هاآرتص: باید شکست در غزه را بپذیریم


روزنامه هاآرتص امروز، سه‌شنبه ۲۶ دسامبر با انتشار یادداشتی به قلم «لهلیل شوکن» درباره ناکامی ارتش اسرائیل در غزه نوشت که «هر روز اضافی در حمله زمینی، شکست را عمیق‌تر خواهد کرد».

هاآرتص: باید شکست در غزه را بپذیریم

به گزارش راهبرد معاصر، در مقدمه گزارش هاآرتص آمده است که اسرائیل باید شکست خود را بپذیرد؛ این نبردی که در غزه آغاز شد، از ۷ اکتبر شکست خورده بود.

شوکن در ادامه نوشت که انتظار می‌رفت این نبرد وحشتناک طی چند هفته در نتیجه فشارهای بین‌المللی به پایان برسد؛ اما اکنون اسرائیل در شرایط سخت‌تری نسبت به وضعیتی که در نتیجه حمله حماس به ما وارد شد، قرار گرفته است.

این تحلیلگر اسرائیلی با تاکید بر اینکه از دل شکست هیچ دستاوردی خارج نخواهد شد، ما طی این حمله به هیچ‌کدام از اهداف اعلام‌شده ارتش از جمله بازگرداندن اسرای خود نرسیدیم.

وی در بخش دیگری از این یادداشت به «کاهش بی‌سابقه جایگاه بین‌المللی اسرائیل» اشاره کرده و نوشت که این موضوع روابط تل‌آویو با کشورهای دوستش، به ویژه ایالات متحده را تهدید می‌کند.

نویسنده هاآرتص، با بیان اینکه کشورهای خارجی اسرائیلی‌ها را به عنوان بیماران جذامی نگاه می‌کنند، نوشت جایگاه ما نیز در برابر کشورهای منطقه به شدت کاهش یافته است.

شوکن به درگیری‌ها در مرزهای شمالی اراضی اشغالی هم اشاره و تصریح کرد که برخلاف ادعاها که حزب‌الله از حمله به اسرائیل بازداشته شده است، اسرائیل با یک قدرت بازدارنده طرف است.

با گذشت بیس از ۸۰ روز از جنگ علیه غزه و افزایش فشارهای بین‌المللی برای توقف این جنایات، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو بنیامین نتانیاهو همچنان خواستار تداوم حمله زمینی است.

حزب‌الله لبنان طی روزهای گذشته با هدف قراردادن تجمعات نظامیان اسرائیلی در مرز و همچنین شهرک‌های شمالی، آرامش اسرائیلی‌ها را سلب و بر تداوم حملات تا توقف جنگ در غزه تاکید کرده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی