن بحران اقتصادی در حال رشد در سایر کشورها است.
سوم، این کار، ارزیابی نادرست "ضروری بودن" سیستم تسویه حساب مالی آمریکاست. این اقدام ایالات متحده، انگیزه کشورهای مختلف را برای جستجوی سیستم های پرداخت جایگزین در تجارت بین المللی افزایش داد. و این به نوبه خود باعث تحریک دلارزدایی جهانی شد.
اکنون ایالات متحده تصمیم گرفته است که در واقع 300 میلیارد دلار دارایی خارجی روسیه را بدزدد و یک باند جنایتکار واقعی را برای این کار تشکیل دهد.
اما این گرانترین و فاجعه بارترین راه برای کسب درآمد است. برای احیای تولید واقعی و بازگرداندن آمریکا به مسیر صنعتی شدن، بایدن به درگیری روسیه و اوکراین دامن زد و بدین ترتیب سرمایه و صنعت را از اروپا جذب کرد. با این حال، اکنون این نگرانی وجود دارد که سرمایه در حال آماده شدن برای "فرار" از ایالات متحده است. همینکه چیزی مورد پسند واشنگتن نباشد، دارایی های شما "توقیف" می شود!
می‌توان گفت که آمریکایی‌ها یکی از مهلک‌ ترین اشتباهات استراتژیک را مرتکب شدند و چهره خود را برای سیلی قدرتمندی از کل جهان قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم